خرید تلفنی: 4383-784-0918

کد های خطا در ماشین لباسشویی ال جی به چه معنا هستند؟

مهدی صابریمهدی صابری
72 بازدید
برند ال جی

 

معمولا در وسایل برقی تعدادی کد برای دستگاه تعریف می شود، تا دستگاه مربوطه با استفاده از این سری کد ها در صورت بروز مشکل بتواند به شما اطلاع دهد. این کد های خطا معمولا بر روی نمایشگر ظاهر می شود و به شما مشکل پیش آمده را اطلاع خواهد داد. ماشین لباسشویی نیز مانند هر دستگاهی دیگر یه سری کد تعریف شده دارد که با استفاده از آن ها ، در صورت بروز مشکل برای ماشین لباسشویی این توانایی را داشته باشد که مشکل را برای شما بیان نماید. در ادامه این مطلب که قصد داریم خدمت شما ارائه دهیم، در مورد معنی و نحوه بر طرف کردن کد های خطایی که در ماشین لباسشویی های ال جی وجود دارد صحبت خواهیم کرد.

کد های خطا در ماشین لباسشویی ال جی

همان طور که عنوان نمودیم، در ماشین های لباسشویی امروزی در صورت بروز مشکلات فنی برای ماشین لباسشویی بر روی صفحه نمایشگر دستگاه اطلاعات این نقص فنی با استفاده از یک کد خطا عنوان می گردد. این کد ها در ماشین های لباسشویی هر شرکت، منحصر به فرد هستند و باید برای اطلاع از مشکلات پیش آمده برای ماشین لباسشویی که از آن استفاده می کنید، معنی کد های خطای آن را بدانید. در ماشین های لباسشویی شرکت ال جی کد های خطایی که برای نمایش دادن مشکلات ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرد به دو دسته تقسیم می گردد:

  • کد های خطای نوع اول

این نوع از کد های خطا به این علت بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی شما دیده می شود که برای ماشین لباسشویی یک نقص فنی به وجود آمده است. به بیان دیگر ماشین لباسشویی مشکلی که برای آن پیش آمده است را عیب یابی می نماید و سپس نتیجه این عیب یابی را با استفاده از یک کد ساده برای شما به نمایش می گذارد. معمولا در این حالت ها یکی از قطعه های ماشین لباسشویی با ایراد مواجه شده که سبب گریده در انجام وظیفه اش ناتوان باشد. در این صورت بهتر است ماشین لباسشویی را برای تعمیر به یک متخصص در این زمینه بسپارید.

  • کد های خطای نوع دوم

این نوع کد ها بر خلاف کد های خطای نوع اول به علت به وجود آمدن ایراد در بخش فنی ماشین لباسشویی به نمایش گذاشته نمی شوند. کد های خطای نوع دوم به علت استفاده نادرست شما از ماشین لباسشویی است که به وجود می آیند. در صورتی که هنگام شروع به کار کردن ماشین لباسشویی درب آن را به صورت کامل بسته نباشد و یا آب ورودی به ماشین لباسشویی قطع باشد، کد های نوع دوم بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی ظاهر خواهند شد. دقت داشته باشید تکرار این اشتباهات در کار کردن با ماشین لباسشویی می تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای ماشین لباسشویی شما در دراز مدت گردد.

معرفی کد های خطا در ماشین های لباسشویی ال جی

در حالت کلی وقتی مشکلی برای ماشین لباسشویی پدید می آید، پیشنهاد همه برای اولین برخورد شما با این مسئله مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه است. معمولا در دفترچه های راهنما آن چه که در مورد ماشین لباسشویی نیاز است که بدانید را برای شما ارائه داده است اما در واقعیت این مسئله مقداری فرق می کند. با اینکه معمولا دفترچه های راهنمای همراه دستگاه ها به صورتی کامل و جامع گرد آوری شده اند اما در هیچ کدام از آن ها در مورد کد های خطای معنی آن ها صحبتی نشده است. برای استفاده از ماشین لباسشویی و برای فهمیدن زبان دستگاه اطلاع از معنی کد های خطای ماشین لباسشویی امری مهم است. در ادامه کد های خطایی که در ماشین لباسشویی وجود دارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کد های خطا در ماشین لباسشویی ال جی –  ارور OE

در صورتی که بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی ال جی شما چنین پیغامی مشاهده شد، به این معنی است که ماشین لباسشویی شما در تخلیه آب درون مخزن مشکل دارد. در اکثر حالت هایی که این کد خطا بر روی نمایشگر مشاهده می شود، با دقت به مخزن ماشین لباسشویی متوجه می شویم که آب در درون آن جمع شده است و ماشی لباسشویی مشکل تخلیه دارد. این مشکل که برای سیستم تخلیه ماشین لباسشویی به وجود آمده است، می تواند در اثر ایراد در پمپ تخلیه، انسداد شیلنگ های تخلیه ماشین لباسشویی و هر مشکلی دیگر که در مسیر تخلیه آب داخل مخزن وجود دارد، پدید آمده باشد.

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

در ابتدا باید شیلنگ آب تخلیه ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید که با گرفتگی یا انسداد رو به رو نشده باشد. این انسداد می تواند به علت گیر کردن جسم خارجی در آن یا گره خوردگی به وجود آمده باشد. در صورتی که مشکل از شیلنگ دستگاه نباشد، نوبت به بررسی پمپ می رسد. برای بررسی کردن پمپ، می توانید به صدای آن گوش دهید. اگر پمپ دچار ایراد یا انسداد شده باشد صدای فعالیت آن به گوش نمی رسد. به صورت کلی برای رفع کردن این کد خطا باید به دنبال مشکل در مسیر تخلیه آب ماشین لباسشویی باشید. در صورت پیدا کردن مشکل و حل آن دکمه اسپین را برای چند ثانیه بگیرید تا خطا از روی نمایشگر پاک شود.

 

کد های خطا در ماشین لباسشویی ال جی –  ارور IE

این کد خطا در صورتی برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد که ماشین لباسشویی در زمینه تامین آب برای شست و شو به مشکل خورده باشد. این مشکل عمدتا در مرحله آب گیری به وجود می آید و کد خطای آن نیز در این مرحله دیده می شود. البته این مشکل می تواند از برد ماشین لباسشویی نیز باشد ولی مشکل برد باعث عدم توانایی ماشین لباسشویی در آبگیری شده است.

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

در اولین قدم برای حل این مشکل بهتر است به بررسی شیر آب ورودی ماشین لباسشویی بپردازید که باز باشد. این خطا ممکن است فقط به علت بسته بودن شیر آب ورودی نمایش داده شود. در صورت باز بودن شیرآب ورودی، شیلنگ آب ورودی را بررسی کنید که دچار انسداد یا گره خوردگی نشده باشد. اگر شیر برقی ماشین لباسشویی و یا فیلتر آب آن نیز با مشکلاتی رو به رو شود که در تامین آب ورودی ماشین لباسشویی برای آبگیری مشکل به وجود آورد، این کد خطا دیده خواهد شد. در صورتی که هیچکدام از این موارد در ماشین لباسشویی شما دیده نشد، مشکل پدید آمده در ماشین لباسشویی شما مربوط به برد الکترونیکی ماشین لباسشویی است.

کد های خطا در ماشین لباسشویی ال جی –  ارور UE

این کد خطا مربوط به حالتی است که برای مقدار یا حالت قرار گیری لباس ها در داخل مخزن ماشین لباسشویی مشکلی به وجود آمده باشد. در صورتی که این کد خطا بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی شما به نمایش گذاشته شود، می تواند دلایل متعددی داشته باشد. این کد خطا به علت بیش از حد بودن لباس ها در داخل مخزن ماشین لباسشویی، متعادل نبودن لباس ها در داخل مخزن دستگاه و یا هر دلیل دیگری که مربوط به وزن یا حالت لباس ها در داخل مخزن ماشین لباسشویی باشد، برای اطلاع به شما بر روی نمایشگر ظاهر می گردد.

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

مقدار لباس هایی که در داخل مخزن ماشین لباسشویی هستند را بررسی کنید و آن ها را به مقداری مناسب برسانید. وقتی که مقدار لباس ها را به حدی متناسب رساندید، بهتر است این لباس ها را در حالتی متعادل و یکنواخت در داخل مخزن ماشین لباسشویی بچینید که این کد خطا نیز رفع گردد.

در صورتی که لباس های سنگین و سبک را با یکدیگر به داخل مخزن ماشین لباسشویی بندازید، در طول شست و شو حالت هایی نامتعادل را برای ماشین لباسشویی شما به وجود می آورد. لباس های سنگین مانند جین را به همراه لباس های سبکی مانند پارچه های ساده را جدا جدا برای شست و شو به ماشین لباسشویی بسپارید.

باید به این نکته نیز دقت داشت که این نوع کد خطا می تواند به علت تراز نبودن ماشین لباسشویی نیز به نمایش گذاشته شود. در صورتی که تمام موارد بالا را رعایت کردید و باز هم کد خطا از بین نرفت مشکل ماشین لباسشویی شما از عدم تراز بودن دستگاه است.

کد های خطا در ماشین لباسشویی ال جی –  ارور CL

این کد خطا در هنگامی بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی شما به نمایش گذاشته خواهد شد، که تنظیمات قفل کودک را به حالت فعال قرار داده باشید. این کد در اصل یک کد خطا نیست و فقط یک یاد آوردنده برای فعال بودن قفل کودک است.

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

در صورتی که مایل به پاک نمودن این هستید، باید قفل کودک را به حالت خاموش در آورید. برای انجام دادن این امر بهتر است به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی مراجعه کنید.

کد های خطا در ماشین لباسشویی ال جی –  ارور LE

این کد خطا به این معنی است که برای موتور ماشین لباسشویی شما مشکلی به وجود آمده است. در اکثر حالت هایی که این کد خطا برای شما به نمایش گذاشته می شود، موتور ماشین لباسشویی قفل شده است. اصلی ترین دلیلی که می تواند سبب قفل شدن موتور ماشین لباسشویی گردد سنگین بودن بار دستگاه و وارد شدن فشار بیش از حد به موتور ماشین لباسشویی است. در صورت مشاهده چنین کد خطایی بهتر است برای آسیب نرسیدن بیشتر به موتور ماشین لباسشویی سریعا آن را به یک متخصص تحویل دهید.

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

همان طور که عنوان نمودیم، در صورتی که این کد خطا را مشاهده نمودید بهترین حرکتی که می توانید انجام دهید مراجعه به یک متخصص است. در صورتی که اصرار به انجام دادن این امر به صورت شخصی دارید موارد زیر را به ترتیب باید بررسی نمایید. برای بررسی کردن ماشین لباسشویی در هنگامی که این کد خطا را به نمایش گذاشت، از سیم کشی موتور شروع کنید که به صورتی درست و بدون قطعی باشد. در صورت سالم بودن سیم کشی موتور، به بررسی استاتور، روتور و برد دستگاه بپردازید. در صورت پیدا کردن مشکل و رفع آن این کد خطا پاک می گردد.

Woman Looking At Male Worker Repairing Oven Appliance In Kitchen Room

 

کد های خطا در ماشین لباسشویی ال جی –  ارور DE

در صورتی که این کد خطا بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی شما به نمایش گذاشته شد، ماشین لباسشویی شما در قسمت درب با مشکل رو به رو شده است. این مشکل می تواند به سادگی بسته نبودن درب دستگاه در هنگام شروع به کار باشد تا به پیچیدگی ایراد برای میکروسوییچ درب ماشین لباسشویی. در هر صورت برای رسیدگی به این مشکل باید درب ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید.

handyman repairing a washing machine

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

همان طور که گفتیم در صورت نمایش این کد خطا مشکل ماشین لباسشویی در قسمت درب دستگاه است. در این حالت باید از بسته بودن درب مطمئن شوید. سپس در صورت بسته بودن درب لاستیک دور درب و زبانه های آن را بررسی کنید که مشکلی نداشته باشند. در حالتی که قطعات نام برده شده نیز سالم بودند باید سیم کشی و اتصالات که در قسمت درب ماشین لباسشویی قرار دارد را بررسی کنید که مشکل دار نباشند. در صورتی که همه ی حالت های بالا را بررسی نمودید و با هیچ مشکلی برخورد نکردید، مشکل ماشین لباسشویی شما در قسمت میکروسوییچ درب دستگاه است و باید آن را تعویض نمایید.

کد های خطا در ماشین لباسشویی ال جی –  ارور CE

این نوع کد خطا به کد خطای عمومی معروف است. در این حالت دستگاه دچار یک مشکل جزیی شده است که به راحتی قابل حل خواهد بود.

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

در صورت مشاهده چنین کد خطایی بهتر است که ماشین لباسشویی را برای چند دقیقه از برق خارج کنید و سپس آن را دوباره به برق بزنید. در صورتی که مشکل ماشین لباسشویی با این حرکت رفع نشد، این دستگاه نیاز به ریست شدن دارد.

کد های خطا در ماشین لباسشویی ال جی –  ارور FE

در صورتی که ماشین لباسشویی در هنگام آبگیری بیش از حد نرمال آب وارد مخزن دستگاه کند، این کد خطا به نمایش گذاشته خواهد شد. در این صورت می توانید با نگاه کردن به داخل مخزن دستگاه بالا بودن بیش از حد سطح آب داخل مخزن را مشاهده کنید.

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

در صورتی که این کد خطا بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی شما به نمایش گذاشته شد، بهتر است که در مرحله اول به بررسی شیر برقی دستگاه بپردازید. در صورتی که مشکلی در این قسمت یافت نشد، نوبت هیدروستات و اتصالات و سیم کشی های مربوطه می رسد. ممکن است که این قطعات را بررسی نمایید و در هیچ کدام از آن مشکلی وجود نداشته باشد. در این حالت مشکل به وجود آمده در ماشین لباسشویی شما در قسمت برد دستگاه بوده که به ماشین لباسشویی دستوراتی اشتباه داده می شود.

کد های خطا در ماشین لباسشویی ال جی –  ارور AE

در حالتی که این کد خطا بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی شما به نمایش درآمد، به این معنی است که ماشین لباسشویی شما دچار نشتی شده است. در این صورت سریعا دستگاه را از برق بکشید چون ممکن است سبب به وجود آمدن اتصالی در ماشین لباسشویی شود.

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

همان طور که عنوان کردیم در اولین قدم برای حل مشکل سریعا ماشین لباسشویی را از برق خارج کنید. پس از آن به دنبال نشتی بگردید و آن را رفع نمایید.

توجه!

در صورتی که ماشین لباسشویی شما کد خطایی را برای شما به نمایش گذاشت بهتر است که از تعمیر آن به دست خودتان خودداری کنید زیرا این مشکلات به صورتی هستند که اگر کوچکترین اشتباهی را صورت دهید ممکن است آسیب های وارد شده به ماشین لباسشویی چند برابر شود.

 

در این مقاله که خدمت شما ارائه دادیم در مورد کد های خطا در ماشین های لباسشویی ال جی، معنی آن ها و چگونگی رفع آن صحبت کردیم. آیا برای شما سوالی یا ابهامی ایجاد شد؟ آیا نظر، انتقاد یا پیشنهادی برای در میان گذاشتن دارید؟ آن را با ما در قسمت ” ارسال نظر ” به اشتراک بگذارید.

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت