خرید تلفنی: 4383-784-0918

بهترین تلویزیون ها با سیستم عامل اندروید

مهدی صابریمهدی صابری
117 بازدید
سیستم عامل در تلویزیون ها

در گذشته نه چندان دور، تلویزیون ها در حد نمایش کانال های مختلف و چند پوت ورودی محدود، امکانات خاص دیگری نداشتند. در مقابل، تلویزیون نیز مانند هر تکنولوژی دیگری شروع به رشد و توسعه کرد و نتیجه آن تلویزیون های بسیار پیشرفته امروزی شد.

سیستم عامل تلویزیون

این تلویزیون ها به دور از اغراق، به راحتی کار یک کامپیوتر متوسط را انجام می دهند. از اتصال به دیوایس های مختلف تا اتصال به اینترنت ساده ترین کاربرد هایی هستند که امروزه در تلویزیون ها دیده می شوند. برای انجام هریک از این کاربرد ها، تلویزیون ها نیاز به سیستم عامل دارند. این سیستم عامل در هر یک از شرکت های تولید تلویزیون، متفاوت بود و همین موضوع تنوع زیادی را به وجود آورد. برای مثال شرکت سامسونگ از سیستم عامل تایزن، ال جی از   WebOS  و سونی از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند. در ادامه این مقاله سعی داریم به تشریح این سیستم عامل ها  و معرفی بهترین تلویزیون های اندروید بپردازیم.

 

سیستم عامل

اصلی ترین نرم افزار نصب شده بر روی تلویزیون، کامپیوتر و تلفن همراه، سیستم عامل نام دارد. سیستم عامل، مدیریت کننده سخت افزار، نرم افزار، پردازش و  حافظه دستگاه بوده و ارتباط بین آن ها را کنترل می کند. در واقع، اگر سیستم عامل وجود نداشته باشد، اکثر مردم به علت سختی ارتباط با دستگاه ها، از خرید و استفاده آن ها منصرف می شوند. پس می توان گفت سیستم عامل به کاربران این اجازه را می دهد تا به راحت ترین شکل ممکن با دستگاه مورد نظر ارتباط برقرار کنند. در صورت وجود سیستم عامل می توان چند برنامه را باهم به جلو برد، با کامپیوتر ارتباط برقرار کرد و از آن استفاده کرد.

Google Android TV

در سال 2014 شرکت گوگل دست به تولید اولین سیستم عامل برای تلویزیون ها زد  و که بر پایه اندروید ساخته شده بود. این سیستم عامل Google Android TV  نام گذاری شد. پس از معرفی این سیستم عامل، شرکت ها هم برای همکاری با گوگل و هم برای استفاده از این سیستم عامل مناسب، شروع به استفاده از آن کردند. شرکت هایی هم چون سونی، تی سی ال، فیلیپس و پاناسونیک اولین شرکت هایی بودند که این از Google Android TV  بر روی تلویزیون های خود استفاده کردند. با استفاده از این سیستم عامل، شرایط اتصال این تلویزیون ها با امکانات گوگل فراهم شد. برای مثال به راحتی توسط تلویزیون های شرکت سونی می توان با سرویس های Google Play  و Google Store  کار کرد.

Google Android TV

سیستم عامل اندروید

اندروید در دسته سیستم عامل هایی قرار می گیرد که بر پایه لینوکس نوشته شده اند. این سیستم عامل در ابتدا برای دیوایس هایی هم چون تلفن همراه  و تبلت برنامه ریزی شد اما با مشاهده کارایی آن به تلویزیون ها نیز اضافه شد. اندروید ویژگی های مناسب بسیار زیادی دارد اما اصلی ترین آن، آسان بودن کار با اندروید است. این سیستم عامل به راحت ترین شکل ممکن ارتباط بین کاربر و دستگاه را برقرار می کند و همین موضوغ باعث محبوبیت آن در بین دیگر سیستم عامل ها شده است.

ویژگی های اندروید

سیستم عامل اندروید، ویژگی ها و قابلیت های فراوانی دارد. این سیستم عامل در اتصال به ذخیره ساز های جانبی بهترین عملکرد ممکن را ارائه خواهد داد. برای مثال ذخیره ساز جانبی در تلویزیون های سونی برابر 16 گیگا بایت خواهد بود. این مقدار بیشترین حافظه داخلی در بین تمامی تلویزیون ها است. دیگر ویژگی مناسب تلویزیون های اندرویدی، سازگاری بیشتر آن ها با کنسول های بازی به خصوص XBOX  خواهد بود.

android TV

اگر تلویزیون شما از سیستم عامل اندروید استفاد کند، از اپلیکیشن های پخش و ارائه محتوی می توانید استفاده کنید و از سامانه های صوتی هوشمند نیز برخودار می شوید. محیط این تلویزیون ها، همانند محیط اندروید در تلویزیون ها است. این سرویس توسط گوگل به صورت بسیار مرتب اپدیت و پشتیبانی می شود. این سیستم عامل بسیار منعطف رفتار کرده و  قابلیت های زیادی را می توان از آن انتظار داشت. این سیستم عامل توسط آمریکا تولید شد و توسعه یافت.

 

بهترین تلویزیون ها با استفاده از سیستم عامل اندروید

در بین شرکت های بزرگ، شرکت سونی از سیستم عامل اندروید استفاده می کند. به همین دلیل، بهترین تلویزیون های حال حاضر جهان در بین محصولات این شرکت قرار می گیرند. در ادامه نیز به معرفی چند تلویزیون برجسته از محصولات سونی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، ادامه خواهیم داد.

1. تلویزیون SONY X9500H

این محصول شرکت سونی ساخت سال 2020 است. یکی از بهترین پنل های حال حاضر جهان که از نوع LED است، در مشخصات      X9500H دیده می شود. این محصول شرکت سونی از سیستم عامل اندروید و تمامی امکانات همراه آن بهره مند است. اصلی ترین دلیل شهرت این مدل کیفیت تصویر بی همتای آن است.  یکی از چالش های گیمر ها، نمایش بازی در فضا های تاریک است. اوج روشنایی این محصول بسیار مطلوب ارزیابی می شود و به راحتی تاریک ترین قسمت ها را نیز می توان از جای دیگر از تصویر تفکیک کرد.  

Sony X9500H

X9500H در مقابل نور های انعکاسی نیز عالی عملکرده و مانع هر گونه تداخلی با تصویر نمایش داده شده، می شود.  تاخیر در ورودی این محصول شرکت سونی با سایر مشخصات آن هماهنگی ندارد و بیش از 11 میلی ثانیه است. این سرعت در تلویزیون های معمولی دیده می شود. این تلویزیون در حالت گیمینگ با رفرش ریت 120 عمل می کند که مناسب ترین سرعت برای عملکرد های گیم است.

2. تلویزیون SONY X9000H

یکی دیگر از تلویزیون های شرکت سونی که با بهرمندی از سیستم عامل اندروید به کاربران ارائه خدمت می کند، X9000H است.. تلویزیون SONY X9000H، از نظر امکانات بسیار پیشرفته بوده و می تواند تصاویر را با کیفیت 4K  به نمایش بگذارد. سرعت تازه سازی تصویر در این تلویزیون برابر 120 هرتز بوده و همین سرعت تازه سازی بالا این محصول را در استفاده گیمینگ نیز توانا می کند. تاخیر در قسمت درگاه این تلویزیون برابر 7 میلی ثانیه بوده و تقریبا کم ترین تاخیر را در آن شاهد هستیم.

Sony X9000H

کنتراست عالی، تفکیک رنگ با دقت بالا نیز از دیگر امکانات ایم محصول  است. پنل استفاده شده در ساخت تلویزیون SONY X9000H از نوع VA  بوده و می تواند به عملکرد بهتر روشنایی کمک کند. نباید این نکته را فراموش کرد، این باعث کاهش زاویه دید می شود. کنتراست بسیار عالی و دقت در تفکیک رنگ تصویر ارائه شده توسط این تلویزیون بسیار مطلوب است. زمان پاسخ دهی تلویزیون SONY X9000H بسیار پایین بوده  و این موضوع از نظر حرکتی کنترل بسیار مناسبی به کاربر می دهد.

3. تلویزیون SONY X7500H

تلویزیون X7500H محصول شرکت سونی دیگر تلویزیون مناسبی است که از سیستم عامل اندروید بهرمند است. این تلویزیون ارائه تصویر 4K  نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت مناسبی داشته است. X7500H  با استفاده از پنل VA  و سرعت پاسخ گویی مناسب، تصاویر را با بهترین کیفیت تصویر و با سرعتی بالا به کاربر ارائه خواهد داد. در این مدل تلویزیون شرکت سونی، سرعت تازه سازی تصویر به 60 هرتز محدود شده و زیاد در رده جهانی تراز اول نیست.

Sony X7500H

نرخ تجدید پذیزی متغیر  در این محصول دیده نمی شود. در این حالت دیگر نمی توان انتظار سرعت تازه سازی هماهنگ با کیفیت تصویر را داشت. X7500H از سیستم جدید سونی برای مقابله با نور انعکاسی استفاده نمی کند و به همین دلیل در برابر بازتاب نور عملکرد مطلوبی نخواهد داشت. زاویه دید را در این در این محصول نمی توان خوب تعریف کرد و به همین دلیل در محدوده زاویه خاص، تصویر مطلوب ارائه می شود. X7500H از تمامی سرویس های گوگل پشتیبانی کرده و رابط کاربری فوق العاده ای دارد.

4. تلویزیون SONY OLED A90J

یکی از جدید ترین تلویزیون های شرکت سونی، A90J نام دارد. این تلویزیون از صفحه نمایش OLED  استفاده می کند. رزولوشن تصویر در این محصول تا میزان 3840 در 2160 قابل پشتیبانی است. این تلویزیون می تواند تصاویر را تا کیفیت 4K  به نمایش بگذارد. در سال 2021 تمرکز اصلی سونی بر روی پردازنده تلویزیون های خود بود و نتیجه آن به تکنولوژِی Bravia XR  منتهی شد. پردازنده استفاده شده در این محصول CP XR  نام دارد.

Sony A90J

با استفاده از این پردازنده A90J قادر خواهد بود، در تنظیم کنتراست، وضوح و دیگر تنظیمات به صورت خودکار و بنا به درک شناختی دستگاه عمل نماید. در این حالت کاربر تلویزیون، بی نقص ترین تصویر ممکن را در تلویزیون تماشا خواهد کرد. این عملکرد به صورت آنی انجام شده و در هر لحظه تحلیل و پردازش تصویر انجام خواهد شد. این نوع تکنولوژی بسیار متناسب با استفاده های گیمینگ است. لرزش گیری کامل، سرعت پردازش بالا می تواند بهترین حالت ممکن را در استفاده گیمینگ به کاربر ارائه دهد. سیستم عامل این دستگاه، Android  است. با مشارکت سونی و گوگل، ویژگی جدید Google TV  به این تلویزیون اضافه شده و امکانات و توانایی های فراوانی در A90J دیده می شود.

5. تلویزیون SONY A8H

آخرین محصول سونی که قصد معرفی آن را داریم، A8H نام دارد. این تلویزیون از سیستم عامل اندروید استفاده کرده و به همین دلیل  می توان از رابط  کاربری فوق العاده آن انتظار زیادی داشت. A8H از صفحه نمایش OLED   استفاده می کند و کیفیت تصویر آن بسیار زیبا و مناسب است. ویژگی اصلی این محصول، کنتراست فوق العاده آن است. با استفاده از این ویژگی، رنگ مشکی تولید شده توسط A8H، به صورت کامل تاریک و یک دست خواهد بود. در این شرایط رنگ های دیگر بسیار غنی و با مرز های مشخص نمایش داده می شوند.

Sony A8H

اوج روشنایی در این تلویزیون بسیار بالا بوده و به همین دلیل می توان در مقابل بازتاب نور نیز عملکردی مناسب را از آن انتظار داشت. A8H دارای زاویه دید وسیعی است. در این حالت، کاربر حتی اگر در گوشه ترین زاویه نسبت به تلویزیون نشسته باشد، باز تصویری مناسب و با کیفیت دریافت می کند. سرعت پاسخگویی A8H به صورت آنی بوده و به همین روال کم ترین تاخیر در ورودی را دارد. این تلویزیون از سیستم نرخ تازه سازی متغیر نیز بهرمند بوده و با استفاده از آن رفرش ریت با کیفیت تصویر هماهنگ خواهد بود. این محصول سونی، از تمامی سرویس های گوگل و سرویس های صوتی ویژه سونی برخودار بوده و رابط کاربری آن در راحت ترین شکل ممکن برنامه ریزی شده است.

6. تلویزیون SONY X8500F

یکی دیگر از تلویزیون های شرکت سونی، X8500F نام دارد. این تلویزیون نیز همانند دیگر محصولات سونی از سیستم عامل اندروید استفاده می کند. پنل استفاده شده در X8500F، از نوع IPS بوده و می تواند تصاویر را با کیفیت 4K به کاربران عرضه نماید. عیب بزرگ این تلویزیون، کنتراست پایین آن خواهد بود. به همین دلیل، در تصویر ارائه شده توسط X8500F، نمی توان تاریکی مطلوبی را مشاهده کرد و در همین راستا دیگر رنگ ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. زاویه دید X8500F، در حد مطلوبی نگه داشته شده و در اکثر زاویه ها تصویر نمایش داده شده به صورت واضحی به کاربر می رسد. این محصول شرکت سونی، قابلیت کنترل صوتی دارد و با در کنار آن با استفاده از سرویس های گوگل، امکانات کاربردی به کاربر تلویزیون پیشکش می شود. 

X8500F SONY

7. تلویزیون SONY X9000F

در سال 2019 یکی از بهترین تلویزیون هایی که از طرف شرکت سونی راهی بازار شد، X9000F نام دارد. این تلویزیون با بهرمندی از سیستم عامل اندروید از تمامی امکانات این سیستم عامل پشتیبانی می کند. صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای X9000F از نوع LED بوده و تصاویر با کیفیت 4K به نمایش در خواهند می آیند. این محصول جزو به روز ترین تلویزیون های 2019 به حساب می آید و از فناوری Dolbly Vision نیز بهرمند است. در ساخت X9000F از پردازنده پر قدرتی استفاده شده که X1- Extreme نام دارد. این پردازنده قدرتمند به X9000F این اجازه را می دهد تا تصاویر را از نظر کیفیت بهبود ببخشد. این محصول نیز همانند دیگر تلویزیون هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، از تمامی سرویس های گوگل پشتیبانی می کند. ریموت کنترل این تلویزیون نیز بسیار پیشرفته در نظر گرفته شده و استفاده از سرویس های مختلف را آسان می کند.

SONY X9000F

8. تلویزیون SONY A9G

یکی از پیشرفته ترین تلویزیون های ساخت شرکت سونی A9G نام دارد. این تلویزیون با کیفیت 4K، تصاویر را به نمایش می گذارند. زیبایی ظاهری این محصول، می تواند نقطه قوت آن لقب گیرد. فریم یک سانیت متری سبب شده ظاهر این تلویزیون بسیار پیشرفته و امروزی به نظر برسد. رزولوشن تصویر ارائه شده توسط A9G، برابر 3840 در 2460 است و با چنین کیفیتی بالایی می تواند تصاویر واقعا فوق العاده را نمایش دهد. پردازنده در نظر گرفته شده برای این محصول 4 هسته بوده و از حافظه 16 مگابایتی برخوردار است. زاویه دید A9G تا 178 درجه می رسد و تقریبا نقطه کوری نخواهد داشت. اصلی ترین ویژگی تصویر A9G، کنتراست بالای آن خواهد بود. این ویژگی سبب می شود رنگ مشکی با قدرت زیادی به نمایش در آید و در عین حال رنگ های دیگر غنی تر به دیده شوند. این تلویزیون با داشتن 4 ورودی HDMI  و 3 پورت USB هیچ مشکلی برای کمبود ورودی به وجود نمی آورد. ریموت کنترل A9G، از پیشرفته ترین ریموت کنترل های حال حاضر حهان است. در واقع این ریموت اسپیکر و میکروفون دارد و به همین علت کنترل صوتی را به اسان ترین حد ممکن می رساند. این تلویزیون با بهرمند بودن از سیستم عامل اندروید از تمامی سرویس های گوگل پشتیبانی کرده  و امکانات فراوانی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. 

SONY A9G

9. تلویزیون SONY X8000G

یکی دیگر از محصولات شرکت سونی که با بهرگیری از سیستم عامل اندروید به بازار وارد شده،X8000G نام دارد. X8000G با کمک فناوری های به کار رفته در ساخت آن، می تواند تصاویر را تا کیفیت 4K نمایش دهد. رزولوشن تصویر ارائه شده توسط X8000G برابر 3840 در 2160 خواهد بود. فناوری های به کار رفته در ساخت این تلویزیون بسیار پیشرفته بوده و هر کدام به بخش خاصی از تلویزیون کمک می کند. برای مثال فناوری Motion Flow در این تلویزیون وجود دارد و با استفاده از آن دیگر X8000G از لحاظ رفرش ریت و جزییات در سرعت مشکلی نخواهد داشت. دیگر تکنولوژی به کار رفته در این محصول Triluminos نام دارد. در واقع این فناوری به مسائل رنگ و کنتراست مربوط است. با استفاده از این فناوری قدرت نمایش رنگ ها به خصوص رنگ مشکی تا 50 درصد با کیفیت تر به نمایش در خواهند آمد. این تلویزیون در بخش سیستم صوتی نیز پدرقدرت ظاهر شده و می تواند صدایی 20 واتی تولید نماید. ریموت کنترل X8000G، از پیشرفته ترین ریموت کنترل های حال حاضر حهان است. در واقع این ریموت اسپیکر و میکروفون دارد و به همین علت کنترل صوتی را به اسان ترین حد ممکن می رساند. این تلویزیون با بهرمند بودن از سیستم عامل اندروید از تمامی سرویس های گوگل پشتیبانی کرده  و امکانات فراوانی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. 

X8000G SONY

دیگر سیستم عامل ها

به جز اندروید دو سیستم عامل محبوب برای تلویزیون ها وجود دارد. این دو سیستم عامل تایزن و WebOS  هستند.

Tizen

سیستم عامل تایزن توسط سامسونگ بر روی تلویزیون های این شرکت استفاده خواهد شد. این سیستم عامل به سرور های اختصاصی سامسونگ متصل بوده که این اقدام منجر به سرعت بیشتر این سیستم عامل  و بالا رفتار ضریب امنیت تایزن می شود. این سیستم عامل در ابتدا Smart Hub  نام داشت اما با ایجاد تغییراتی اساسی در سال 2015، نام آن به تایزن تغییر پیدا کرد. ویژگی اصلی تایزن، به حداقل رساندن استفاده از سخت افزار خواهد بود. این روش باعث می شود، پردازش ها با حداکثر سرعت انجام شود.

tizen

اصلی ترین قابلیت تایزن، توانایی اتصال به شبکه هوشمند خانه است. در صورتی که وسایل خانگی شما اکثر از سامسونگ تشکیل شده باشند، این سامانه بسیار مفید خواهد بود. با استفاده از این سامانه هوشمند، کاربر قادر خواهد بود از طریق تلویزیون شروع به کنترل تک تک وسایل منزل شود. از چراغ های سقفی گرفته تا تهیه منزل، همگی با استفاده از تلویزیون کنترل می شوند. اتصال های این بین نیز فقط نیاز به بلوتوث دارد و در صورت پشتیبانی از بلوتوث، می توان از طریق تلویزیون با آن ارتباط برقرار کرد. این سیستم عامل توسط کره جنوبی تولید و توسعه یافت.

 

WebOS

در سال 2015 شرکت ال جی از سیستم عامل WebOS بر روی تلویزیون های خود استفاده کرد. این سیستم عامل از HP  خریداری شد و پس از آن توسعه یافت. در بین تمامی سیستم عامل ها، WebOS آسان ترین رابط کاربری را دارد. امکانات زیاد و کاربری بودن آن، باعث سخت استفاده شدن WebOS نشده و می توان انتظار راحت ترین رابط کاربری را داشت. تلویزیون های ال جی، از ریموت کنترل بسیار کاربری بهره مند است و همین موضوع سبب شده قابلیت های  WebOS چند برابر شود.

WebOS

این سیستم عامل نیز همانند اندروید بر پایه زبان لینوکس نوشته شده و در این مورد مشترک هستند. WebOS در بین پر سرعت ترین سیستم عامل ها قرار می گیرد و در هر استفاده ای مانند پخش انلاین محتوی، جزو سریع ترین ها قرار می گیرد. این سیستم عامل نیز همانند تایزن توسط متخصصان کره ای ساخته و توسعه یافته است.

 

در این مقاله که خدمت شما ارائه دادیم در مورد سیستم عامل تلویزیون ها و معرفی بهترین تلویزیون ها با سیستم  عامل اندروید پرداختیم. آیا برای شما سوالی یا ابهامی ایجاد شد؟ آیا نظر، انتقاد یا پیشنهادی برای در میان گذاشتن دارید؟ آن را با ما در قسمت ” ارسال نظر ” به اشتراک بگذارید.

 

دسته بندی صوتی تصویری
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “بهترین تلویزیون ها با سیستم عامل اندروید”

  1. سلام. وقت بخیر. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. لطفا فورا اسم و بهترین مدل تلویزیون هوشمند سونی با قابلیت اتصال به اینترنت را برایم بنویسید و وزن و قیمت و طول و عرض و ارتفاع آنرا هم بنویسید چون من میخواهم این تلویزیون سونی را از طریق اینترنت بخرم و با آن کلاس آن لاین برگزار کنم. اسم و مدل این تلویزیون سونی را به شماره موبایل ۰۹۳۸۴۹۲۸۱۶۸ پیامک بزنید. با تشکر فراوان. جواد اسحاقی از مشهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت