خرید تلفنی: 4383-784-0918

چگونه ماشین لباسشویی را ریست کنیم؟ (همه ی برند ها)

مهدی صابریمهدی صابری
83 بازدید

 

هر دستگاهی که تولید می شود در کنار همه ی امکاناتی که برای آن فراهم می شود، قابلیت ریست کردن برای همه ی آن ها در نظر گرفته می شود. ریست کردن به معنی بازگشتن دستگاه به تنظیمات کارخانه است. در صورتی که  دستگاه مورد استفاده ما خطا های نامفهومی را اعلام می کند یا بدون هیچ دلیلی از کار می افتد، در اولین گام برای حل مشکل ریست کردن دستگاه است. ماشین لباسشویی نیز مانند هر دستگاه دیگر قابلیت ریست کردن برای آن در نظر گرفته شده است که با کمک آن می توانید ماشین لباسشویی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. در ادامه این مطلب که خدمت شما ارائه می دهیم در مورد ریست کردن ماشین های لباسشویی برای همه ی برند های موجود در بازار صحبت خواهیم کرد.

Woman Looking At Male Worker Repairing Oven Appliance In Kitchen Room

چرا ماشین لباسشویی به ریست نیاز پیدا می کند؟

در همه ی ماشین لباسشویی های پیشرفته قابلیت ریست کردن دستگاه را برای بازگرداندن ماشین لباسشویی به تنظیمات کارخانه در نظر گرفته اند. همان طور که عنوان نمودیم در صورتی که ماشین لباسشویی شما به دلایلی نامعلوم کار نمی کند یا خطا هایی را به شما اعلام می نماید در اولین قدم برای حل مشکل دستگاه بهتر است آن را ریست نمایید و در صورت عدم حل شدن مشکل راه های دیگر را برای حل مشکل امتحان کنید. در صورتی که ماشین لباسشویی به یکباره از برق کشیده شود یا با نواسانات برقی مواجه شود ممکن است در عملکرد آن تاثیر گذار گردد و بهتر است در این موارد دستگاه را ریست نمایید.

اگر ماشین لباسشویی از کار افتاد قبل از ریست کردن چه مواردی را باید بررسی کرد؟

ماشین لباسشویی ها در بعضی حالت ها کار نمی کند. به بیان دیگر ماشین لباسشویی شروع به کار نکرده و کلا از کار افتاده است. در این حالت قبل از اقدام برای ریست کردن دستگاه باید برق ماشین لباسشویی را بررسی کنید. برای این کار یکبار آن را از برق بکشید و پس از چند لحظه دوباره آن را به برق وصل کنید و سعی در به کار انداختن آن کنید. در صورتی که باز هم در شروع به کار کردن دستگاه ناموفق بودید، باید برای ریست کردن ماشین لباسشویی اقدام کنید.

در صورتی که ماشین لباسشویی در وسط شستن از کار بیفتد چه باید کرد؟

اگر ماشین لباسشویی شما در وسط شست و شوی لباس ها به یکباره از کار بیفتد، قبل از اقدام برای ریست کردن دستگاه باید یک سری موارد را بررسی نمود تا از آن ها مطمئن شوید. در قدم اول بار لباس داخل مخزن ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید که متعادل باشد. اگر در بین کار بار لباس داخل مخزن از حالت تعادل خارج شود، ماشین لباسشویی متوقف می شود و ادامه کار را انجام نمی دهد. در صورت عدم تعادل لباس ها در مخزن ماشین لباسشویی، لباس ها را خارج کنید و دوباره درحالتی درست جایگذاری نمایید.

پس از بررسی مخزن ماشین لباسشویی، نوبت به بررسی شلنگ تخلیه می رسد. در صورتی که شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی مسدود شود، ماشین لباسشویی از خالی کردن آب داخل مخزن ناتوان می ماند و دیگر نمی تواند ادامه کار شستن را انجام دهد. در این حالت شیلنگ تخلیه را مورد بررسی قرار دهید و در صورت لزوم آن را تمیز کنید و دوباره جایگذاری نمایید. با تمیز کردن شیلنگ دوباره دستگاه را راه اندازی کنید. اگر مشکل از شیلنگ باشد، دستگاه دوباره شروع به کار می کند.

در صورتی که با انجام دادن مراحل بالا باز هم ماشین لباسشویی شروع به کار نکردن، باید دستگاه را ریست نمایید. در ادامه چگونگی انجام آن را برای مدل های مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ریست سریع ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی هایی که دارای دکمه هایی stop یا pause  هستند این روش قابل اجرا است. در این روش باید این دکمه ها را برای 5 ثانیه نگه داشت. این روش ریست کردن دستگاه را به صورتی سریع انجام می دهد. پس از نگه داشتن دکمه مورد نظر برای مدت 5 ثانیه، ماشین لباسشویی را برای چند لحظه خاموش کنید و سپس آن را روشن کرده و در حالت شروع به کار قرار دهید. در صورتی که خطا های مربوطه پاک نشد یا هنوز ماشین لباسشویی در کار کردن با مشکل رو به رو بود، باید از ریست کردن به روش های دیگر اقدام نمایید.

در ماشین لباسشویی های بدون دکمه چگونه باید عمل ریست را انجام داد؟

اگر در ماشین لباسشویی شما دکمه های مورد نظر وجود نداشته باشد، باید ریست کردن ماشین لباسشویی را به روش دستی صورت دهید. در ابتدا باید برق دستگاه را برای مدت 5 دقیقه قطع نمایید. در صورتی که ماشین لباسشویی شما پنل کنترل دارد باید در حالت قرار گرفته آن دقت کنید. اگر شما قصد ریست کردن ماشین لباسشویی را به روش دستی دارید، باید مطمئن شوید که دستگاه در حالت final spin قرار ندارد. به صورت کلی در حین ریست کردن ماشین لباسشویی باید برنامه دستگاه بر روی خشک کردن تنظیم نشده باشد. پس از انجام دادن اقدامات تنظیمی در کنترل پنل، باید ورودی های آب دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. باید آبی ورودی به دستگاه بدون ایراد باشد که ماشین لباسشویی در انجام عمل آبگیری مشکلی نداشته باشد. پس از انجام بررسی های مورد نظر دستگاه را روشن کنید و در حال شروع به کار قرار دهید.

ریست در مدل های قدیمی

در برخی مدل های ماشین لباسشویی قدیمی پس از انجام مراحل بالا باید درب مخزن ماشین لباسشویی را 6 بار باز و بسته کنید و پس از آن است که ریست شدن دستگاه به صورت کامل انجام خواهد گرفت.

ریست کردن مدل های مختلف ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی مخصوصا در مدل های پیشرفته آن ها بسته به برند هایی که توسط آن ها ساخته شده اند، به روش های متفاوتی ریست می شوند. در ادامه این مطلب به بررسی نحوه ریست کردن سه برند معروف در تولید ماشین های لباسشویی یعنی بوش، ال جی و سامسونگ خواهیم پرداخت.

  • ریست کردن ماشین لباسشویی بوش

در ماشین لباسشویی های تولید شده توسط شرکت بوش، عمل ریست کردن به روش های مختلفی صورت می گیرد. ماشین لباسشویی برند بوش، در صورت بروز هر مشکلی نیاز به ریست کردن ندارد. به بیان دیگر در صورت بروز بعضی مشکلات مانند قطع شدن یکباره برق، دادن کد های خطا و یا دست از کار کشیدن ماشین لباسشویی در وسط کار بهتر است که ریست شود. اگر یکی از قطعات ماشین لباسشویی بوش شما با ایراد مواجه شده باشد، ریست کردن هیچ کمکی به شما نمی کند و باید قطعه مورد نظر را تعمیر نمایید. اصلی ترین کاربرد استفاده از ریست کردن در ماشین لباسشویی بوش، پاک کردن کد های خطایی است که در صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی ظاهر می شود. همان طور که گفتیم در ماشین لباسشویی بوش روش های متنوعی برای ریست کردن وجود دارد که در ادامه به برسی آن ها خواهیم پرداخت.

ریست کردن ماشین لباسشویی بوش – روش اول

در روش اولی که برای ریست کردن ماشین های لباسشویی بوش وجود دارد، شباهت زیادی به ماشین های لباسشویی بدون دکمه دارد. این روش ساده ترین روش ریست در ماشین های لباسشویی بوش است. در این روش ابتدا باید ماشین لباسشویی را برای مدت 2 دقیقه از برق خارج کنید. پس از گذشت  دو دقیقه آن را مجددا به برق وصل کرده و برای 7 ثانیه دکمه استارت نگه دارید. پس از مدتی صبر دستگاه را روشن کنید. در این حالت دستگاه ریست شده و می توانید برای بررسی آن یک برنامه امتحانی برای اجرا کردن به آن بدهید.

ریست کردن ماشین لباسشویی بوش – روش دوم

این روش ریست کردن ماشین لباسشویی های بوش برای آن مدل از ماشین های لباسشویی بوش کاربرد دارد که دارای ولوم برای تنظیم برنامه ها است. در این روش ابتدا باید دستگاه را بر روی حالتی که نشان دهنده خاموش بودن دستگاه است قرار دهید. این امر را درحالتی درب ماشین لباسشویی باز است صورت دهید. پس از انجام این امر، درب ماشین لباسشویی را بسته و ولوم را به اندازه نیم دور بچرخانید و 5 ثانیه صبر کنید. پس از گذشت 5 ثانیه دکمه اسپین ماشین لباسشویی را نگه داشته و در حالی که این دکمه را نگه داشته اید، ولوم دستگاه را 90 درجه به سمت راست بچرخانید. پس چرخاندن ولوم 5 ثانیه صبر کرده و پس از آن دکمه اسپین را رها کنید و ولوم را به حالت خاموش بچرخانید. در صورتی که نشانه های ریست شدن دستگاه را مشاهده نکردید این عمل را مجددا تکرار کنید.

ریست کردن ماشین لباسشویی بوش روش سوم

در صورتی که ماشین لباسشویی شما دکمه اسپین را ندارد، باید از این روش برای ریست کردن ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. در ابتدا برای شروع این روش باید درب ماشین لباسشویی را ببندید و ولوم دستگاه را بر روی حالت خاموش قرار دهید. پس قرار دادن ماشین لباسشویی در حالت گفته شده، دکمه شروع به کار ماشین لباسشویی را نگه داشته و ولوم را بر روی حالت شست و شوی سریع قرار دهید. این عمل را با چرخاندن ولوم به صورت پادساعت گرد صورت دهید. پس از قرار دادن ولوم در حالت شست و شوی سریع، دکمه شروع به کار ماشین لباسشویی را برای مدت 15 ثانیه نگه دارید و پس از گذشتن این زمان آن را رها کرده  ولوم را به حالت خاموش تغییر پوزیشن دهید.

  • ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی

بر خلاف ماشین لباسشویی های بوش، در ماشین های لباسشویی ال جی در صورت بروز خیلی از مشکلات می توان از ریست کردن دستگاه استفاده کرد و مشکل آن را حل نمود. در صورتی که ماشین لباسشویی ال جی شما در شروع به کار کردن، عدم توانایی در آبگیری، توقف در وسط شست و شو و یا شروع نکردن سیکل مشکل دارد با انجام عمل ریست ماشین لباسشویی به راحتی می توانید این مشکلات را حل نمایید. در صورتی که ماشین لباسشویی شما کد های اخطاری را بر روی صفحه نمایشگر نشان می دهد نیز با ریست کردن ماشین لباسشویی می توانید آن ها را پاک نمایید.

در بعضی از مدل های ماشین لباسشویی ال جی دکمه ریست در نظر گرفته شده است که با نگه داشتن آن برای چند ثانیه، ماشین لباسشویی ریست خواهد شد. در صورت عدم وجود این دکمه باید ماشین لباسشویی را به روش دستی ریست نمایید.

ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی به روش دستی

برای ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی به روش دستی باید مراحل زیر را به ترتیب بگذرانید. در ابتدا ماشین لباسشویی را با زدن دکمه خاموش کردن، خاموش کنید. پس از خاموش نمودن ماشین لباسشویی، آن را از برق بکشید و برای 10 دقیقه منتظر بمانید. بعد از گذشتن زمان مورد نظر، با گرفتن دکمه روشن شدن ماشین لباسشویی به مدت 5 ثانیه  دو شاخه ماشین لباسشویی را به پریز وصل کنید و کماکان دکمه را نگه دارید. پس از چند ثانیه دکمه را رها کرده و یک برنامه برای انجام انتخاب کنید. در صورتی که مشکل ماشین لباسشویی شما با ریست حل شود، باید پس از انجام مراحل بالا برنامه درخواستی شما را بدون مشکل انجام دهد. در غیر این صورت مشکل ماشین لباسشویی جدی بوده و باید به یک متخصص مراجعه نمایید.

ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

همانند  ماشین های لباسشویی ال جی در ماشین لباسشویی های سامسونگ نیز در صورت بروز خیلی از مشکلات می توان از ریست کردن دستگاه استفاده کرد و مشکل آن را حل نمود. در صورتی که ماشین لباسشویی سامسونگ  شما در شروع به کار کردن، عدم توانایی در آبگیری، توقف در وسط شست و شو و یا شروع نکردن سیکل مشکل دارد با انجام عمل ریست ماشین لباسشویی به راحتی می توانید این مشکلات را حل نمایید. در صورتی که ماشین لباسشویی شما کد های اخطاری را بر روی صفحه نمایشگر نشان می دهد نیز با ریست کردن ماشین لباسشویی می توانید آن ها را پاک نمایید.

در اکثر مدل های ماشین لباسشویی سامسونگ دکمه ریست کردن وجود دارد. در صورتی که ماشین لباسشویی سامسونگ شما دکمه ریست کردن ندارد باید از روش ریست دستی استفاده کنید. برای ریست کردن دستی ماشین لباسشویی سامسونگ باید آن را برای مدت 10 دقیقه از برق بکشید. سپس در حالتی که دکمه آغاز به کار را نگه داشته اید، آن را به برق وصل نمایید و ماشین لباسشویی را در حالتی برای شستن قرار دهید. فقط دقت کنید برنامه مورد نظر ماشین لباسشویی بر روی حالت خشک کردن یا آبگیری نباشد.

 

ما در این مقاله که خدمت شما  ارائه دادیم در مورد ریست کردن ماشین لباسشویی، مواقع استفاده آن و روش های ریست کردن انواع برند های موجود در بازار صحبت نمودیم. آیا برای شما سوالی یا ابهامی ایجاد شد؟ آیا نظر، انتقاد یا پیشنهادی برای در میان گذاشتن دارید؟ آن را با ما در قسمت ” ارسال نظر ” به اشتراک بگذارید.

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت