خرید تلفنی: 4383-784-0918

مقایسه تلویزیون ال جی BX   با تلویزیون ال جی  B1

مهدی صابریمهدی صابری
50 بازدید

 

در صنعت تولید تلویزیون و به خصوص ساخت تلویزیون شرکت های زیادی فعالیت می کنند. این شرکت ها با تولید تلویزیون های با کیفیت سعی در به دست آوردن بازار فروش خواهند داشت. بر اساس همین کیفیت تولید، موفق ترین کمپانی ها در تولید تلویزیون سونی، سامسونگ و ال جی هستند که شهرت آن ها جهانی است. این سه شرکت در بالاترین سطح در حال فعالیت هستند و بازار های جهانی به این سه کمپانی اختصاص می باید. قیمت مناسب و کیفیت بالا راز کار سونی، ساموسنگ و ال جی بوده و توانسته هر سه را در بالا ترین سطح نگه دارد. از این رو، بازار تلویزیون پر از محصول مطلوب است که فقط با مقایسه کردن می توان دست به انتخاب زد.

ما نیز در این مقاله که خدمت شما ارائه می دهیم، سعی داریم  به  بررسی و مقایسه دو محصول LG BX  و LG B1  بپردازیم.

 

 

 

LG B1

 در سال 2021، شرکت ال جی تلویزیونی با کیفیت را به بازار عرضه کرد. این تلویزیون با نام  LG B1   معرفی شد و پس از مدت کوتاهی توانایی های خود را به کاربران نشان داد. این محصول ال جی می تواند تصاویر را با کیفیت4K   به نمایش بگذارد و صفحه نمایش به کار رفته در آن نیز از نوع OLED   است. کنتراست تصویر ارائه شده توسط LG B1 بسیار مطلوب به نظر می رسد. تاریکی عمیق و یکنواختی رنگ مشکی در آن سبب می شود تا رنگ های دیگر بسیار غنی تر دیده شوند و تصویر به صورت کاملا طبیعی نمایش داده شود. سرعت پاسخ گویی در این محصول برابر 100 هرتز است. این رفرش ریت نمی تواند عملکرد این تلویزیون را در حد یک محصول گیمنگ بالا نگه دارد.

LG B1 از تکنولوژی های ارائه شده توسط ال جی مانند Billion Rich Color   استفاده می کند. این تکنولوژی ها، همگی در زمینه رنگ ها و شفافیت تصویر موثر هستند. ظاهر این تلویزیون یکی از نقاط قوت آن است. در واقع، ظاهر شیک و مدرن سبب شده کیفیت این محصول از ظاهر آن قابل رصد باشد.

 

LG B1  زاویه دید فوق العاده ای دارد. این زاویه دید تقریبا کاملا است. زاویه دید کامل به این معنی است که کاربر در هر زاویه از تلویزیون قرار داشته باشد، تصویری شفاف و بدون افت کیفیت می بیند. این تلویزیون، سیستم صوتی قابل ستایشی نیز دارد. سیستم صوتی LG B1، از دو کانال تشکیل می شود و با قدرت 40 وات صدا تولید می کنند. سیستم عامل استفاده شده در این محصول، WebOS  است. این سیستم عامل، به راحتی جزو سه سیستم عامل برتر جهان از نظر هر نظر خواهد بود. رابط کاربری فوق العاده، اتصال به اینترنت و امکانات جانبی مناسب، سبب رضایت کاربر از این سیستم عامل خواهد شد.

 

LG BX

یکی دیگر از تلویزیون های شرکت ال جی که در سال 2020 به تولید رسید، LG BX    نام دارد. این تلویزیون در سال 2020، بسیار مورد توجه قرار گرفت و جزو پر فروش ترین تلویزیون های ال جی قرار گرفت. این تلویزیون در ظاهر خود بسیار شیک و مدرن به نظر می رسد و ظاهر آن نشان کاملی از کیفیت آن نیز هست.  LG BX ، می تواند تصاویر را با کیفیت 4K  نشان دهد و جزییات را  به تصویر بکشد. این تلویزیون از صفحه نمایش OLED    استفاده می کند. به کار بردن چنین صفحه نمایش سبب شده تا LG BX     از نسبت کنتراست بسیار مطلوبی برخودار باشد. در تصویر نمایش داده شده توسط LG BX ، شاهد تاریکی بسیار عمیقی هستیم. رنگ مشکی یکنواخت و یک دست سبب می شود تا LG     BX   به تلویزیونی با عملکرد فوق العاده در فضا های تاریک تبدیل شود.

این محصول ال جی از نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتزی برخودار است.  LG BX  از عملکرد های VRR  و Free Sync نیز پشتیبانی می کند. این امکانات دست به دست هم می دهند و تا  LG BX    را به تلویزیونی فوق العاده برای استفاده های گیمنگ تبدیل کند. LG BX  علاوه بر مکان های تاریک، در فضا های روشن نیز عملکرد مطلوبی دارد.  LG BX   به تکنولوژی جلوگیری از بازتاب نور مجهز است. این تکنولوژی به این تلوزیون این اجازه را می دهد تا در فضا های پر نور نیز افت کیفیت را شاهد نباشیم.

سیستم عاملی که LG BX    از آن استفاده می کند از نوع WebOS   است. این سیستم عامل، رابط کاربری بسیار مناسبی دارد و کمک می کند تا استفاده از تمامی امکانات تلویزیون بسیار راحت شود. قابلیت اتصال به اینترنت و دانلود اپلیکیشن های مورد نیاز از ابتدایی ترین توانایی های این تلویزیون خواهد بود. LG BX  از دو بلندگو استفاده کرده و می تواند با قدرت 40  وات صدا را تولید کند. تنها ایراد وارد شده به LG BX   قیمت بالای آن بوده و البته نباید فراموش کرد که در قبال این قیمت بهترین امکانات جهان در اختیار کاربر قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

مقایسه LG BX   و   LG B1

پیش از این به معرفی تلویزیون های LG BX   و   LG B1  پرداختیم و امکانات هر کدام را عنوان کردیم. فهمیدیم که این دو تلویزیون از امکانات پیشرفته ای برخودار هستند و از تکنولوژی های روز دنیا استفاده می کنند. حال در ادامه این مقاله، به مقایسه این دو تلویزیون در قسمت های مختلف می پردازیم.

 

  • کیفیت تصویر

در مقایسه این دو تلویزیون دیدم، هر دو محصول با کیفیت بالایی ساخته شده اند و می توانند در سطح مطلوبی کار کنند. تلویزیون LG BX می تواند تصاویر را با حداکثر کیفیت 4K  به نمایش بگذارد. این تلویزیون از صفحه نمایش OLED  استفاده می کند. پنل این تلویزیون از نوع WRGB  بوده  و می توان انتظار بالایی از این ترکیب داشت. پنل WRGB به تلویزیون اجازه می دهد تا تلویزیون با کیفیت مطلوبی در ارائه محتوی عمل کند. رزولوشن تصویر در این نمایشگر 3840 در 2160 بوده و برای نمایش هر تصویر از 8 میلیون پیکسل استفاده می کند. پردازنده این تلویزویون از نوع آلفا 9 بوده که جزو پردازنده های پر قدرت شرکت ال جی محسوب می شود. 

در مقابل، تلویزیون LG B1 ، هیچ چیزی از LG BX  کم ندارد. در این تلویزیون نیز تصاویر با حداکثر کیفیت 4K  به نمایش در خواهند آمد. نمایشگر این تلویزیون نیز از نوع OLED   است که تفاوت هایی با پنل LG BX  دارد. رزولوشن تصویر در این تلویزیون برابر 3840 در 2160 بوده که تعداد پبکسل کافی را برای نماشی یک تصویر مطلوب در اختیار LG B1  قرار می دهد. این تلویزیون نیز با استفاده از پردازنده خود می تواند، محتوی را قبل از نمایش تجزیه و تحلیل کند و سعی در افزایش کیفیت آن داشته باشد.

 

با مقایسه کیفیت تصویر این دو محصول دریافتیم، هر دو از نظر کیفیت تصویر در سطح بالایی کار می کنند و می توان انتظار تصویر با کیفیتی را در هر دو تلویزیون داشت. دو تلویزیون نام برده با حداکثر کیفیت 4K  کار کرده و سطح کیفیت هردو، برابر به نظر می رسد. پنل ای استفاده شده در این دو تلویزیون در خیلی از ویژگی ها مشترک هستند اما تفاوت هایی نیز دارند. هر پنل نقطه های ضعف و قدرت دارد که در بخش های بعدی به بررسی بیشتر آن ها خواهیم پرداخت. به صورت کلی، هر دو تلویزیون در یک سطح نزدیک از لحاظ کیفیت تصویر عمل می کنند و برای انتخاب از بین آن ها، فاکتور کیفیت تصویر نمی تواند تفاوتی رقم بزند.

 

  • زاویه دید

دیگر فاکتور در تلویزیون  ها که بر روی کیفیت تصویر دریافت شده توسط کاربر تاثیر زیادی دارد، زاویه دید است. این ویژگی در بین خانواده های پر جمعیت اهمیت بیشتری دارد و نمی توان از تاثیر آن در استفاده با کاربر بالا چشم پوشی کرد. زاویه دید، ویژگی از تلویزیون که نشان می دهد، محصول مد نظر تا چه زاویه ای می تواند تصاویر را بدون افت کیفیت پخش کند. در صورتی که زاویه دید گسترده باشد، با نگاه کردن از کناره ها نیز تصاویر بدون افت کیفیت دریافت می شوند.

این ویژگی بیش از هر چیز دیگر به پنل و نوع نمایشگر بستگی دارد. همان طور که در پیش تر نیز عنوان کردیم، در هر دو تلویزوین LG BX و LG B1  از نمایشگر OLED  استفاده می شود و نوع پنل نیز WRGB  است. از این رو انتظار داریم، دو محصول ال جی در سطحی مشابه کار کنند.

مقایسه این دو تلویزیون نشان می دهد که عملکرد هر دو تلویزیون از نظر زاویه دید در حد مطلوبی خواهد بود. هر دو تلویزیون می توانند تا زاویه 55 درجه ای نسبت به تلویزیون تصاویر را بدون افت کیفیت به کاربر ارائه کنند.

دیزاین ساده تلویزیون ال جی 43UP76006LC

اگر در عملکرد هر دو تلویزیون دقیق تر شویم، می بینیم برتری در زمینه زاویه دید به صورت جزیی با تلویزیون LG B1  است. این تلویزیون در حد چند درجه زاویه دید گسترده تری دارد و می توان گفت عملکرد آن بهتر است.

به صورت کلی، هر دو تلویزیون، از نظر زاویه دید عملکردی مطلوب دارند. هر دو تلویزوین پتانسیل استفاده در خانواده های پر جمعیت را داشته  و در این موضوع مشکلی را برای کاربران به وجود نمی آورند.

  • کنتراست

کنتراست تصویر نیز بیشتر از هر چیزی به پنل استفاده شده در محصول بستگی خواهد داشت و تعیین کننده ترین امر در این مقایسه، نوع پنل خواهد بود. کنتراست تلویزیون، ویژگی از تلویزیون خواهد بود که به نمایش تاریکی ها مربوط است. هرچه کنتراست تصویر بیشتر باشد، تاریکی های نمایش داده شده عمیق تر خواهند بود و به صورت یک دست تری نمایش داده می شوند. کنتراست بالا، که نتیجه آن تاریکی های عمیق است دیگر رنگ ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و سبب می شود که رنگ های دیگر بسیار غنی تر و درحالتی طبیعی تر به نمایش در آیند.

در صورتی که به مقایسه کنتراست تصویر در دو تلویزیون LG BX و LG B1  بپردازیم، شاهد عملکرد عالی هر دو تلویزیون خواهیم بود. این دو محصول در تصاویر خود، تاریکی های عمیقی را به وجود می آورند و همین موضوع سبب تحن تاثیر قرار گرفتن دیگر رنگ ها نیز خواهد شد. تکنولوژی های مربوط به رنگ که در نمایشگر های LG BX و LG B1  به کار رفته است به این تلویزیون ها کنتراستی عالی داده و از این نظر می توان عملکرد هر دو تلویزیون ال جی را تحسین کرد.

 

 

  • بازتاب نور

بازتاب نور، جزو ویژگی های از تلویزیون قرار می گیرد که به عکس العمل تلویزیون نسبت به محیط مربوط می شود. در واقع هر چه تلویزیون راحت تر تحت تاثیر محیط قرار بگیرد، این نوع ویژگی های تلویزیون ضعیف تر هستند. یکی از تاثیرات محیط بر روی تلویزیون، تابش نور مستقیم روی صفحه نمایش تلویزیون است. اگر تلویزیون بتواند در مقابل بازتاب نور خوب عمل کند و کمتر تحت تاثیر قرار بگیرد، در زمینه بازتاب نور قوی تر ظاهر شده است.

این ویژگی از تلویزیون ها نیز به نوع نمایشگر بستگی خواهد داشت اما پیشرفت تکنولوژی تغییراتی را در این زمینه به وجود آورده است. در ساخت هر دو تلویزیون LG B1 و LG BX   از شیشه های ضد بازتاب استفاده شده است. این شیشه باعث می شود تا بدون توجه به نوع نمایشگر، نور های تابیده شده به نمایشگر، حداقل تاثیر را بر روی عملکرد تلویزیون داشته باشند.

 

  • استحکام بدنه

با توجه به این مسئله که این دو تلویزیون توسط شرکت های متفاوتی ساخته شده اند، تفاوت های زیادی را می توان در طراحی بدنه آن ها دید. در ساخت این دو تلویزیون می توان تفاوت های زیادی را از ضخامت تا پایه ها دید. در این میان جنس بدنه نیز متفاوت است اما هر دو این تلویزیون ها  استحکام قابل دفاعی  دیده می شود.

به علت کیفیت ساخت بالای هر دو تلویزیون به سختی می توان یکی از آن ها را به عنوان محصول برتر در این بحث معرفی کرد. به صورت کلی در صورت تهیه هر کدام از محصول های LG BX   یا   LG B1  مشکلی در زمنیه مقاومت بدنه و استحکام ساخت برای شما به وجود نمی آید و می توان با خیال راحت از بین آن ها انتخاب کنید.

 

  • ضخامت بدنه

 در صورتی که به مقایسه ضخامت دو تلویزیون   LG BX  و LG B1  بپردازیم، شاهد این موضوع هستیم که هیچ اختلافی بین آن ها وجود ندارد. هر دو محصول از نظر ضخامت، 4.8 سانتی متری هستتند و به صورت مطلق ضخامتی برابر دارند.

 

به صورت کلی می توان گفت، هر دو تلویزیون ضخامتی نازک دارند و از این نظر کاملا مشابه هستند.

 

  • صدا

هر دو تلویزیونی که در حال مقایسه آن ها هستیم، در بحث تولید صدا عملکردی کاملا مشابه دارند. در هر دو تلویزیون صدا با قدرت 40 وات تولید می شود و از دو کانال برای پخش صدا استفاده خواهد شد. صدا کاملا شفاف و واضح است و به صورتی رسا و با کیفیت به گوش کاربر می رسد. به صورت کلی در هر دو محصول مشکلی از نظر صدا برای کاربر به وجود نخواهد آمد.

  • رفرش ریت

سزعت تازه سازی تصویر یا همان رفرش ریت، ویژگی از تلویزیون ها است که مربوط به سرعت تعویض کردن تصاویر قدیمی با جدید است. به عبارتی دیگر، وقتی تلویزیون در حال استفاده هایی مانند نمایش محتوی گیم باشد، به علت بالا بودن سرعت تغییرات، باید رفرش ریت بالایی داشته باشد تا بتواند بدون افت کیفیت محتوی را به کاربر ارائه دهد. در صورت پایین بودن رفرش ریت، در عملکرد های گیمنگ، تصویر ارائه شده افت کیفیت دارد و به صورت کلی می توان گفت که نمایش تصویر با لگ همراه است.

اگر به بررسی رفرش ریت این دو تلویزیون بپردازیم، می بینیم که LG B1  با سرعت 100  هرتز تصاویر را تازه سازی خواهد کرد. این حد از رفرش ریت، در نمایش محتوی معمولی هیچ ایرادی در نمایش به وجود نمی آورد اما نمی تواند این عملکرد را در نمایش تصویر های مربوط به گیم تکرار کند. در این حالت تصویر ها با افت کیفیت همراه هستند و نمی تواند کاربر را راضی نگه دارد. در مقابل، سرعت رفرش ریت LG BX   برابر 120 هرتز است. این سرعت تازه سازی تصویر، برای استفاده گیم کاملا مناسب بوده و می تواند عملکرد عالی را در نمایش محتوی گیمنگ به نمایش بگذارد.

 

 

  • پورت ها

درگاه های ارتباطی هر تلویزیون، پل ارتباطی برای انتقال داده به تلویزیون است. هر چه تعداد این پورت ها بیشتر باشد، دست کاربر برای استفاده از تلویزیون باز تر خواهد بود. در نوع این پورت ها تفاوت های زیادی دیده نمی شود و فقط می توان از نظر تعداد آن ها مقایسه کرد. در تلویزیون   LG BX شاهد استفاده از 4  پورت HDMI  و 2  پورت USB  هستیم. در مقابل LG B1    نیز از 4 پورت HDMI  و 2  پورت USB  استفاده می کند.

جمع بندی

در مقاله ای که خدمت شما ارائه دادیم، به مقایسه دو تلویزیون LG BX    و   LG B1 پرداختیم.  از این مقایسه در یافتیم که هر دو تلویزیون با کیفیت بالایی ساخته شده اند. استفاده از پنل یکسان در این دو محصول، ویژگی ها مشترک زیادی را به وجود آورده اما در مقابل تفاوت هایی نیز بین آن ها وجود دارد که به آن ها اشاره کردیم. هیچ کدام از تلویزیون ها به صورت مطلق نسبت به دیگری برتر نیست و نمی توان به سادگی بین آن ها انتخاب کرد. از این رو بهتر است هر کاربر، با توجه به سلیقه و استفاده شخصی، فاکتور های مهم را برای خود انتخاب کند و هر تلویزیونی که در آن زمینه ها برتر را خریدازی  کند.  

 

ما در این مقاله که خدمت شما ارائه دادیم، سعی کردیم به معرفی و مقایسه دو تلویزیون  LG BX  و LG B1  بپردازیم. آیا برای شما سوالی یا ابهامی ایجاد شد؟ آیا نظر، انتقاد یا پیشنهادی برای در میان گذاشتن دارید؟ آن را با ما در قسمت ” ارسال نظر ” به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی صوتی تصویری مقایسه
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت