خرید تلفنی: 4383-784-0918

مشکلات ماشین های لباسشویی بوش و شیوه رفع آن ها

مهدی صابریمهدی صابری
64 بازدید

 

در صورتی که شما از ماشین های لباسشویی بوش استفاده می کنید، این مطلب می تواند بسیار کمک کننده باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد مشکلات متعددی که برای ماشین های لباسشویی بوش به وجود می آید بحث نماییم. مشکلاتی که به صورت معمول برای ماشین های لباسشویی پدید می آید، ورای برند دستگاه، در اکثر ماشین های لباسشویی مشترک است. این اشتراک در بروز مشکل فقط مربوط به مشکل بوده و هر ماشین لباسشویی بسته به برندی آن، به شیوه های مختلفی تعمیر خواهند شد. ما در ادامه این مطلب که خدمت شما ارائه خواهیم داد، قصد داریم در مورد مشکلات عمده به وجود آمده در ماشین های لباسشویی بوش و شیوه هایی که برای رفع این مشکلات وجود دارد صحبت نماییم.

عیب یابی ماشین لباسشویی بوش

همان طور که عنوان نمودیم، در اکثر ماشین های لباسشویی مشکلات به وجود آمده اکثرا مشترک است. این مشکلات که به صورت عمده برای اکثر ماشین های لباسوشیی در طول زمان به وجود می آید به چند دسته تقسیم می شوند. ما در ادامه این مطلب که خدمت شما ارائه خواهیم داد، قصد داریم که مشکلات اساسی و پر تکراری را که برای ماشین های لباسشویی بوش به وجود می آید را معرفی کنیم و سپس به چگونگی رفع این مشکل بپردازیم.

 

مشکلات به وجود آمده برای ماشین لباسشویی بوش – ماشین لباسشویی روشن نمی گردد

این نوع ایراد که ممکن است برای ماشین های لباسشویی به وجود آید در اکثر حالت ها به علت نرسیدن برق به دستگاه به وجود می آید اما پیدا کردن محل ایراد و حل آن در قسمت سخت ماجرا قرار می گیرد. در صورتی که ماشین لباسشویی شما روشن نشد، ابتدا به بررسی صفحه نمایش و چراغ ها بپردازید. در صورتی که خاموشی این چراغ ها و صفحه نمایش، به احتمال زیاد ایراد در قسمت دو شاخه ماشین لباسشویی باشد. از یک فاز متر برای بررسی کردن سلامت رو شاخه استفاده کنید. در صورت سلامت دو شاخه باید به بررسی فیوز ها و دیگر قسمت های برقی بپردازید که بهتر است به یک متخصص برای آن مراجعه کرد.

در صورتی که شرایط بالا حاکم نبود و برخی از چراغ ها یا صفحه نمایش دستگاه روشن بود، احتمالا مشکل به وجود آمده در ماشین لباسشویی شما در قسمت برد الکترونیکی دستگاه باشد. این مهم را می توانید با زدن دکمه ها امتحان کنید. در صورتی که برخی از دکمه ها کار کنند و برخی دیگر از دکمه ها کاری صورت ندهند، این پیغام را دارد که برد الکترونیکی ماشین لباسشویی نیاز به تعویض دارد.

مشکلات به وجود آمده برای ماشین لباسشویی بوش – هیج برنامه آغاز نمی شود

در صورتی که چنین مشکلی برای ماشین لباسشویی بوش شما به وجود آِید می تواند دلایل متعددی سبب به وجود آمدن چنین مشکلی شده باشد. در صورتی که درب ماشین لباسشویی را به  صورت کامل بسته نباشد، دستگاه برنامه های خود را شروع نمی کند. قفل کودک نیز می تواند باعث شود که ماشین لباسشویی در صورت دادن کاری محول شده به آن سرباز زند. در صورتی که ماشین لباسشویی شما دارای نمایشگر است علت کودک در گوشه آن به نمایش گذاشته می شود. برای خاموش کردن این حالت نیز باید به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی مراجعه کرده و ماشین لباسشویی را از این حالت خارج نمایید.

خاموش کردن قفل کودک در ماشین های لباسشویی بوش

برای خارج کردن ماشین لباسشویی بوش از حالت قفل کودک می توانید از چند روش استفاده کنید. این روش ها در ادامه به صورت مختصر عنوان خواهند شد.

  • در ساده ترین روشی که ماشین های لباسشویی بوش برای خاموش کردن قفل کودک در نظر گرفته اند، گرفتن سه الی پنج ثانیه ای دکمه استارت است. در صورتی که پس این کار علامت قفل کودک از روی نمایشگر شما پاک شده به معنی خاموش شدن آن است.
  • دیگر روشی که برای خاموش کردن قفل مودک در ماشین های لباسشویی بوش وجود دارد، نگه داشتن دکمه های rpm و finished است که باید به مدت سه ثانیه نگه داشته شوند. پس از نگه داشتن سه ثانیه ای این دکمه های باید یک صدای بیب ماند به گوش شما برسد و پس از آن است که دستگاه از حالت قفل کودک خارج شده است.

مشکلات به وجود آمده برای ماشین لباسشویی بوش – درب ماشین لباسشویی بوش قفل شده است

در پاره ای از حالت ها ممکن است که برای شما پیش آِید که درب ماشین لباسشویی شما باز نمی شود. این اتفاق مکن است در ابتدا، وسط و یا پایان شست و شو برای شما به وجود آید. این اتفاقات به صورتی است که هرچه تلاش برای باز کردن درب ماشین لباسشویی کنید بی نتیجه بوده و درب آن باز نمی گردد. این پدیده دلایل زیادی می تواند داشته باشد ولی در عمده موارد این سوییچ قفل درب ماشین لباسشویی است که با ایراد رو به رو شده و منجر به عدم توانایی ماشین لباسشویی در باز کردن درب دستگاه گردد. در این حالت باید سوییچ درب را خارج کنید و آن را تعویض کنید. برای بررسی کردن سلامت سوییچ از مولتی متر استفاده نمایید.

 

مشکلات به وجود آمده برای ماشین لباسشویی بوش – عدم توانایی ماشین لباسشویی در چرخاندن مخزن

در صورتی که ماشین لباسشویی بوش شما در چرخاندن مخزن ماشین لباسشویی تلاشی نمی کند، می تواند دلایل متعددی داشته باشد. این دلایل به صورت هستند که از نقاط مختلفی از ماشین لباسشویی می توانند این مشکل را برای ماشین لباسشویی بوش به وجود آورند. در صورتی که سنسور های ماشین لباسشویی به درست یا به علت به وجود آمدن ایراد برای آن ها، این مسئله را تشخیص دهند که بار ماشین لباسشویی بیش از حد بوده و یا لباس ها به صورت نامتوازن در داخل دستگاه جای داده شده اند، ماشین لباسشویی از چرخاندن مخزن ماشین لباسشویی ممانعت می کند.

دیگر دلیلی که می تواند باعث گردد که ماشین لباسشویی از چرخاندن مخزن ناتوان باشد، به وجود آمدن ایراد برای تسمه مخزن است. این تسمه این وظیفه را دارد که نیروی تولید شده در موتور را برای چرخیدن به مخزن ماشین لباسشویی منتقل کند. در صورتی که این تسمه به علت پارگی، ساییدگی و یا هر دلیل دیگه ای در انتقال انرژی از موتور به مخزن ناتوان باشد، چرخشی در ماشین لباسشویی به وجود نمی آید. در این صورت چاره ای جز تعویض این تسمه ندارید.

دیگر مسئله ای که ممکن است باعث شود که ماشین لباسشویی در چرخاندن مخزن ناتوان باشد، به وجود آمدن ایراد در قسمت ذغال موتور ماشین لباسشویی است. ذغال موتور ماشین لباسشویی قطعه ای است که جریان برق را به آرمیچری که در موتور دستگاه قرار دارد، منتقل می کند. این انتقال در نهایت منجر به چرخاندن مخزن ماشین لباسشویی خواهد شد. در صورتی که ماشین لباسشویی ذغال کافی در موتور خود برای انتقال برق به آرمیچر نداشته باشد، مخزن ماشین لباسشویی نیز نخواهد چرخید. در این حالت چاره ای جز تعویض ذغال موتور ماشین لباسشویی وجود ندارد.

 

مشکلات به وجود آمده برای ماشین لباسشویی بوش – خالی نکردن آب توسط دستگاه

در صورتی که چنین مشکلی برای ماشین لباسشویی بوش شما به وجود آمده است، در ابتدا باید به بررسی شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی بپردازید. این شیلنگ در اکثر ماشین های لباسشویی در قسمت پشتی دستگاه قرار می گیرد. شلنگ تخلیه باید مورد بررسی قرار گیرد که از نبود هر گونه پیچ و خم یا انسداد در مسیر آن مطمئن شویم.

برای انجام این بررسی ابتدا ماشین لباسشویی را مقداری رو به جلو خم کنید تا دسترسی کافی به قسمت پشتی دستگاه برای شما به وجود آید. اکنون باید شینگ تخلیه را از سیفونی که در آن قرار گرفته است خارج کرده و محتویات آن را در جای دیگر خارج کنید. در صورتی با گذر دادن آب در داخل این شیلنگ پس دادن آن را می بینید از نشانه های انسداد این شیلنگ است.

در حالت دیگر بروز این مشکل فیلتر دستگاه مواجه شده و اسباب گرفتگی را فراهم می کند. هرگونه شی خارجی که وارد این فیلتر شود قسمتی از آن را می پوشاند و مقدمات گرفتگی را فراهم می کند.

در صورتی که در حین جمع شدن آب صداهای غیر معمولی به گوش شما می رسد، نشان دهنده این موضوع است که پمپ ماشین لباسشویی شما با ایراد مواجه شده است. این ایراد می تواند از سوختن پمپ، شکسته شدن پره های پمپ و یا گیر کردن جسم خارجی در آن باشد. در هر صورت باید پمپ را از ماشین لباسشویی خارج کنید و کارهای لازم را انجام دهید.

 

مشکلات به وجود آمده برای ماشین لباسشویی بوش – عدم آبگیری ماشین لباسشویی

در صورت که ماشین لباسشویی بوش شما در انجام عمل آبگیری ناتوان ظاهر می شود، سه دلیل عمده می تواند داشته باشد. اولین دلیلی که می تواند سبب گردد که ماشین لباسشویی در آبگیری برای شست و شو ناکام بماند، انسداد در شیر ورودی آب دستگاه است. این شیلنگ که از ورودی آب به پمپ دستگاه می رسد، وظیفه وارد کردن آب به دستگاه را بر عهده دارد که در صورت به وجود آمدن انسداد در داخل آن مشکل آب گیری برای ماشین لباسشویی به وجود خواهد آمد.

حالت دومی که می تواند باعث شود ماشین لباسشویی در انجام آبگیری ناتوان ظاهر شود این است که فشار آب ورودی دستگاه به صورت شدیدی پایین باشد. در حالت عادی از شیر آب باید ده لیتر آب در دقیقه عبور کند و در صورت پایین تر بودن آن از حد معمول می تواند مشکلاتی را در آبگیری کردن ماشین لباسشویی بوش به وجود آورد.

سومین و آخرین دلیلی که می تواند باعث شود ماشین لباسشویی در آبگیری کردن ناتوان باشد، خراب شدن شیر برقی دستگاه است. این شیر که آب وارد شده به داخل دستگاه را به سمت مخزن ماشین لباسشویی هدایت می کند در صورت بروز ایراد ماشین لباسشویی را در آبگیری ناکام باقی خواهد گذاشت. اگر برای ماشین لباسشویی بوش شما چنین مشکلی به وجود آمد بهتر است برای حل آن به یک متخصص مراجعه نمایید.

 

مشکلات به وجود آمده برای ماشین لباسشویی بوش – ماشین لباسشویی سر ریز می کند

این مشکل به علت آبگیری کردن بیش از حد ماشین لباسشویی به وجود می آید. اولین عاملی که می تواند چنین اتفاقی را برای ماشین لباسشویی به وجود آورد، شیر برقی دستگاه است. همان طور که در قسمت قبل این قطعه را معرفی کردیم وظیفه تامین آب ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. در صورتی که این شیر بیش از اندازه مجاز آب را وارد ماشین لباسشویی کند به راحتی منجر به سر ریز کردن آب در داخل ماشین لباسشویی خواهد شد.

Woman Looking At Male Worker Repairing Oven Appliance In Kitchen Room

دیگر قطعه ای که در این مشکل می تواند موثر باشد، سنسور تنظیم سطح آب است. در حالت عادی این سنسور وظیفه دارد که وقتی سطح آب داخل مخزن دستگاه به حد مناسبی برسد، آب ورودی به داخل ماشین لباسشویی را قطع نماید. در حالتی که این قطعه با ایراداتی رو به رو شود، سطح درست آب را تشخیص نمی دهد و یا این پیغام را دیر منتقل خواهد کرد که باعث سرریز شدن آب داخل ماشین لباسشویی خواهد شد.

مشکلات به وجود آمده برای ماشین لباسشویی بوش – ماشین لباسشویی بیش از حد صدا می دهد

سر و صدا هایی که ماشین لباسشویی از خود تولید می کند می تواند به علت ها متفاوتی باشد. صدا هایی که از هر قسمت و به هر دلیل تولید می شود با دیگر صدا ها متفاوت است. در برخی حالت ها صدا های تولید شده به علت برخورد لباس ها با شیشه درب ماشین لباسشویی است. در برخی دیگر از صدا هایی که از طرف ماشین لباسشویی تولید می شود، به علت عدم تراز بودن دستگاه به وجود می آید. تراز نبودن دستگاه لرزش های شدیدی را به دستگاه وارد می کند که علاوه بر تولید صدا های مهیب، دیگر قطعات ماشین لباسشویی را در معرض آسیب قرار خواهد داد.

ما در این مقاله که خدمت شما ارائه دادیم در مورد عمده ترین مشکلاتی که به صورت پر تکرار برای اکثر ماشین های لباسشویی به وجود می آید صحبت کردیم و راه حل هایی را برای از بین بردن چنین مشکلاتی مخصوص ماشین های لباسشویی بوش نیز برای شما عزیزان ارائه دادیم. آیا برای شما سوالی یا ابهامی ایجاد شد؟ آیا نظر، انتقاد یا پیشنهادی برای در میان گذاشتن دارید؟ آن را با ما در قسمت ” ارسال نظر ” به اشتراک بگذارید.

 

 

 

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت