خرید تلفنی: 4383-784-0918

بهترین تلویزیون های 4K سال 2020-2021

مهدی صابریمهدی صابری
70 بازدید
بهترین تلویزیون های سال 2021

وسایل دیجیتال به علت رقابت بین شرکت های مختلف هر ساله در حال پیشرفت هستند. یکی از این وسایل دیجیتال تلویزیون است. شرکت های تولید تلویزیون نیز در سطح جهانی رقابتی نزدیک دارند. این رقابت سبب شده در هر سال تکنولوژی های جدیدی به این تلویزیون ها اضافه شود و از حیطه کار های تلویزیون نیز پا را فراتر بگذارند. بزرگ ترین شرکت های تولید کننده تلویزیون در سطح جهانی سونی، ال جی و سامسونگ هستند. این سه شرکت با ارائه محصولات با کیفیت و پیشرفته، هر ساله خریداران را برای تهیه تلویزیون جدید وسوسه می کنند. در سال 2020-2021 نیز می بینیم هر یک از این شرکت ها با تکنولوژی های جدید در تلویزیون ها پا به عرصه رقابت گذاشته اند. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد جدید ترین تلویزیون های 4K سال 2020-2021 و فناوری های استفاده شده در آن ها صحبت کنیم.

بهترین تلویزیون های سال 2021

چه تکنولوژی های جدید به تلویزیون ها اضافه شده است؟

اگر به محصولات جدید سامسونگ، سونی و ال جی توجه کنید، متوجه استفاده از تکنولوژِی های مختلف در آن عیان است. هر یک از این شرکت ها بر روی یک قسمت خاص از تلویزیون تمرکز کرده و سعی در پیشرفته کردن آن قسمت داشته اند. در محصولات شرکت ال جی شاهد استفاده از فناوری QNED  هستیم. این تکنولوژی مربوط به نمایشگر این تلویزیون ها بوده و با استفاده از لامپ های ریز تر، تصویری با جزییات دقیق و کیفیت بالاتر در اختیار کاربر قرار می دهند. در محصولات شرکت سامسونگ استفاده از تکنولوژی Quantom Matrix Pro  را شاهد هستیم. این فناوری شباهت زیادی به تغییرات اضافه شده در تولیدات ال جی دارد. تفاوت این دو فناوری در توانایی بیشتر تلویزیون های سامسونگ در ارائه تصویر با جزییات مطلوب است. در این بین سونی تمرکز خود را بر روی پردازنده تلویزیون قرار داده است. این شرکت با استفاده از پردازنده بسیار قدرتمند Bravia XR ، قدرت تلویزیون های خود را دو چندان کرده است. این پردازنده می تواند تصویر را در هر لحظه پردازش کند و این موضوع سبب بالا رفتن کنتراست، کیفیت رنگ ها و سایر امکانات این محصول خواهد شد.

بهترین تلویزیون های سال 2021

در ادامه این مقاله به معرفی این محصولات جدید و فناوری های به کار رفته در آن ها اشاره خواهیم کرد.

بهترین تلویزیون های 4K سال 2020-2021

همان طور که عنوان شد، تلویزیون های برتر این سال بین سه شرکت بزرگ این صنعت تقسیم می شود. هر کدام از این تلویزیون ها در قسمت های مختلفی پیشرفته بوده و در قسمت های دیگر دچار کاستی هستند. در ادامه سعی داریم با معرفی و تحلیل مزایا و معایب این تلویزیون ها، شما را با آن ها آشنا کنیم.

 

1. LG QNED Mini LED QNED99

شرکت ال جی همانند همیشه سال جدید را با رونمایی از تکنولوژِی های جدید شروع کرده است. این پیشرفت ها از نوع نمایشگر شروع شده و تا قسمت های کوچک تر ادامه دارد. یکی از تولیدات 2021 ال جی QNED99 نام دارد. این تلویزیون، یکی از پیشرفته ترین محصولات ساخته شده توسط ال جی است. QNED99 از نمایشگر جدید شرکت ال جی بهره می برد. فناوری QNED ، مربوط صفحه نمایش این محصول بوده و از ترکیب Quantum  ، Nano Cell  و LED  به وجود می آید. این تکنولوژی به تلویزیون کمک می کند تا تصویری بدون هیچ گونه لرزش به مخاطب ارائه دهد. تصاویر به کمک این فناوری با رنگ غنی تر ب نمایش درآمده و سریع تر به نمایش در می آیند. فناوری دیگر استفاده شده در این تلویزیون Mini LED  نام دارد.این فناوری سبب می شود تا تعداد لامپ های نورانی در داخل نمایشگر چندین برابر شود و تعداد آن نیز به همین نسبت افزایش یابد. با استفاده از تکنولوژی تصاویر نمایش داده شده توسط این صفحه نمایش دقیق تر، واضح تر  و با کیفیتی فوق العاده بیشتر به نمایش گذاشته می شوند.  بالاترین رزولوشن نمایش داده شده در این تلویزیون برابر 7680  در 4320 است. این رزولوشن در کنار فناوری های استفاده شده در این تلویزیون سبب ارائه تصویری با کیفیت باورنکردنی خواهد شد. سیستم عامل QNED99 از نوع WebOS  است. این سیستم اعمالی فراتر از حد انتظار را انجام خواهد داد. همین موضوع سبب شد در سال 2020 به عنوان بهترین سیستم عامل سال معرفی شود.

LG-QNED99

مزایا

این محصول شرکت ال جی از پیشرفته ترین امکانات شرکت ال جی  استفاده می کند. رزولوشن تصویر در این تلویزیون تا 7680  در  4320  قابل پشتیبانی است. این تلویزیون در دسته محصولات گیمنگ قرار می گیرد و در چنین استفاده هایی عملکرد فوق العاده دارد. سیستم صوتی QNED99 کاملا راضی کننده است. اصلی ترین ویژگی این محصول استفاده از جدیدترین صفحه نمایش ارائه شده از طرف ال جی خواهد بود.

2. SONY A9G

یکی از پیشرفته ترین تلویزیون های ساخت شرکت سونی A9G نام دارد. این تلویزیون با کیفیت 4K، تصاویر را به نمایش می گذارند. زیبایی ظاهری این محصول، می تواند نقطه قوت آن لقب گیرد. فریم یک سانیت متری سبب شده ظاهر این تلویزیون بسیار پیشرفته و امروزی به نظر برسد. رزولوشن تصویر ارائه شده توسط A9G، برابر 3840 در 2460 است و با چنین کیفیتی بالایی می تواند تصاویر واقعا فوق العاده را نمایش دهد. پردازنده در نظر گرفته شده برای این محصول 4 هسته بوده و از حافظه 16 مگابایتی برخوردار است. زاویه دید A9G تا 178 درجه می رسد و تقریبا نقطه کوری نخواهد داشت. اصلی ترین ویژگی تصویر A9G، کنتراست بالای آن خواهد بود. این ویژگی سبب می شود رنگ مشکی با قدرت زیادی به نمایش در آید و در عین حال رنگ های دیگر غنی تر به دیده شوند. این تلویزیون با داشتن 4 ورودی HDMI  و 3 پورت USB هیچ مشکلی برای کمبود ورودی به وجود نمی آورد. ریموت کنترل A9G، از پیشرفته ترین ریموت کنترل های حال حاضر حهان است. در واقع این ریموت اسپیکر و میکروفون دارد و به همین علت کنترل صوتی را به اسان ترین حد ممکن می رساند. این تلویزیون با بهرمند بودن از سیستم عامل اندروید از تمامی سرویس های گوگل پشتیبانی کرده  و امکانات فراوانی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. 

SONY A9G

 

3. SONY OLED A90J

یکی از جدید ترین تلویزیون های شرکت سونی، A90J نام دارد. این تلویزیون از صفحه نمایش OLED  استفاده می کند. رزولوشن تصویر در این محصول تا میزان 3840 در 2160 قابل پشتیبانی است. این تلویزیون می تواند تصاویر را تا کیفیت 4K  به نمایش بگذارد. در سال 2021 تمرکز اصلی سونی بر روی پردازنده تلویزیون های خود بود و نتیجه آن به تکنولوژِی Bravia XR  منتهی شد. پردازنده استفاده شده در این محصول CP XR  نام دارد. با استفاده از این پردازنده A90J قادر خواهد بود، در تنظیم کنتراست، وضوح و دیگر تنظیمات به صورت خودکار و بنا به درک شناختی دستگاه عمل نماید. در این حالت کاربر تلویزیون، بی نقص ترین تصویر ممکن را در تلویزیون تماشا خواهد کرد. این عملکرد به صورت آنی انجام شده و در هر لحظه تحلیل و پردازش تصویر انجام خواهد شد. این نوع تکنولوژی بسیار متناسب با استفاده های گیمینگ است. لرزش گیری کامل، سرعت پردازش بالا می تواند بهترین حالت ممکن را در استفاده گیمینگ به کاربر ارائه دهد. سیستم عامل این دستگاه، Android  است. با مشارکت سونی و گوگل، ویژگی جدید Google TV  به این تلویزیون اضافه شده و امکانات و توانایی های فراوانی در A90J دیده می شود.

Sony-65A90J

مزایا

در این تلویزیون از نمایشگر OLED  استفاده شده است. هوش شناختی و ادراکی این تلویزیون به صورت ویژه ای پیشرفت کرده و می توان آن را یکی از هوشمند ترین محصولات سال 2021 معرفی کرد. با استفاده از سیستم عامل اندروید و در کنار همکاری گوگل با سونی، رابط کاربری و  امکانات A90J بسیار پیشرفت داشته و امکانات ارائه شده به کاربر فوق العاده است. نمی توان از کنار سیستم صوتی این تلویزیون نیز به راحتی گذشت زیرا یکی از بهترین سیستم های صوتی حال حاضر جهان در اختیار A90J قرار دارد.

 

 

4. LG OLED C1

C1   یکی از محصولات گیمینگ ال جی بوده و در سال   2021   به بازار عرضه شد. این تلویزیون از تمامی رزولوشن ها پشتیبانی می کند و با 4 پوت ورودی HDMI 2.1  می توان به راحتی و بدون مشکل از آن استفاده کرد. به علت سرعت پاسخ گویی بالای این محصول هیچ گونه تاری تصویری در آن دیده نمی شود. به عبارتی دیگر می توان گفت پاسخگویی C1 OLED در لحظه بوده و همین ویژگی، یکی از اصلی ترین فاکتور ها برای گیمر ها است. نرخ تازه سازی تصویر در C1 OLED برابر با 120 هرتز بوده و به صورت متغیر عمل می کند. این نوع تکنولوژی کار با تلویزیون را راحت کرده و در هر کیفیت تصویر نرخ تازه سازی هماهنگ را به صورت خودکار تنظیم می کند. کیفیت تصویر و کنتراست ویژه در نظر گرفته شده برای C1 OLED، تجربه بصری ویژه ای را برای کاربران رقم خواهد زد .با توجه به مشخصات C1 OLED و سرعت بالای پاسخ گویی، می توان این تلویزیون را یکی از بهترین ها در زمینه کیمنگ معرفی کرد. این محصول علاوه بر سرعت بالا، کیفیت تصویر خیره کننده ای دارد. این ویژگی ها در کنار هم یک محصول گیمنگ پیشرفته را به وجود می آورند. سیستم عامل OLEDG1 از نوع WebOS  است. این سیستم اعمالی فراتر از حد انتظار را انجام خواهد داد. همین موضوع سبب شد در سال 2020 به عنوان بهترین سیستم عامل سال معرفی شود.

LG-C1

مزایا

در این محصول از نمایشگر OLED  استفاده شده است. در کنار نمایشگر عالی، می توان به پردازنده فوق العاده این محصول نیز اشاره کرد. تکنولوژِی استفاده شده در این محصول جزو به روز ترین امکانات ال جی بوده و در این حیث در دسته بهترین ها قرار خواهد گرفت.

5. SAMSUNG Neo QLED QN900A

یکی از بهترین تلویزیون های سامسونگ در سال 2021، QN900A نام دارد.  این محصول سامسونگ، با رزولوشن بالا تصویر عرضه می کند و می تواند تا سقف  رزولوشن 7680  در 4320  تصاویر را به نمایش بگذارد. در ساخت این تلویزیون از دو فناوری پیشرفته و مرتبط به یکدیگر استفاده می شود. اولین آن ها Quantum Dot  است. این فناوری به تلویزیون کمک می کند رنگ ها به صورت چشم نواز تر و غنی تری ارائه شوند. دیگر فناوری استفاده شده در این محصول، Quantum Matrix Pro نام دارد. این تکنولوژی به تعداد و اندازه لامپ های نوری QN900A مربوط هستند. با استفاده از این تکنولوژِی، تعداد لامپ ها افزوده شده و اندازه آن ها کاهش یافته است. این تغییرات سبب بالا رفتن سرعت ارائه تصویر و کیفیت تصویر می شود. این دو فناوری می توانند در کنار هم تصویری خیره کننده را به کاربر ارائه دهند. سرعت رفرش ریت در این محصول سامسونگ برابر 120 هرتز بوده که با تلویزیون های سال قبل این شرکت برابری می کند. سیستم عامل این محصول، تایزن نام دارد. این سیستم عامل روان و ساده، رابط کاربری بسیار مناسبی داشته و استفاده از آن به راحتی صورت می گیرد.

SAMSUNG-QN900A

مزایا

این محصول شرکت سامسونگ از پیشرفته ترین امکانات حال حاضرجهان استفاده می کند. رزولوشن تصویر در این تلویزیون تا 7680  در  4320  قابل پشتیبانی است. تکنولوژِی های استفاده شده در این محصول مانند Quantum Matrix Pro کاملا جدید و نوآورانه هستند. سیستم صوتی این تلویزیون بسیار پیشرفته بوده و می تواند صدای سه بعدی ارائه کند.

6.  SAMSUNG Neo QLED QN800A

یکی دیگر از محصولات 2021 سامسونگ QN800A نام دارد.  رزولوشن تصویر در QN800A برابر با 7680 در 4320 است. در پنل این محصول بیش از 33 میلیون پیکسل استفاده شده و از نظر تعداد پیکسل بر هر اینج جزو برترین ها در سال 2021 است. یکی از فناوری های استفاده شده در این محصول، Quantum Matrix Pro نام دارد. این تکنولوژی به تعداد و اندازه لامپ های نوری QN800A مربوط هستند. با استفاده از این تکنولوژِی کیفیت تصویر و کیفیت رنگ ها به صورت ملموسی بهتر شده اند. کنتراست تصویر  و وضوح روشنایی و تاریکی در QN800A نسبت به نسل قبلی پیشرفتی چشم گیر دارد. سیستم عامل این محصول از نوع تایزن است. با استفاده از این سیستم عامل، استفاده از این تلویزیون بسیار آسان و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می گیرند بسیار زیاد هستند.

SAMSUNG-QN800A

مزایا

 تکنولوژی های روز دنیا و سیستم صوتی بسیار قوی از مزایای QN800A به شمار می رود. اصلی ترین مزیت این تلویزیون اقتصادی بودن آن است. به عبارتی دیگر، امکانات به کار رفته در این تلویزیون با بهترین قیمت ممکن در اختیار خریداران قرار دارد.

در این مقاله که خدمت شما ارائه شد، در مورد بهترین تلویزیون های سال 2021 و ویژگی های آن ها صحبت شد. آیا برای شما سوالی یا ابهامی ایجاد شد؟ آیا نظر، انتقاد یا پیشنهادی برای در میان گذاشتن دارید؟ آن را با ما در قسمت ” ارسال نظر ” به اشتراک بگذارید.

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت