خرید تلفنی: 4383-784-0918

جاپودری و مشکلت مربوط به آن

مهدی صابریمهدی صابری
104 بازدید

 

ماشین لباسشویی از یک سری قطعات تشکیل شده است که به صورت داخلی و خارجی هستند. به آن دسته از قطعات ماشین لباسشویی که برای دسترسی به آن نیاز به باز کردن ماشین لباسشویی دیده می شود قطعات داخلی و دیگر قطعاتی که در بیرون قسمت های داخلی ماشین لباسشویی بوده و برای مشاهده آن نیاز به تلاش زیادی نیست قطعات خارجی گفته می شود. یکی از قطعات خارجی که در ادامه در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد، جاپودری نام دارد. جاپودری ها اکثر در بالایی مخزن ماشین لباسشویی قرار داشته و محل ورود مواد شوینده به داخل ماشین لباسشویی است. ما در این مقاله که در ادامه خدمت شما ارائه می دهیم، قصد داریم در مورد جاپودری و مشکلاتی که برای این قطعه به وجود می آید به صورت کامل بحث کنیم.

جاپودری

یکی از قطعاتی از ماشین لباسشویی که در امر شست و شوی لباس ها نقش به سزایی را بازی می کند، جاپودری نام دارد. همان طور که گفته شد، جاپودری در دسته قطعات داخلی که به راحتی قابل مشاهده نیستند قرار نمی گیرد و به سادگی می توان با آن ارتباط بر قرار کرد. هر بار که قصد داشته باشید ماشین لباسشویی را برای یکبار شست و شو راه اندازی نمایید، برای اضافه کردن مواد شوینده مجبور به ارتباط با آن خواهید شد. در صورتی که از شیوه درست کار با جاپودری اطلاع نداشته باشید، می تواند مشکلاتی برای شما به وجود آید که به وجود آمدن انسداد در این قسمت یکی از این مشکلات است. در ادامه این مقاله، در مورد شیوه کار با جاپودری، مشکلات به وجود آمده برای آن و نحوه بر طرف کردن آن با شما صحبت خواهیم کرد.

شیوه استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی

با اینکه محفظه قرار گرفتن مواد شوینده به جاپودری معروف است، اما فقط جای پودر نیست و مواد مختلفی که خاصیت شویندگی دارند را می توان در قسمت های مخصوصی که در آن تعبیه شده است بریزیم. این بخش ها که در جاپودری ماشین لباسشویی قرار گرفته است، هر کدام مخصوص ریختن یک ماده خاص در آن است که در صورت استفاده اشتباه از این قسمت ها می تواند باعث بروز آمدن یک سری مشکلات برای شما گردد. این قسمت که از آن ها یاد کردیم برای هر برند های مختلف یکسان نبوده ولی به صورت کلی می توان شماتیک کلی را بیان کرد که بر اساس آن ها با جاپوری برخورد کنید.

 

در ادامه در مورد قسمت های مختلفی که در جاپودری وجود دارد و مخصوص یک نوع ماده خاص است صحبت خواهیم کرد.

 

شیوه استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی – محفظه اصلی

با مشاهده جاپودری قسمتی که بیشتر جاپودری را در بر گرفته است و با مشاهده قابل تشخیص است، را محفظه اصلی جاپودری می نامند. این قسمت برای ماده ای در نظر گرفته شده است که اصلی ترین ماده شوینده شما برای شست و شو است. در هر بار شست و شو و بر اساس لباس های خاصی که در مخزن ماشین لباسشویی ریخته اید، می توانید از مواد مختلفی مانند، پودر شوینده مخصوص لباسشویی، نرم کننده مایع، سفید کننده و یا هر ماده ای دیگر که برای شست و شو به عنوان ماده اصلی در نظر گرفته اید را به محفظه اصلی جاپودری اضافه کنید.

 

شیوه استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی – محفظه نرم کننده

یکی از قسمت هایی که در داخل جاپودری در نظر گرفته شده است، محفظه مخصوص نرم کننده نام دارد. این قسمت را می توانید با مراجعه به دفتر راهنمای ماشین لباسشویی نیز تشخیص دهید. در این قسمت فقط در صورتی که قصد دارید در شست و شوی لباس ها توسط ماشین لباسشویی از ماده نرم کننده استفاده شود، ماده نرم کننده را در آن بریزید. به این نکته توجه داشته باشید که این قسمت دارای نشان دهنده ای است که با علامت MAX  مشخص است. ریختن بیش تر از این مقدار در داخل جاپودری سبب پس دادن آن توسط ماشین لباسشویی شده و شما را به درد سر می اندازد.

شیوه استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی – محفظه پیشخوان

این قسمت مخصوص ریختن موادی است که قبل از شست و شوی اصلی و در شست و شوی مقدماتی باید از آن استفاده شود. موادی به شکل قرص یا کپسول و دیگر نوع های آن وجود دارد که مخصوص ریختن در این محفظه هستند و برای شست و شوی مقدماتی به کار می روند. توصیه ما در این زمینه این است، از این مواد برای شست و شوی لباس های خود استفاده نکنید زیرا به راحتی به لباس های شما آسیب های جبران ناپذیری را وارد می نمایند.

چگونه جاپودری را تمیز کنیم؟

یکی از اجزای ماشین لباسشویی که در مرور زمان نیاز به تمیز کردن داشته، جاپودری ماشین لباسشویی است. در این قسمت به علت ریختن مواد شوینده از جمله نرم کننده و  در کنار آن وارد نشدن کامل این ماده ها به داخل مخزن ماشین لباسشویی برای شست و شو دیده می شود که مقداری از این مواد باقی می ماند. با جمع شدن این مواد و گذشت زمان، می بینید که این ماده ها سیاه شده و بویی نامطبوع را از خود منتشر می کنند. در این صورت چاره ای جز تمیز کردن قسمت جاپودری ماشین لباسشویی برای شما باقی نمی ماند. در ادامه این قسمت از مقاله، شما را با چگونگی تمیز کردن جاپودری و رفع بوی بد به وجود آمده در آن آشنا می نماییم.

تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی – ایمنی

در هر کاری مرحله اول رعایت ایمنی است. بهتر است قبل از شروع به تمیز کردن جاپودری  ماشین لباسشویی را از برق خارج کنید. این عمل سبب می شود که شما از خطر برق گرفتگی مصون بمانید و بتوانید ماشین لباسشویی را نیز از خطرات احتمالی دور کنید.

تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی – خارج کردن جاپودری ماشین لباسشویی

برای تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی نیاز به دسترسی کامل به این قسمت دارید. می توانید جاپودری را تا انتها خارج کنید و پس از آن تمیز کردن را شروع کنید. اما این عمل سبب می گردد که دسترسی کامل برای تمیز کردن را نداشته باشید و در کنار آن ممکن است به جاپودری به علت وارد کردن فشار بی جا آسیب وارد کنید. به دلیل های گفته شده بهتر است جاپودری را به صورت کامل خارج کنید. این امر با باز کردن پیچ هایی که در انتهای جاپودری و در کف آن قرار دارد میسر می شود.

تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی – تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی

حال که جاپودری را بدون مشکل از قسمت قرار گرفته در آن خارج کردید، نوبت به تمیز کردن آن می رسد. قسمت های مختلف جاپودری و مخصوصا جا هایی که مواد اضافه در آن جمع می شود را با آب گرم و اسفنج بشورید. سعی کنید هیچ اثری از مواد شوینده ای که در آن جمع شده است دیده نشود. دقت کنید که شست و شو فقط با آب صورت گیرد و از هیچ ماده اضافی استفاده نکنید. به نکته دیگر که باید دقت کنید این است که از آب با دمای خیلی بالا استفاده نکنید زیرا این امر ممکن است سبب تغییر شکل جاپودری و خراب کردن آن گردد.

تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی – خشک کردن جاپودری ماشین لباسشویی

به این نکته توجه داشته باشید که پس از شستن جاپودری آن را با رطوبت که دارد نباید به داخل محل قرار گیری آن وارد کرد. در صورتی که بدون خشک کردن آن، جاپودری را در محل خود قرار دهید ممکن است سبب زنگ زدن قسمت های فلزی در جاپودری یا دیگر قسمت های ماشین لباسشویی شود. بهتر است قبل از قرار دادن آن به خوبی جاپودری را خشک کنید.

تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی – قرار دادن جاپودری در محل آن

پس از انجام مراحل بالا جاپودری را با بستن پیچ ها به محل قرار گیری آن بازگردانید.

مشکلات مربوط به جاپودری

در قسمت جاپودری ممکن است مشکلاتی برای شما پدید آید که در کارکرد ماشین لباسشویی ایراد به وجود آورد. این مشکلات در چند دسته قرار می گیرند که می توان به پس دادن مواد شوینده، نشتی داشتن و یا مشکلات دیگر اشاره نمود. این مشکلات هر کدام به دلایل خاصی که ناشی از استفاده نادرست شما از ماشین لباسشویی است، پدید می آید. حال در ادامه سعی می کنیم متدوال ترین مشکلاتی که برای جاپودری ماشین لباسشویی پدید می آید را مورد بررسی قرار دهیم و برای هر کدام یک راه حل برای حل مشکل ارائه دهیم.

مشکلات مربوط به جاپودری ماشین لباسشویی  – از جاپودری آب و کف خارج می گردد.

در مورد این مشکل که برای ماشین لباسشویی شما به وجود آمده است، به احتمال بالایی به علت استفاده بیش از حد شما از مواد شوینده به وجود آمده است. در داخل جاپودری ماشین لباسشویی اکثر یک علامت وجود دارد که MAX نام دارد و نشان دهنده بیشترین میزانی است که می توان در داخل جاپودری، ماده شوینده ریخت. در صورتی که با کم کردن میزان پودری که در داخل جاپودری ماشین لباسشویی می ریزید باز هم با چنین مشکلی رو به رو شدید، ممکن است جاپودری شما دچار انسداد شده باشد.

راه حل

در صورتی که متوجه شدید، جاپودری شما با انسداد رو به رو شده است، می توانید از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. این محلول را به داخل محفظه جاپودری بریزید و بدون ریختن لباس به داخل ماشین لباسشویی، آن را روشن نمایید. این کار سبب می شود که محلول شما به داخل منافذ ماشین لباسشویی رفته و نقاطی از آن را که با انسداد رو به رو شده است را باز کند. در صورتی که این روش نیز جواب نداد، چاره ای جز مراجعه کردن به یک متخصص برای عیب یابی کردن ماشین لباسشویی شما وجود ندارد.

نکاتی برای مواجه با جاپودری که کف و آب از آن خارج می گردد

  • فقط در قسمت اصلی جاپودری ماده شوینده بریزد و دیگر قسمت های کوچکی که در جاپودری وجود دارد را خالی نگه دارید.
  • در شستن لباس هایی که کمتر از دیگر پارچه ها نیاز به ماده شوینده دارند، دقت کنید که پودر کمتری استفاده کنید. لباس های که شکل توری دارند و یا لباس های خواب از این دسته هستند.
  • در صورتی که لباس های سپرده شده به ماشین لباسشویی بیش از حد کثیف باشند و نیاز به مقدار پودر بیشتری برای شست و شوی آن ها وجود داشته باشد، پودر را در قسمت های مختلف جاپودری به میزان کم بریزید.
  • از ریختن ماده شوینده و یا ماده نرم کننده بیش از علامتی که بر روی جاپودری مشخص شده است خودداری کنید. در صورت بیشتر ریختن ماده شوینده باید منتظر بالا آمدن آب کف باشید.

مشکلات مربوط جاپودری ماشین لباسشویی – نشتی آب از جاپودری

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در قسمت جاپودری ماشین لباسشویی به وجود آید، نشت آب از این قسمت است. اصلی ترین علت به وجود آمدن نشتی در این قسمت، وجود انسداد در لوله های جاپودری است. این انسداد می تواند به دلیل گیر کردن جسم خارجی در داخل لوله های آن و یا حل نشدن پودر شوینده و گیر کردن آن در لوله های ماشین لباسشویی باشد. قبل از ریختن ماده شوینده به داخل محفظه جاپودری دقت کنید که تمیز و خشک باشد و باقی مانده ای از پودر مربوط به شست و شوی قبلی در داخل محفظه جاپودری باقی نمانده باشد.

راه حل

در صورتی که متوجه شدید، جاپودری شما با انسداد رو به رو شده است، می توانید از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. این محلول را به داخل محفظه جاپودری بریزید و بدون ریختن لباس به داخل ماشین لباسشویی، آن را روشن نمایید. این کار سبب می شود که محلول شما به داخل منافذ ماشین لباسشویی رفته و نقاطی از آن را که با انسداد رو به رو شده است را باز کند. در صورتی که این روش نیز جواب نداد، چاره ای جز مراجعه کردن به یک متخصص برای عیب یابی کردن ماشین لباسشویی شما وجود ندارد.

در صورت داشتن چنین مشکلی ابتدا در انتخاب پودر شوینده ای که مورد استفاده قرار می دهید، دقت کنید. از پودر صابون و یا پودر شوینده مخصوص شست و شو با دست استفاده نکنید.

توجه!

در صورتی که ماشین لباس شویی شما کد خطایی را برای شما به نمایش گذاشت بهتر است که از تعمیر آن به دست خودت شما خودداری کنید زیرا این مشکلات به صورتی هستند که اگر کوچکترین اشتباهی را صورت دهید ممکن است آسیب های وارد شده به ماشین لباسشویی چند برابر شود.

 

در این مقاله که خدمت شما ارائه دادیم در مورد جاپودری ماشین  لباسشویی، روش استفاده از آن و چگونگی بر خورد با آن در صورت بروز چنین مشکلی صحبت کردیم. آیا برای شما سوالی یا ابهامی ایجاد شد؟ آیا نظر، انتقاد یا پیشنهادی برای در میان گذاشتن دارید؟ آن را با ما در قسمت ” ارسال نظر ” به اشتراک بگذارید.

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت