خرید تلفنی: 4383-784-0918

بهترین تلویزیون ها برای تماشای فیلم و سریال

مهدی صابریمهدی صابری
60 بازدید

 

تلویزیون، برای مدت زیادی است، جای خود را در زندگی انسان ها پیدا کرده است. در گذشته بالا ترین تکنولوژِی تلویزیون های سیاه و سفید بود و همان نشان از پیشرفت انسان در زمینه تکنولوژی محسوب می شد. امروزه، پیشرفت تکنولوژی سبب شده، کاربران تلویزیون فقط به ارائه تصویر قانع نباشند و دیگر امکانات را نیز طلب کنند. به صورت خلاصه، تلویزیون مد نظر کاربران امروزی، تلویزیون هوشمند نام دارد. این نوع دیوایس، ویژگی های متعددی دارد و با داشتن آن ها است که می تواند هوشمند نام گیرد و نیاز های کاربران را رفع نماید. در ادامه به معرفی تلویزیون هوشمند و بهترین تلویزیون ها برای تماشای فیلم و سریال خواهیم پرداخت.

تلویزیون هوشمند

 

معرفی بهترین تلویزیون ها برای تماشای فیلم و سریال

همان طور  که تا به این لحظه عنوان شد، تلویزیونی می تواند در استفاده های متعدد قابل قبول ظاهر شود که در دسته تلویزیون های هوشمند قرار گیرد. در این صورت به خیال راحت می توان گفت، کمتر پیش خواهد آمد که کاربر را نامید کند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی تعدادی از تلویزیون های مناسب برای تماشای فیلم بپردازیم.

1. تلویزیون   LG OLED evo OLED G1

 

خیلی از امکانات استفاده شده در تلویزیون های امروزی در اولین قدم توسط ال جی معرفی شدند. از این رو می توان شرکت ال جی را به عنوان نوآور ترین تولید کننده تلویزیون در نظر گرفت. این نوآوری در تلویزیون های سال 2021 ال جی نیز دیده می شود. ی OLED G1 در دسته تلویزیون هایی قرار می گیرد که از نوآوری های سال 2021 ال جی بهره مند شده است. در این تلویزیون از صفحه نمایش OLED  استفاده می شود. LG G1 evo

این نوع نمایشگر از لامپ برای نمایش رنگ ها بر روی صفحه نمایش استفاده نمی کند و به جای آن، گاز های مخصوصی را به کار می گیرد. شرکت به وجود آورنده چنین روشی ال جی است و برای اولین بار ال جی در تلویزیون های خود این روش را پیدا نمود. با استفاده از این روش هم مصرف انرژی کمتر شده و هم سرعت پردازش تصاویر بسیار رشد می کند. در مدل OLED G1، تصاویر با رزولوشن 3820 در 2160 نمایش داده شده و تا کیفیت 4k  از محتوی پشتیبانی می شود.

 

 فناوری جدید دیگری که در ساخت OLED G1  دیده می شود، SELF-LIT Pixels  نام دارد. با استفاده از این تکنولوژی OLED G1 قادر خواهد بود با نهایت سرعت ممکن تصویربه صفحه نمایش منتقل و نمایش داده شود. این امکانات نشان می دهد این تلویزیون، یکی از بهترین های حال حاضر جهان برای تماشای محتوی های آنلاین و آفلاین خواهد بود. در این محصول شرکت ال جی می توان استفاده از پنل OLED  را شاهد بود OLED G1 .از پیشرفته ترین فناوری های ال جی بهره می برد و با استفاده از آن بهترین تصویر ممکن را ارائه خواهد داد. سیستم صوتی OLED G1 بسیار شایسته بوده و کیفیت صدای آن لذت بخش است. 

2. تلویزیون SONY A8H

یکی دیگر از تلویزیون های هوشمند که برای تماشای محتوی بسیار مناسب است،  A8H نام دارد. این تلویزیون از سیستم عامل اندروید استفاده کرده و به همین دلیل  می توان از A8H  رابط  کاربری فوق العاده ای انتظار داشت. این محصول از صفحه نمایش OLED   استفاده می کند و کیفیت تصویر آن بسیار زیبا و مناسب است. ویژگی اصلی این محصول، کنتراست فوق العاده آن است. با استفاده از این ویژگی، رنگ مشکی تولید شده توسط  A8H، به صورت کامل تاریک و یک دست خواهد بود. در این شرایط رنگ های دیگر بسیار غنی و با مرز های مشخص نمایش داده می شوند.

SONY A8H

اوج روشنایی در این تلویزیون بسیار بالا بوده و به همین دلیل می توان در مقابل بازتاب نور نیز عملکردی مناسب را از آن انتظار داشت. A8H دارای زاویه دید وسیعی است. در این حالت، کاربر حتی اگر در گوشه ترین زاویه نسبت به تلویزیون نشسته باشد، باز تصویری مناسب و با کیفیت دریافت می کند. سرعت پاسخگویی A8H به صورت آنی بوده و به همین روال کم ترین تاخیر در ورودی را دارد. این تلویزیون از سیستم نرخ تازه سازی متغیر نیز بهرمند بوده و با استفاده از آن رفرش ریت با کیفیت تصویر هماهنگ خواهد بود. این محصول سونی، از تمامی سرویس های گوگل و سرویس های صوتی ویژه سونی برخودار بوده و رابط کاربری آن در راحت ترین شکل ممکن برنامه ریزی شده است.

3. تلویزیون SAMSUNG Q80T

سامسونگ نیز در بین تولید کنندگان تلویزیون، یکی از قطب ها به شمار می آید.  یکی از بهترین محصولات این شرکت Q80T نام دارد. پنل این تلویزیون، در قدرت روشنایی یکی از بهترین ها در سطح جهان است. این محصول کنتراست بالایی ندارد و نمی توان انتظار بالایی برای تاریکی های مطلق همانند تولیدات سونی، از Q80T داشت اما به لطف روشنایی فوق العاده آن، یکی از بهترین انتخاب ها برای تماشای فیلم و سریال در فضا های تاریک و روشن است. پنل Q80T از لحاظ امنیت بسیار خوب ظاهر شده و هیچ نمونه ای از آن وجود ندارد که با سوختگی پیکسل  مواجه شده باشد. SAMSUNG Q80T

این تلویزیون در بازتاب نور نیز خوب ظاهر می شود. در صورت تابش نور به صفحه نمایش آن، کمترین مشکل رامی توان شاهد  بود و تصویر به همان وضوح و کیفیت ارائه می شود. Q80T از سیستم عامل تایزن بهره می برد. تایزن یکی از بهترین رابط کاربری ها را دارد. این سیستم عامل بسیار روان بوده و هر کارکردی را بسیار روان و بدون مشکل اجرا خواهد کرد. این محصول می تواند در استفاده های گیمنگ نیز عالی ظاهر شود و در این نوع استفاده نیز کمترین مشکل را شاهد هستیم. به لطف پشتیبانی Q80T از فناوری HDR  رنگ ها به طرز بسیار با کیفیتی ارائه می شوند و نمی توان کوچک ترین ایرادی در این موضوع به Q80T وارد کرد.  ویژگی های Q80T باعث می شود، این محصول سامسونگ یکی از بهترین انتخاب ها برای هر استفاده ای به خصوص تماشای محتوی تصویری باشد.

 

4. تلویزیون SONY X90J

ویژگی اصلی تلویزیون های شرکت سونی، صفحه نمایش با کیفیت آن ها است. در ساخت همه تلویزیون های این شرکت و به خصوص X90J می توان این نکته را مشاهد کرد. صفحه نمایش استفاده شده در ساخت X90J، از نوع  OLED  است. این نوع نمایشگر، مقاوم ترین نوع پنل در بین همه ی LED  ها است. به همین دلیل، در استفاده های طولانی امکان آسیب رسیدن به پیکسل های تصویر تقریبا صفر است. این تلویزیون از سیستم عامل اندروید استفاده می کند. این سیستم عامل رابط کاربری بسیار مناسبی دارد و می توان روان بودن آن را لمس کرد. مزیت دیگری که سیستم عامل اندروید دارد، پشتیبانی از سرویس های گوگل است. کاربران X90J، می توانند تمامی سرویس های گوگل را بر روی تلویزیون خود نصب کنند و از همه ی آن ها استفاده نمایند. 

SONY X90J

کنتراست تصویر در X90J، فوق العاده به نظر می رسد. چنین کنتراست بالایی، علاوه بر نمایش تاریکی عمیق، دیگر رنگ ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در چنین شرایطی، رنگ های دیگر بسیار غنی به تصویر کشیده می شوند. رزلوشن تصویر در این تلویزیون، 4K است و هیچ نگرانی درباره کیفیت تصویر آن وجود ندارد. تنها ایراد این محصول، زاویه دید محدود آن است. در چنین شرایطی، تلویزیون تصویر با کیفیت را فقط در یک زاویه محدود ارائه می دهد. اگر کاربر در گوشه های تلویزیون بنشیند، تصویر با کیفیتی را مشاهده نمی کند.به صورت کلی می توان کیفیت ساخت و تصویر ارائه شده توسط X90J را بسیار مناسب ارزیابی کرد. این تلویزیون می تواند در استفاده هایی مانند تماشای فیلم بسیار عالی ظاهر شود و کاربران را به رضایت برساند.

 

5. تلویزیون SAMSUNG Q80A OLED

یکی دیگر از محصولات ساموسنگ که برای نیاز های عنوان شده مناسب خواهد بود، Q80A OLED نام دارد. این تلویزیون، از قدرت روشنایی فوق العاده ای برخودار است. در چنین شرایطی می توان در مکان های روشن، انتظار عملکرد مناسبی را از آن داشت. در مقابل، Q80A OLED نمی تواند در فضا های تاریک این عملکرد را تکرار کند و قدرت زیادی در این فضا ها ندارد. توانایی روشنایی بالا، سبب می شود Q80A OLED در مقابل بازتاب نور، عالی عملکرد کند و بازتاب نور در صفحه نمایش تلویزیون، کم ترین تاثیر را در کیفیت محتوی ارائه شده داشته باشد. پنل این تلویزیون از نوع LED  کوانتومی بوده و در بین بهترین پنل های حال حاضر جهان قرار دارد. Q80A OLED با استفاده از چنین پنلی می تواند تصاویر را با کیفیت Ultra HD   نمایش دهد و از لحاظ کیفیت تصویر جزو بهترین ها باشد. 

SAMSUNG Q80A

این تلویزیون، همانند دیگر محصولات ساموسنگ از سیستم عامل تایزن استفاده می کند. این سیستم هامل رابط  کاربری بسیار مناسبی دارد. این تلویزیون به راحتی به اینترنت وصل می شود و با استفاده از سیستم عامل تایزن، عملکرد های اینترنی آن بسیار آسان و سریع انجام می گیرد. ویژگی های Q80A OLED نشان می دهد، برای استفاده های مد نظر شما، سامسونگ محصول مناسبی تولید کرده و خرید آن بر طبق این نیاز ها خواهد بود.

 

6. تلویزیون  SAMSUNG Q95T

Q95T به راحتی می تواند جزو 5 محصول برتر سامسونگ قرار گیرد. این مدل، پرچمدار سری کوانتومی 4K  در بین محصولات سامسونگ است. بر خلاف دیگر محصولات سامسونگ Q95T، کنتراست عالی را به نمایش می گذارد. این کنتراست عالی سبب می شود، تاریکی با عمق زیادی برای مخاطب به نمایش گذاشته شود و دیگر رنگ ها نیز تحت تاثیر تاریکی با غنای بیشتری، دیده شوند. تصاویر در این پنل با کیفیت 4K به نمایش در می آیند و می توانند رضایت کاربران را به همراه داشته باشد. Q95T، قدرت روشنایی فوق العاده ای دارد. قدرت روشنایی Q95T باعث می شود، این تلویزیون در فضا های روشن هیچ مشکلی برای ارائه تصویر نداشته باشد. 

SAMSUNG Q95T

قدرت کنتراست بالا در کنار روشنایی عالی Q95T، این تلویزیون را به دیوایسی قدرتمند در هر فضایی کرده است. چنین محصولی بسیار مناسب استفاده های گیمینگ بوده و هیچ مشکلی را برای گیمر ها به وجود نمی آورد. Q95T بهترین عملکرد خود ار در نمایش محتوی HDR  نشان می دهد و در چنین شرایطی تصویری خیره کننده را شاهد هستیم. این ویژگی ها به درستی نشان می هد، Q95T در هر استفاده ای و برای نمایش هر محتویی عالی عمل می کند و نمی توان به راحتی آن را به چالش کشید.

7. تلویزیون  SONY X9000H

یکی دیگر از تلویزیون های شرکت سونی که با بهرمندی از نمایشگر فوق العاده به کاربران ارائه خدمت می کند، X9000H  است. X9000H، از نظر امکانات بسیار پیشرفته بوده و می تواند تصاویر را با کیفیت 4K  به نمایش بگذارد. سرعت تازه سازی تصویر در این تلویزیون برابر 120 هرتز بوده و همین سرعت تازه سازی بالا این محصول را در استفاده گیمینگ نیز توانا می کند. تاخیر در قسمت درگاه این تلویزیون برابر 7 میلی ثانیه بوده و تقریبا کم ترین تاخیر را در آن شاهد هستیم.

SONY X9000H

کنتراست عالی، تفکیک رنگ با دقت بالا نیز از دیگر امکانات این محصول  است. پنل استفاده شده در ساخت تلویزیون      X9000H از نوع VA  بوده و می تواند به عملکرد بهتر روشنایی کمک کند. نباید این نکته را فراموش کرد، این باعث کاهش زاویه دید می شود. کنتراست بسیار عالی و دقت در تفکیک رنگ تصویر ارائه شده توسط این تلویزیون بسیار مطلوب است. زمان پاسخ دهی تلویزیون X9000H بسیار پایین بوده  و این موضوع از نظر حرکتی کنترل بسیار مناسبی به کاربر می دهد. به صورت کلی امکانات X9000H  نشان می دهد، به راحتی در استفاده هایی مانند نمایش فیلم سریال بسیار عالی عمل کرده و می تواند هر کاربری را راضی کند.

 

 

8. تلویزیون  LG CX

یکی از بهترین انتخاب های ممکن در زمینه نمایش محتوی آنلاین و آفلاین، CX  است. این تلویزیون، نسل جدید  C9   بوده  و می توان کیفیت بهتری را از آن انتظار کشید. تلویزیون CX  محصول سال 2020 است  و همانند  نسل قبلی می تواند تصاویر را با کیفیت 4K  به نمایش بگذارد. ال جی در تولید CX  ، از پنل OLED  استفاده کرده است. چنین پنلی کمترین خطر برای سوختن پیکسل ها در استفاده های طولانی دارد. این محصول شرکت ال جی، کنتراست فوق العاده ای دارد. این ویژگی باعث می شود، رنگ های غنی را از تصویر ارائه شد توسط CX   انتظار داشته باشیم. این تلویزیون در فضا های تاریک عملکردی خارق العاده دارد. 

LG CX

در ساخت  CX  نسبت به نسل قبلی پیشرفت هایی لحاظ شده و برای مثال می توان به افزایش سرعت و قدرت پردازنده اشاره کرد. تاخیر ورودی در نسل قبلی برابر 13 میلی ثانیه بود اما در نسل جدید به رقم شگفت آور 6 رسیده است. این ویژگی ها دست به دست هم می دهد تا تلویزیون CX ، به یک محصول گیمنگ تبدیل شود. CX  می تواند در ارائه محتوی HDR  قدرت نمایی کند و محتویی بسیار با کیفیت را عرضه کند. به لطف خلاقیت شرکت ال جی، تلویزیون CX  از فناوری ارتقا دهنده محتوای کم کیفیت بهره می برد. این قابلیت می تواند به تلویزیون کمک کند تا محتوی کم کیفیت را به تصاویری با کیفیت مناسب تبدیل کند. به لطف ارتقا پردازنده، تصاویر به کیفیت و سرعت بیشتری پردازش شده و به نمایش در می آیند.

ویژگی های نام برده شده در مورد کیفیت و فناوری ساخت CX  به ما نشان می دهد، این تلویزیون یکی از بهترین های جهان در حال حاضر است. در صورتی که کاربر این تلویزیون را تهیه کند، می توان با قدرت گفت هیچ اشکالی در استفاده های مختلف به خصوص نمایش فیلم و سریال نخواهد داشت.

تلویزیون هوشمند های مناسب فیلم چه ویژگی هایی دارند؟

اکثر تلویزیون های تولید شده در سال های اخیر هوشمند هستند. اما در این بین یک سوال وجود دارد. به چه تلویزیون هوشمند می گویند؟

در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

  • اتصال به اینترنت

یکی از ویژگی های اصلی برای یک تلویزیون هوشمند، توانایی برای اتصال به اینترنت است. در چنین شرایطی، امکان تماشای محتوی به صورت آنلاین فراهم خواهد شد. توانایی استفاده از مرورگر، وبگردی و استفاده از اپلیکیشن های مختلف دیگر مزایای اتصال به اینترنت است.

توانایی اتصال به اینترنت

  • استفاده از پردازنده

استفاده از اینترنت و به موازات آن، تماشای محتوی آنلاین و استفاده از اپلیکیشن های مختلف، نیاز به تحلیل و صادر شدن فذمان و اجرای آن دارد. در این صورت، اگر تلویزیون از یک پردازنده مناسب استفاده نکند، سرعت اجرای این خدمات به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می باید. در این حالت، اکثرا کاربر ها ترجیح می دهند استفاده نکنند تا مدت زیادی را منتظر اجرای فرمان ها از طرف تلویزیون باشند. یک تلویزیون هوشمند حتما از یک پردازنده چند هسته ای استفاده می کند و در این صورت با سرعت بالایی همه ی کار های لازم را انجام خواهد داد. اگر یک تلویزیون، از پردازنده مناسبی برخوردار نباشد، نمی تواند در دسته هوشمند ها قرار گیرد.

پردازنده تلویزیون

  • کیفیت تصویر4K

در بین تلویزیون ها، برای نمایش یک تصویر با کیفیت، باید دیوایس حداقل از قابلیت نمایش تصویر با کیفیت 4K پشتیبانی کند. در این صورت، قطعا می توان گفت که کاربر از کیفیت تصویر راضی خواهد بود. برای درک کیفیت تصویر 4K ابتدا باید تصویر Full HD  را در نظر بگیرید. این تصویر رزولوشنی برابر 1080  در 1920 دارد. در تصویر ارائه شده توسط تلویزیون 4K، رزلوشن تصویر 4 برابر تصویر Full HD  است. به همین دلیل می توان گفت، چنین کیفیت تصویری قطعا کاربر را راضی خواهد کرد.

کیفیت 4K

  • صفحه نمایش LED

تلویزیون ها از صفحه نمایش های پلاسما شروع کردند و به صفحه نمایش LED  و خمیده رسیدند. واقعا نمی توان به یک تلویزیون لقب هوشمند داد، در صورتی که این دیوایس از صفحه نمایش LCD  استفاده می کند. چشم کاربران به تصویر های ب کیفیت عادت کرده و در این حالت نمایشگر های LCD  نمی توانند راضیت کاربران را به همراه داشته باشند. صفحه نمایش LED  و یا خمیده علاوه بر کیفیت تصویر ویژگی های مناسب دیگری نیز دارند. این دو نوع صفحه نمایش، انرژی بسیار کمتری مصرف می کنند و عمر بیشتری نیز دارند. ضخامت و فضایی اشغال شده توسط آن ها بسیار کمتر بوده و به همین دلیل پر طرفدار تر هستند.

LED

  • کیفیت صدا

کیفیت صدا نیز جزو ویژگی هایی قرار می گیرد که می تواند سبب شود یک تلویزیون در دسته هوشمند ها قرار بگیرد. این نوع ویژگی، در اکثر شرکت ها با ارائه فناوری های انحصاری آن  شرکت، می توانند رضایت مشتریان را به دست آورند. تکنولوژیِ هایی مانند Dolby Digital ، Plus  و DTS  توانسته اند کیفیت صدایی مناسب را ارائه دهند و باعث رضایت کاربران شوند.

  • تعداد پورت

آخرین ویژگی تلویزیون های هوشمند تعداد پورت های USB  و HDMI  آن ها است. در تلویزیون هایی که لقب هوشمند را یدک می کشند، با تعداد کافی پورت وجود داشته باشد، تا کاربر بتواند به راحتی و بدون زحمت از دستگاه های جانبی مانند کنسول های گیم، فلش USB  و دیگر کاربرد ها استفاده کند.

پورت های تلویزیون

موارد ذکر شده تا به این لحظه، ویژگی های اولیه برای تبدیل شدن یک تلویزیون به دیوایسی هوشمند بود. در صورتی که یک تلویزیون بتواند در دسته تلویزیون های هوشمند قرار گیرد، به راحتی مناسب برای تماشای فیلم و سریال نیز خواهد بود. در ادامه به معرفی بهترین تلویزیون های هوشمند برای تماشای فیلم و سریال خواهیم پرداخت.

ما در این مقاله که خدمت شما ارائه دادیم، سعی کردیم به معرفی بهترین تلویزیون های جهان برای پخش فیلم و سریال به صورت آفلاین و آنلاین بپردازیم. آیا برای شما سوالی یا ابهامی ایجاد شد؟ آیا نظر، انتقاد یا پیشنهادی برای در میان گذاشتن دارید؟ آن را با ما در قسمت ” ارسال نظر ” به اشتراک بگذارید.

دسته بندی صوتی تصویری
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت