خرید تلفنی: 4383-784-0918

کد های خطا در ماشین لباسشویی دوو به چه معنا هستند؟

مهدی صابریمهدی صابری
66 بازدید

 

معمولا در وسایل برقی تعدادی کد برای دستگاه تعریف می شود، تا دستگاه مربوطه با استفاده از این سری کد ها در صورت بروز مشکل بتواند به شما اطلاع دهد. این کد های خطا معمولا بر روی نمایشگر ظاهر می شود و به شما مشکل پیش آمده را اطلاع خواهد داد. ماشین لباسشویی نیز مانند هر دستگاهی دیگر یه سری کد تعریف شده دارد که با استفاده از آن ها ، در صورت بروز مشکل برای ماشین لباسشویی این توانایی را داشته باشد که مشکل را برای شما بیان نماید. در ادامه این مطلب که قصد داریم خدمت شما ارائه دهیم، در مورد معنی و نحوه بر طرف کردن کد های خطایی که در ماشین لباسشویی های دوو وجود دارد صحبت خواهیم کرد.

کد های خطا در ماشین لباسشویی دوو

همان طور که عنوان نمودیم، در ماشین های لباسشویی امروزی در صورت بروز مشکلات فنی برای ماشین لباسشویی بر روی صفحه نمایشگر دستگاه اطلاعات این نقص فنی با استفاده از یک کد خطا عنوان می گردد. این کد ها در ماشین های لباسشویی هر شرکت، منحصر به فرد هستند و باید برای اطلاع از مشکلات پیش آمده برای ماشین لباسشویی که از آن استفاده می کنید، معنی کد های خطای آن را بدانید. در ماشین های لباسشویی شرکت دوو کد های خطایی که برای نمایش دادن مشکلات ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرد به دو دسته تقسیم می گردد:

  • کد های خطای نوع اول

این نوع از کد های خطا به این علت بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی شما دیده می شود که برای ماشین لباسشویی یک نقص فنی به وجود آمده است. به بیان دیگر ماشین لباسشویی مشکلی که برای آن پیش آمده است را عیب یابی می نماید و سپس نتیجه این عیب یابی را با استفاده از یک کد ساده برای شما به نمایش می گذارد. معمولا در این حالت ها یکی از قطعه های ماشین لباسشویی با ایراد مواجه شده که سبب گریده در انجام وظیفه اش ناتوان باشد. در این صورت بهتر است ماشین لباسشویی را برای تعمیر به یک متخصص در این زمینه بسپارید.

  • کد های خطای نوع دوم

این نوع کد ها بر خلاف کد های خطای نوع اول به علت به وجود آمدن ایراد در بخش فنی ماشین لباسشویی به نمایش گذاشته نمی شوند. کد های خطای نوع دوم به علت استفاده نادرست شما از ماشین لباسشویی است که به وجود می آیند. در صورتی که هنگام شروع به کار کردن ماشین لباسشویی درب آن را به صورت کامل بسته نباشد و یا آب ورودی به ماشین لباسشویی قطع باشد، کد های نوع دوم بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی ظاهر خواهند شد. دقت داشته باشید تکرار این اشتباهات در کار کردن با ماشین لباسشویی می تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای ماشین لباسشویی شما در دراز مدت گردد.

 

معرفی کد های خطا در ماشین های لباسشویی دوو

در حالت کلی وقتی مشکلی برای ماشین لباسشویی پدید می آید، پیشنهاد همه برای اولین برخورد شما با این مسئله مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه است. معمولا در دفترچه های راهنما آن چه که در مورد ماشین لباسشویی نیاز است که بدانید را برای شما ارائه داده است اما در واقعیت این مسئله مقداری فرق می کند. با اینکه معمولا دفترچه های راهنمای همراه دستگاه ها به صورتی کامل و جامع گردآوری شده اند اما در هیچ کدام از آن ها در مورد کد های خطا ئ معنی آن ها صحبتی نشده است. برای استفاده از ماشین لباسشویی و برای فهمیدن زبان دستگاه اطلاع از معنی کد های خطای ماشین لباسشویی امری مهم است. در ادامه کد های خطایی که در ماشین لباسشویی وجود دارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کد های خطا در ماشین لباسشویی دوو –  ارور LE

در ماشین های لباسشویی دوو کد خطای LE  به این معنی است که درب ماشین لباسشویی باز است یا به طور کامل بسته نشده است. این ایراد به وجود آمده که منجر به نشان دادن کد خطای LE  شده است، می تواند مربوط به برد الکترونیکی ماشین لباسشویی، ایراد در قفل درب و یا به وجود آمدن ایراد در میکروسوییج دستگاه باشد. برای پاک شدن این کد خطا چاره ای جز حل کردن مشکل درب ماشین لباسشویی ندارید.

چگونه مشکل درب ماشین لباسشویی را حل کنیم؟

در صورتی که این کد خطا بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی به نمایش گذاشته شود، برای از بین رفتن این کد خطا باید مشکل درب را حل نمود. در مرحله اول برای رفع مشکل درب باید آن را بررسی نمود که جسم خارجی مانع بسته شدن درب نباشد. در صورتی که مشکل از حضور جسم خارجی نبود، ایراد به وجود آمده می تواند از میکرو سوییچ دستگاه و یا برد الکترونیکی ماشین لباسشویی باشد که در هر دو صورت باید قطعه خراب را تعویض نمود. در صورتی مشکل داشتن میکروسوییچ یا برد الکترونیکی دستگاه به علت حساس  بودن این قسمت ها بهتر است آن را به یک متخصص تحویل دهید.

 

کد های خطا در ماشین لباسشویی دوو –  ارور IE

در ماشین های لباسشویی شرکت دوو در صورتی که در قسمت ورود آب به داخل ماشین لباسشویی و یا آبگیری مشکل وجود داشته باشد، ارور IE به نمایش گذاشته می شود. این ارور مختص به آب ورودی دستگاه بوده و هنگام نمایش این ارور آب کافی برای شست و شوی لباس ها در ماشین لباسشویی وجود ندارد. در صورتی که این ارور توسط ماشین لباسشویی اعلام گردد، مشکل دستگاه مربوط به یکی از موارد شیر برقی، فیلتر های ماشین لباسشویی، بسته بود شیر آب ورودی، ایراد در پمپ تخلیه و یا مشکل در خرابی سنسور سطح آب است. برای رفع شدن ارور نمایش داده شده در ماشین لباسشویی دوو باید مشکل پدید آمده برای ماشین لباسشویی رفع گردد. برای حل کردن مشکل می توانید طبق دستور زیر عمل کنید.

چگونه مشکل آب ورودی را حل نماییم؟

برای فهمیدن مشکل ماشین لباسشویی در مرحله اول باید به بررسی شیر آب ورودی پرداخت که وصل باشد و در آن جریان آب وجود داشته باشد. در ادامه در صورتی که مشکل از شیر آب ورودی نبود باید به بررسی فیلتر های آب ماشین لباسشویی پرداخت که انسداد در آن ها مشکل عدم جریان یافتن آب در ماشین لباسشویی نباشد. در صورتی که در فیلتر ها نیز ایرادی یافت نشد، ایراد ماشین لباسشویی در قسمت پمپ آب و یا برد الکترونیکی دستگاه است که در این صورت بهتر است برای بررسی های دقیق تر آن را به متخصص تحویل دهید.

 

کد های خطا در ماشین لباسشویی دوو –  ارور UE

همان طور که می دانید ماشین لباسشویی برای شست و شوی درست و ایجاد نکردن سر و صدا نیاز به تعادل لباس ها در داخل مخزن آن و تراز بودن دستگاه دارد. در حالتی که ماشین لباسشویی تراز نباشد و یا لباس های داخل مخزن به صورت متعادل قرار نگرفته باشند ایراد UE بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی ظاهر خواهد شد. این ارور می تواند به علت گره خودن لباس ها به هم دیگر و یا مشکلاتی که توازن را به هم ریزد به وجود آید. در صورتی که چنین ارور را بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی خود دیدید باید دستگاه را متوقف کنید. لباس ها را از داخل مخزن خارج کرده و سپس به صورت متعادل آن ها را وارد ماشین لباسشویی کنید. در صورت عدم حل مشکل باید به تراز کردن ماشین لباسشویی بپردازید.

 

کد های خطا در ماشین لباسشویی ال جی –  ارور CL

این کد خطا در هنگامی بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی شما به نمایش گذاشته خواهد شد، که تنظیمات قفل کودک را به حالت فعال قرار داده باشید. این کد در اصل یک کد خطا نیست و فقط یک یاد آوردنده برای فعال بودن قفل کودک است.

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

در صورتی که مایل به پاک نمودن این هستید، باید قفل کودک را به حالت خاموش در آورید. برای انجام دادن این امر بهتر است به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی مراجعه کنید.

کد های خطا در ماشین لباسشویی دوو –  ارور OE

در صورتی که کد خطای OE بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی شما ظهور پیدا کرد به این معنی است که ماشین لباسشویی در تخلیه آب داخل دستگاه با مشکل مواجه شده است. این ایراد می تواند به جمع شدن آب در داخل مخزن ماشین لباسشویی و نشتی پیدا کردن به خارج ماشین لباسشویی نیز منجر گردد. در صورت نمایش چنین اروری از طرف ماشین لباسشویی باید به دنبال ایراد در قسمت های خروجی آب بگردید. این ایراد می تواند در قسمت شیر برقی، پمپ تخلیه، ایراد در سنسور سطح آب و یا به وجود آمدن انسداد در لوله های خروجی آب باشد. در ادامه به چگونگی برخورد با چنین پدیده ای اشاره می کنیم.

چگونه مشکل تخلیه آب را حل نماییم؟

در صورتی که با ارور OE مواجه شدید، ماشین لباسشویی شما مشکل تخلیه آب دارد و باید به دنبال رفع آن باشید. در ابتدا باید به بررسی لوله های تخلیه آب ماشین لباسشویی بپردازید که در صورت وجود پیچ خوردگی یا انسداد در آن ها با رفع مشکل، ارور به وجود آمده در ماشین لباسشویی را نیز رفع نمایید. در صورت سلامت لوله های تخلیه به بررسی فیلتر ها مشغول شوید زیرا ممکن است که انسداد در این قسمت عامل این ارور باشد. در غیر این صورت ایراد در پمپ تخلیه و یا سنسور سطح آب است که چاره ای جز تعویض نمودن آن برای شما باقی نخواهد گذاشت.

کد های خطا در ماشین لباسشویی دوو –  ارور E1

این ارور به این معنی است که فشار آب برای شستن لباس ها در ماشین لباسشویی کم است. این افت فشار می توان به دلایل خارجی مانند کم بودن فشار آب ساختمان باشد و نیز می تواند به علت ایراد در پمپ آب و یا شیر برقی دستگاه به وجود آمده باشد. در صورت نمایش ارور E1 باید علاوه بر بررسی فشار آب ساختمان به بررسی شیر برقی ورودی، پمپ ورودی آب، میکروسوییچ فشار و برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بپردازید زیرا ایراد به وجود آمده به علت خرابی یکی از این قطعات است.

کد های خطا در ماشین لباسشویی دوو –  ارور E2

این کد خطا مشابه با کد خطای OE است با این تفاوت که در صورت بالا آمدن سطح آب داخل مخزن بیش از حد مجاز به نمایش گذاشته خواهد شد. در صورت نمایش چنین اروری سریعا دستگاه را خاموش کنید تا از نشتی آب جلوگیری نمایید. برای رفع این کد خطا نیز مشابه آن چه که برای کد خطای OE بیان شد عمل کنید.

کد های خطا در ماشین لباسشویی دوو –  ارور E3

نمایش این ارور در ماشین های لباسشویی دوو به این معنی است که برای موتور فن ماشین لباسشویی مشکلی به وجود آمده است. در  صورت نمایش چنین کد خطایی، باید ماشین لباسشویی را نزد یک متخصص برده تا موتور فن ماشین لباسشویی را تعمیر یا تعویض نمایید. البته قبل از تعویض یا تعمیر موتور بهتر است برد الکترونیکی بررسی شود زیرا ممکن است که کد خطا به علت ایراد در برد الکترونیکی دستگاه به نمایش در آمده باشد.

کد های خطا در ماشین لباسشویی دوو –  ارور E4

در صورتی که ماشین لباسشویی دوو شما دچار نشتی شود، این کد خطا بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی به نمایش در می آید. کوچک ترین نشتی ها نیز می تواند منجر به نمایش این کد خطا شود. این نشتی می تواند در لوله ها، پمپ، بلبرینگ و یا قسمت های دیگر دستگاه به وجود آید و تا زمانی که این نشتی رفع نشود، کد خطا نیز باقی خواهد ماند.

کد های خطا در ماشین لباسشویی دوو –  ارور E5

در صورتی که ولتاژ برقی ورودی به ماشین لباسشویی کم تر یا بیش از طیف مجاز دستگاه باشد، ماشین لباسشویی این پدیده را با نمایش کد خطای E5 به شما اطلاع خواهد داد. در این مواقع در گام اول باید ماشین لباسشویی را از برق بکشید تا از آسیب به دستگاه جلوگیری شود، سپس برای استفاده مجدد از دستگاه باید آن را به یک محافظ برقی متصل کرد و سپس آن را روشن نمود.

کد های خطا در ماشین لباسشویی دوو –  ارور E6

اگر برای موتور ماشین لباسشویی دوو شما کوچک ترین ایرادی پدید آید، کد خطای E6 توسط نمایشگر ماشین لباسشویی، نمایش داده می گردد. در صورت نمایش چنین کد خطایی دیگر از ماشین لباسشویی استفاده نکنید و در اولین فرصت آن را به یک متخصص تحویل دهید.

 

توجه!

در صورتی که ماشین لباسشویی شما کد خطایی را برای شما به نمایش گذاشت بهتر است که از تعمیر آن به دست خودتان خودداری کنید زیرا این مشکلات به صورتی هستند که اگر کوچکترین اشتباهی را صورت دهید ممکن است آسیب های وارد شده به ماشین لباسشویی چند برابر شود.

 

 

 

 

در این مقاله که خدمت شما ارائه دادیم در مورد کد های خطا در ماشین های لباسشویی دوو، معنی آن ها و چگونگی رفع آن صحبت کردیم. آیا برای شما سوالی یا ابهامی ایجاد شد؟ آیا نظر، انتقاد یا پیشنهادی برای در میان گذاشتن دارید؟ آن را با ما در قسمت ” ارسال نظر ” به اشتراک بگذارید.

 

 

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت