خرید تلفنی: 4383-784-0918

بهترین تلویزیون های 55 اینچ موجود در بازار

مهدی صابریمهدی صابری
130 بازدید
بهترین تلویزیون های 55 اینچ

امروزه با  رشد  بازار تلویزیون انتخاب یک محصول مناسب از بین انبوهی از تلویزیون ها که در بازار وجود دارد، کار بسیار مشکلی است. این تلویزیون ها، از نظر شرکت سازنده، کیفیت محصول، فناوری های استفاده شده و سایر متغیر ها، گوناگون هستند. یکی از این متغیر ها، سایز تلویزیون است. پس از انتخاب برند و مدل نوبت به انتخاب سایز تلویزیون می رسد. در این شرایط بنا به شرایطی که قرار است از تلویزیون استفاده کنید، یک سایز مناسب وجود دارد. ما در ادامه این مقاله که خدمت شما ارائه می دهیم، قصد داریم در مورد سایز 55 تلویزیون ها صحبت کنیم و بهترین های آن ها را معرفی کنیم.

بهترین های 55 اینچ

سایز 55  اینچ

در بین سایز تلویزیون ها، همیشه کاربران میل بیشتری به سایز های متوسط دارند. سایز متوسط هم می تواند از نظر قیمت نسبت به تلویزیون های بزرگ، به صرفه تر باشد و در مقابل اندازه کوچکی نیز ندارند. در سال 2021، تلویزیون های 55 اینچ به عنوان پر طرفدار ترین سایز شناخته شده است. این اتفاق را می توان از سایز بندی تلویزیون های شرکت های بزرگ فهمید که همگی دارای سایز 55 اینچ هستند. این تلویزیون ها با اینکه سایز کوچکی ندارند، قیمت آن ها در حد تلویزیون های کوچک است. تلویزیون های  55 اینچ از نظر کیفیت ساخت، نمایش تصویر و سایر ویژگی ها فرقی با دیگر مدل ها ندارد و تفاوت ها به قیمت و اندازه خلاصه می شود. دو دلیل نام برده، باعث می شود میل به خرید این سایز از تلویزیون بیشتر باشد و همیشه جزو پر فروش ها باشند.

55 اینچ

آیا سایز 55  اینچ ایده آل است؟

با موارد نام برده شده در مورد تلویزیون 55  اینچ، فکر به این سمت می رود که ممکن است این سایز ایده آل باشد؟ نمی توان به این سوال پاسخ داد زیرا سایز ایده آلی وجود ندارد. در واقع، هر تلویزیون با هر سایزی مخصوص فضا و مکان مناسب خود است. به عبارتی، انتخاب هایی مانند سایز بیشتر از سلیقه و هزینه، به شرایطی چون فضایی که از تلویزیون استفاده می کنیم بستگی دارد. برای مثال وقتی کاربر از نظر فضا محدود است نمی تواند از تلویزیون با سایز بالا استفاده کند. در چنین شرایطی، ممکن است به فضا برای یک تلویزیون بزرگ کافی نباشد و اصلا تلویزیون جا نشود. در مقابل، هر چه سایز تلویزیون بیشتر شود، برای تماشای تلویزیون باید فاصله بیشتری از آن گرفت. در چنین شرایطی، باید انتخاب تلویزیون به صورتی باشد که فضای استفاده از تلویزیون با سایز آن هماهنگ باشد.

چگونه می توان سایز مناسب را پیدا کرد؟

به صورت قطعی نمی توان نسبت به یک محیط نظر داد زیرا سلیقه شخص در این میان دخیل است و سلیقه ها بین افراد مختلف نوسان زیادی دارد. در هر صورت، با انجام محاسبات ریاضی و در نظر گرفتن زاویه دید، می توان به یک سیستم کلی رسید و در مورد سایز مناسب صحبت کرد. بنابر این محاسبات، اگر فاصله کاناپه با محلی که تلویزیون روی آن قرار می گیرد،  5  الی 6  فوت باشد، تلویزیون 49 و 50 اینچ  مناسب این محیط خواهد بود.

اگر این فاصله بین 6 الی 7 فوت باشد، برای این محیط بهتر است یک تلویزیون 55 اینچ تهیه کرد. بهترین استفاده برای تلویزیون 65 اینچ نیز برای زمانی خواهد بود که فاصله کاناپه تا تلویزیون بین 7 الی 8 فوت باشد. این محاسبات کلی است و سلیقه افراد در آن اعمال نشده است. البته برای اعمال سلیقه افراد نیز روشی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

 

امتحان تلویزیون بر روی دیوار!

حال که از نظر ریاضی فاصله های مناسب را به دست آوردیم، نوبت به دخیل کردن سلیقه فرد است. در این شرایط می توان با استفاده مقوا و برش آن بر اساس ابعاد تلویزیون با سایز مد نظر آن را بر روی دیوار امتحان نمود. این نکته باید در نظر گرفته شود، ابعاد تلویزیون ها بر اساس قطر آن ها بیان می شود.  برای مثال در تلویزیون های 55  اینچ، اگر طول مستطیل را  121.4 در نظر بگیریم و عرض آن 68.3 باشد، دقیقا به یک تلویزیون 55  اینچ می رسیم.  با امتحان این مقوا بر روی دیوار می توان دید آیا از شرایط ایجاد شده می توان راضی بود یا خیر. در ادامه به معرفی بهترین تلویزیون های 55  اینچ می پردازیم.

 

بهترین تلویزیون های 55 اینچ

تا به اینجا به بررسی اهمیت سایز تلویزیون و نحوه انتخاب از بین آن ها پرداختیم. فهمیدم که فراتر از سلیقه و کیفیت تلویزیون، سایز آن یک فاکتور مهم بوده و برای یک انتخاب درست باید متغیر های زیادی را بررسی کرد. در صورتی که سایز انتخاب شده شما 55 است، قصد داریم در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین تلویزیون های 50  اینج جهان در بین برند های معتبر  بپردازیم.

1. تلویزیون SAMSUNG 55Q70R

در بین تلویزیون های سامسونگ در سال 2019، چندین مدل با ساختاری مناسب وجود دارد. یکی از این مدل ها، 55Q70R نام دارد. 55Q70R، تلویزیونی با طراحی زیبا بوده که به سرعت در بین کاربران نیز به محبوبیت رسید. این تلویزیون می تواند از تصاویر تا کیفیت 4K  پشتیبانی کند و جزییات را به نمایش در آورد. در سیستم 55Q70R، پردازنده Quantum Processor 4K  استفاده شده است. این پردازنده قدرتمند، قبل از به نمایش در آمدن تصویر آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و نتیجه کار به بالا رفتن کیفیت تصاویر ختم خواهد شد. 

55Q70R

کنتراست تصویر در این محصول در حد بالایی نگه داشته شده و شاهد تاریکی عمیقی در تصاویر آن هستیم. این تاریکی علاوه بر نقاط تاریک، دیگر رنگ ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و باعث غنی شدن آن ها نیز می شود. این ویژگی باعث می شود 55Q70R، در فضا های تاریک و کم نور عملکردی فوق العاده داشته باشد. 

رفرش ریت در این تلویزیون برابر 120 هرتز است. نرخ تازه سازی تصویر از نوع متغیر است و بنا بر نرخ فریم بازی، از سرعت تازه سازی مناسب استفاده می شود. این زمان پاسخ دهی مناسب  وهماهنگ، 55Q70R را به تلویزیونی گیمینگ تبدیل کرده است. در زمینه سیستم صوتی، شاهد پیشرفت این تلویزیون نسبت به هم رده هایش هستیم. بلندگو های 55Q70R می توانند صدا را با قدرت 40 وات تولید کنند. سیستم عامل استفاده شده در این تلویزیون همانند دیگر محصولات سامسونگ از نوع تایزن است. از سیستم عامل تایزن به عنوان یک سیستم عامل پیشرفته و مناسب یاد می شود. استفاده از این سیستم عامل بسیار آسان بوده و امکانات تلویزیون را به سادگی در اختیار کاربر قرار می دهد.

 

2. تلویزیون XIAOMI LM55M6

یکی دیگر از تلویزیون هیای سایز 55 اینچ که عملکردی قابل دفاع داشته، محصول شرکت شیائومی است. XIAOMI LM55M6 محصول سال 2021 شیائومی بوده و جزو تلویزیون های برتر شیائومی در این سال است. XIAOMI LM55M6 از نظر کیفیت تصویر عملکردی مطلوب دارد و  می تواند تصاویر را با کیفیت 4K UHD  به نمایش بگذارد. این تلویزیون می تواند از تصاویر تا رزولوشن 3840 در 2160 پشتیبانی کند. نمایشگر استفاده شده در ساخت XIAOMI LM55M6، از نوع LED  است. این تلویزیون از پردازنده Media Tek 9611 استفاده می کند. این پردازنده، محصول شرکت مدیاتک بوده و می تواند یک مثال خوب برای قدرت این شرکت محسوب شود. XIAOMI LM55M6، با استفاده از این پردازنده می تواند کیفیت تصاویر را افزایش دهد و از نمایش تصاویر بدون کیفیت اجتناب کند. 

LM55M6

سیستم صوتی این محصول از نوع Dobly Audio  است. این سیستم مخصوص شرکت سونی بوده و میبینیم شیائومی این تکنولوژی را از سونی وام گرفته است. سیستم صوتی XIAOMI LM55M6 از دو کانال تشکیل می شود و می تواند با قدرت 20 وات صدا تولید کند. این تلویزیون از سیستم عامل اندروید استفاده می کند.  سیستم عامل اندروید در زمینه رابط کاربری و راحتی استفاده بهترین سیستم عامل جهان به شمار می رود. سیستم عامل اندروید به کاربر اجازه می دهد از تمامی امکانات گوگل استفاده کند و اپلیکیشن های اندروید را دراختیار داشته باشد.

 

3. تلویزیون LG 55SM8600

یکی از محصولات شرکت ال جی که در سال 2019 ساخته شد، LG 55SM8600 نام دارد. LG 55SM8600 در بین تلویزیون های سری 8 ال جی جای می گیرد و فقط یک مدل پیشرفته تر از آن، در این سری به چشم می خورد. این تلویزیون می تواند تصاویر را با کیفیت 4K  به نمایش در آورد. این تلویزیون، دارای قابلیت HDR  بوده و در نمایش چنین محتویی، بسیار مطلوب عمل می کند. در نمایشگر LG 55SM8600 از فناوری نانوسل که مختص شرکت ال جی است استفاده شده و توانسته در جزییات تصویر ارائه شده تاثیرات مثبتی را به وجود آورد. این مدل از قابلیت Local Dimming  پشتیبانی کرده و با استفاده از آن می تواند تصاویر را با کیفیت مطلوب تری به نمایش بگذارد.

55SM8600

پردازنده استفاده شده در ساخت LG 55SM8600 از نوع آلفا جنرال 2 بوده و با استفاده از آن، تصاویر را قبل از نمایش دادن، تجزیه و تحلیل می کند. این تجزیه و تحلیل به LG 55SM8600 این اجازه را می دهد تا کیفیت محتوی را افزایش دهد. نرخ تازه سازی تصویر در این تلویزیون برابر 120 هرتز است. به کمک این سرعت تازه سازی بالا، تاخیر در ورودی به کمترین حد خود می رسد. این ویژگی LG 55SM8600 در کنار پردازنده قوی و کیفیت تصویر عالی، آن را به تلویزیونی مناسب استفاده های گیمنگ تبدیل کرده است.

سیستم عاملی که LG 55SM8600 از آن استفاده می کند از نوع WebOS  است. این سیستم عامل، رابط کاربری بسیار مناسبی دارد و کمک می کند تا استفاده از تمامی امکانات تلویزیون بسیار راحت شود. قابلیت اتصال به اینترنت و دانلود اپلیکیشن های مورد نیاز از ابتدایی ترین توانایی های این تلویزیون خواهد بود. LG 55SM8600 از دو بلندگو استفاده کرده و می تواند با قدرت 20 وات صدا را تولید کند.

 

4. تلویزیون SONY 55A80J

در بین محصولات شرکت سونی، تلویزیون های 55 اینچ زیادی وجود دارند که می توان هر کدام از آن را به عنوان یک تلویزیون مناسب در این سایز معرفی کرد. یکی از این تلویزیون ها SONY 55A80J  نام دارد. SONY 55A80J جزو محصولات با کیفیت سال 2021 سونی محسوب می شود. این تلویزیون با استفاده از نمایشگر OLED  تصاویری فوق العاده را به نمایش در می آورد. SONY 55A80J می تواند تصاویر را با کیفیت 4K UHD  به نمایش بگذارد. وضوح تصویر در این تلویزیون تا حد 3840 در 2160 بالا می رود. این تلویزیون مجهز به سیستم کاهش دهنده نویز است. کاهش نویز و افزایش کیفیت در یک راستا عمل می کنند و این عمل به کمک پردازنده فوق العاده  SONY 55A80J قابل انجام است.

Sony-55A80J

 پردازنده به کار رفته در سیستم این تلویزیون، Cognitive Processor XR  نام دارد. با استفاده از این پردازنده شرکت سونی، تصویر قبل از نمایش پرداخته می شود و سپس با کیفیت مطلوب به نمایشگر فرستاده خواهد شد. عمق رنگ ها در SONY 55A80J برابر 10 بیت بوده و این موضوع نشان از کنتراست بالای تصویر است. البته این محصول شرکت سونی به فناوری ارتقا دهنده رنگ نیز مجهز است و می تواند ر این زمینه بسیار مناسب عمل کند. حالت های تصویردر نظر گرفته شده برای این تلویزیون به 10 حالت مختلف تقسیم می شوند و می توان دید که SONY 55A80J در هر زمینه می تواند خود را نشان دهد.

فرمت صوتی SONY 55A80J همانند اکثر تلویزیون های سونی از نوع Dobly Audio  است. این فرمت در کنار دو کانال صوتی آن می تواند با قدرت 30 وات صدا تولید کند. سیستم عامل این تلویزیون از نوع Android TV  است. SONY 55A80J با استفاده از سیستم عامل اندروید می تواند از تمامی امکانات و سرویس های گوگل استفاده کند. استفاده از این سیستم عامل بسیار راحت بوده و رابط کاربری فوق العاده ای دارد. این سیستم عامل به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی به تمامی امکانات تلویزیون دسترسی داشته باشد.

 

5. تلویزیون LG 55C9

یکی از محصولات بالارده LG  در صنعت تولید تلویزیون،  LG C9  نام دارد. این تلویزیون از نوع OLED  بوده و تولید سال 2019 است. تلویزیون  LG C9 می تواند تصاویر را با کیفیت 4K    به کاربر عرضه کند. نرخ تازه سازی تصویر در این تلویزیون برابر 120 هرتز است. این نرخ تازه سازی نشان می دهد، زمان پاسخگویی این تلویزیون در حد پایینی نگه داشته شده است. نویز و تاری حرکت تصاویر در تلویزیون  LG C9 برابر صفر مطلق است. گستره دید در نمایشگر LG C9، عریض بوده و تقریبا از هر گوشه که به نمایشگر آن خیره شوید، تصویر با کیفیت را خواهید دید.

LG C9

از آن استفاده می کند از نوع WebOS  است. این سیستم عامل، رابط کاربری بسیار مناسبی دارد و کمک می کند تا استفاده از تمامی امکانات تلویزیون بسیار راحت شود. قابلیت اتصال به اینترنت و دانلود اپلیکیشن های مورد نیاز از ابتدایی ترین توانایی های این تلویزیون خواهد بود. LG C9 از دو بلندگو استفاده کرده و می تواند با قدرت 20 وات صدا را تولید کند. تنها ایراد وارد شده به LG C9 قیمت بالای آن بوده و البته نباید فراموش کرد که در قبال این قیمت بهترین امکانات جهان در اختیار کاربر قرار می گیرد.

 

6. تلویزیون SAMSUNG 55AU8100

شرکت سامسونگ نیز به علت پر طرفدار بودن سایز 55 اینچ، محصولات متنوعی را بر اساس این ابعاد تولید کرده است. یکی از این تلویزیون ها  SAMSUNG AU8100 نام دارد. SAMSUNG AU8100 جزو محصولات سری 8   سامسونگ محسوب می شود و محصول سال 2021 این شرکت است. این محصول تصاویر را با کیفیت 4K  به نمایش می گذارد. موتور پردازشگر در نظر گرفته شده برای این تلویزیون، Crystal Processor  است. وظیفه اصلی این موتور پردازشگر، بالا بردن کیفیت تصویر با تجزیه و تحلیل آن است. این موتور که تولید شرکت ساموسنگ بوده به خوبی می تواند از این وظیفه خود را انجام دهد. SAMSUNG AU8100 از نمایشگر Crystal UHD  بهره می برد و می توان انتظار بالایی از کیفیت تصویر ارائه شده توسط نمایشگر این تلویزیون داشت. این موضوع را می توان از رزلوشن آن که برابر 3840 در 2160 است، فهمید.

AU8100

کنتراست تصویر ارائه شده توسط SAMSUNG AU8100 در حد مناسبی قرار دارد و پردازش کننده رنگ آن این مهم را میسر می کند. سیستم صوتی این محصول از دو کانال تشکیل می شود و هردو این کانال ها می توانند صدایی با قدرت 20 وات تولید کنند. سیستم عامل SAMSUNG AU8100  همانند همه ی محصولات دیگر ساموسنگ از نوع تایزن است. تایزن یک سیستم عامل کاملا کابردی خواهد بود. رابط کاربری قوی و سادگی استفاده دو ویژگی اصلی این سیستم عامل است. سیستم عامل تایزن به راحتی به کاربر اجازه می دهد تا از تمامی امکانات تلویزیون بهرمند شود و در کنار آن به دنیای اینترنت و نرم افزار ها نیز متصل باشد.

7. تلویزیون LG OLED 55G1

دیگر محصول ال جی که در سال 2021 به بازار عرضه شد، LG OLED G1 نام دارد. این محصول در سایز 55 اینچ عملکردی مطلوب داشته و می توان از آن به عنوان یکی از بهترین ها در این سایز نام برد.این نوع نمایشگر از لامپ برای نمایش رنگ ها بر روی صفحه نمایش استفاده نمی کند و به جای آن، گاز های مخصوصی را به کار می گیرد. شرکت به وجود آورنده چنین روشی ال جی است و برای اولین بار ال جی در تلویزیون های خود این روش را پیدا نمود. با استفاده از این روش هم مصرف انرژی کمتر شده و هم سرعت پردازش تصاویر بسیار رشد می کند. در مدل LG OLED G1، تصاویر با رزولوشن 3820 در 2160 نمایش داده شده و تا کیفیت 4K  از محتوی پشتیبانی می شود.LG G1

 

فناوری جدید دیگری که در ساخت LG OLED G1  دیده می شود، SELF-LIT Pixels   نام دارد. با استفاده از این تکنولوژی LG OLED G1 قادر خواهد بود با نهایت سرعت ممکن تصویربه صفحه نمایش منتقل و نمایش داده شود. این امکانات نشان می دهد این تلویزیون، یکی از بهترین های حال حاضر جهان برای تماشای محتوی های آنلاین و آفلاین خواهد بود. در این محصول شرکت ال جی می توان استفاده از پنل OLED  را شاهد بود LG OLED G1 .از پیشرفته ترین فناوری های ال جی بهره می برد و با استفاده از آن بهترین تصویر ممکن را ارائه خواهد داد.

سیستم عاملی که LG OLED G1 از آن استفاده می کند از نوع WebOS  است. این سیستم عامل، رابط کاربری بسیار مناسبی دارد و کمک می کند تا استفاده از تمامی امکانات تلویزیون بسیار راحت شود. قابلیت اتصال به اینترنت و دانلود اپلیکیشن های مورد نیاز از ابتدایی ترین توانایی های این تلویزیون خواهد بود. LG OLED G1 از دو بلندگو استفاده کرده و می تواند با قدرت 20 وات صدا را تولید کند. تنها ایراد وارد شده به LG OLED G1 قیمت بالای آن بوده و البته نباید فراموش کرد که در قبال این قیمت بهترین امکانات جهان در اختیار کاربر قرار می گیرد.

 

8. تلویزیون SAMSUNG 55Q95T

یکی دیگر از محصولات شرکت سامسونگ که در سایز 55 اینچ عملکرد مناسبی دارد، SAMSUNG 55Q95T نام دارد. SAMSUNG 55Q95T در سری 9 تلویزیون های سامسونگ قرار می گیرد. نمایشگر این تلویزیون از نوع OLED بوده و می تواند تصاویر را با کیفیت 4K Ultra HD  به نمایش بگذارد. این محصول در سال 2020 به تولید رسیده و صفحه نمایش آن تخت است. موتور پردازشگر این تلویزیون از نوع Quantum Processor 4K  بوده و با استفاده از آن، قبل از نمایش تصویر آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. این پردازنده 4 هسته دارد و می تواند کیفیت تصویر ارائه شده را افزایش دهد.  رزولوشن تصویر در SAMSUNG 55Q95T برابر 3840 در 2160 است.

55Q95T

SAMSUNG 55Q95T از دو کانال پخش صدا بهرمند است و می تواند با قدرت 60 وات صدا را پخش کند. سیستم عامل SAMSUNG 55Q95T  همانند همه ی محصولات دیگر ساموسنگ از نوع تایزن است. تایزن یک سیستم عامل کاملا کابردی خواهد بود. رابط کاربری قوی و سادگی استفاده دو ویژگی اصلی این سیستم عامل است. سیستم عامل تایزن به راحتی به کاربر اجازه می دهد تا از تمامی امکانات تلویزیون بهرمند شود و در کنار آن به دنیای اینترنت و نرم افزار ها نیز متصل باشد.

 

در این مقاله که خدمت شما ارائه دادیم، در مورد سایز تلویزیون ها، چگونگی انتخاب سایز مناسب  و بهترین تلویزیون های 55   اینچ جهان صحبت کردیم. آیا برای شما سوالی یا ابهامی ایجاد شد؟ آیا نظر، انتقاد یا پیشنهادی برای در میان گذاشتن دارید؟ آن را با ما در قسمت ” ارسال نظر ” به اشتراک بگذارید.

دسته بندی صوتی تصویری
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت