خرید تلفنی: 4383-784-0918

کد های خطا در ماشین لباسشویی سامسونگ به چه معنا هستند؟

مهدی صابریمهدی صابری
73 بازدید
samsung brnd

 

معمولا در وسایل الکتریکی  تعدادی کد برای دستگاه تعریف می شود، تا دستگاه مورد استفاده ما با استفاده از این سری کد ها در صورت پیش آمدن مشکل بتواند به شما اطلاع دهد. این سری کد های خطا اکثرا  بر روی نمایشگر پدیدار می شود و به شما مشکل پیش آمده را اطلاع خواهد داد. ماشین لباسشویی نیز مانند هر وسیله الکتریکی دیگر یه سری کد تعریف شده دارد که با استفاده از آن ها ، در هنگام بروز مشکل برای ماشین لباسشویی این توانایی را داشته باشد که ایراد را برای شما بیان نماید. در ادامه این مطلب که قصد داریم خدمت شما ارائه دهیم، در مورد معنی و نحوه بر طرف کردن کد های خطایی که در ماشین لباسشویی های سامسونگ وجود دارد صحبت خواهیم کرد.

کد های خطا در ماشین لباسشویی سامسونگ

همان طور که بحث کردیم، در ماشین های لباسشویی پیشرفته در هنگام به وجود آمدن مشکلات فنی برای ماشین لباسشویی بر روی صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی اطلاعات این آسیب فنی با استفاده از یک کد خطا بیان می شود. این کد های خطا در ماشین های لباسشویی هر کمپانی، به صورت انحصاری به وجود می آیند و باید برای اطلاع از مشکلات به وجود آمده برای ماشین لباسشویی که از آن استفاده می کنید، معنی کد های خطای آن را بدانید. در ماشین های لباسشویی شرکت سامسونگ کد های خطایی که برای نمایش دادن مشکلات ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرد به دو دسته تقسیم می گردد:

  • دسته اول کد های خطا

این سری  از کد های خطا به این دلیل  بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی شما نمایش داده می شود  که برای ماشین لباسشویی یک ایراد فنی پدید آمده است. به بیان دیگر ماشین لباسشویی مشکلی که برای آن پیش آمده است را پیدا می کند و سپس نتیجه این عیب یابی را با استفاده از یک کد ساده برای شما به نمایش می گذارد. معمولا در این حالت ها یکی از قطعه های ماشین لباسشویی با ایراد مواجه شده که سبب گریده در انجام وظیفه اش ناتوان باشد. در این صورت بهتر است ماشین لباسشویی را برای تعمیر به یک متخصص در این زمینه بسپارید.

  • دسته دوم کد های خطا

این نوع کد ها بر خلاف کد های خطای نوع اول به علت به وجود آمدن ایراد در بخش فنی ماشین لباسشویی به نمایش گذاشته نمی شوند. کد های خطای نوع دوم به علت استفاده نادرست شما از ماشین لباسشویی است که به وجود می آیند. در صورتی که هنگام شروع به کار کردن ماشین لباسشویی درب آن را به صورت کامل بسته نباشد و یا آب ورودی به ماشین لباسشویی قطع باشد، کد های نوع دوم بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی ظاهر خواهند شد. دقت داشته باشید تکرار این اشتباهات در کار کردن با ماشین لباسشویی می تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای ماشین لباسشویی شما در دراز مدت گردد.

معرفی کد های خطا در ماشین های لباسشویی سامسونگ

در اکثر حالت ها  هنگامی که ایرادی  برای ماشین لباسشویی وجود می آید، راهنمایی همه برای اولین اقدام  که شما در مقابل ایراد پیش آمده برای ماشین لباسشویی انجام خواهید داد رجوع به دفترچه راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی است. به صورت متدوال در دفترچه های راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی، هر آن چه که برای استفاده از ماشین لباسشویی باید بدانید  را برای شما عنوان کرده است اما این مسئله به صورت کامل صحیح نیست.

برایی پی بردن به معنی کد های خطا باید چه کرد؟

با وجود اینکه در بیشتر حالت ها دفترچه راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی همراه دستگاه ها به صورتی کامل و جامع جمع آوریی شده اند ولی  در هیچ کدام از آن ها در مورد کد های خطا و مفهوم آن ها مطلبی عنوان نشده است. برای استفاده از ماشین لباسشویی و برای فهمیدن زبان دستگاه اطلاع از معنی کد های خطای ماشین لباسشویی امری مهم است. در ادامه کد های خطایی که در ماشین لباسشویی وجود دارد، معنی آن ها و چگونگی برخورد با آن ها  را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کد های خطا در ماشین لباسشویی سامسونگ – کد خطای E7

این کد خطا هنگامی بر روی صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی شما به وجود می آید که سنسور سطح آب ماشین لباسشویی شما با مشکل رو به رو شده باشد. در صورت نمایش چنین کد خطایی با بررسی کردن مخزن ماشین لباسشویی، میبینید که سطح آب داخل آن یا بیش از حد عادی یا کمتر از این مقدار است.

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

در صورتی که ماشین لباسشویی شما با چنین مشکلی مواجه شد، در ابتدا آن را خاموش کنید و چند دقیقه به آن فرصت دهید. سپس آن را مجددا روشن کرده و با دادن برنامه جدید به آن ببینید که مشکل رفع شده است یا خیر. در صورتی که باز هم این کد خطا بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی وجود داشت، چاره ای چز تعویض نمودن این سنسور ندارید.

کد های خطا در ماشین لباسشویی سامسونگ – کد خطای bE

این کد خطا این مفهوم را دارد که برای موتور ماشین لباسشویی شما ایرادی به وجود آمده است. در بیشتر موقعیت هایی که این کد خطا بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی دیده می شود، موتور ماشین لباسشویی قفل شده است. مهم ترین علتی که باعث  قفل شدن موتور ماشین لباسشویی گردد سنگین بودن بار دستگاه و عدم توانایی موتور در تحمل فشار وارد شده به آن است. اگر ماشین لباسشویی شما bE  را بر روی نمایشگر نشان داد، برای جلوگیری از آسیب بیشتر به موتور ماشین لباسشویی آن را به یک متخصص تحویل دهید.

Woman Looking At Male Worker Repairing Oven Appliance In Kitchen Room

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

همان طور که گفتیم، اگر کد خطا مورد نظر را مشاهده نمودید باید ماشین لباسشویی را  مراجعه به یک متخصص تحویل داد اما اگر شما  اصرار به صورت دادن این کار را در منزل دارید موارد زیر را به ترتیب باید بررسی نمایید. برای بررسی کردن ماشین لباسشویی در هنگامی که این کد خطا را به نمایش گذاشت، از سیم کشی موتور شروع کنید که به صورتی درست و بدون قطعی باشد. در صورت سالم بودن سیم کشی موتور، به بررسی استاتور، روتور و برد دستگاه بپردازید. در صورت پیدا کردن مشکل و رفع آن این کد خطا پاک می گردد.

کد های خطا در ماشین لباسشویی سامسونگ – کد خطای E1

در صورتی که این کد خطا را در ماشین لباسشویی خود مشاهده نمودید، دستگاه شما در تامین آب برای انجام آبگیری ناتوان است.  نمایش این خطا می تواند به علت ایراد در برد ماشین لباسشویی شما نیز باشد که در دستور های خود برای آبگیری با اشتباه مواجه شده است. در صورت مشاهده این کد خطا باید به دنبال ایراد ماشین لباسشویی در قسمت تامین آب دستکاه باشید.

 

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

در اولین گام  برای حل این ایراد، بهترین حرکت این است که به بررسی شیر آب ورودی ماشین لباسشویی بپردازید که اجازه عبور آب را بدهد. این کد خطا می تواند فقط به دلیل بسته بودن شیر آب ورودی به وجود آمده باشد. در صورت بسته نبودن  شیر آب ورودی، شیلنگ آب ورودی را مورد بررسی قرار دهید  که با انسداد یا گره خوردگی مواجه نشده باشد. در حالتی که شیر برقی ماشین لباسشویی و یا فیلتر آب دستگاه  نیز با ایراداتی رو به رو گردد که در تامین آب ورودی ماشین لباسشویی برای آبگیری مشکل به وجود آورد، این کد خطا دیده خواهد شد. در صورتی که هیچکدام از این موارد در ماشین لباسشویی شما دیده نشد، مشکل پدید آمده در ماشین لباسشویی شما مربوط به برد الکترونیکی ماشین لباسشویی است.

کد های خطا در ماشین لباسشویی سامسونگ – کد خطای E8

در صورتی که این کد خطا توسط ماشین لباسشویی به نمایش گذاشته شود، به این دلیل است که ماشین لباسشویی در تنظیم کردن دمای آب استفاده شده برای شست و شو به میزانی که شما به ماشین لباسشویی دستور داده اید، ناتوان است. این ایراد می تواند از المنت دستگاه یا آب ورودی به دستگاه به وجود آمده باشد.

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

هنگامی که این کد خطا برای شما به نمایش گذاشته شد، ماشین لباسشویی شما ایراد دمایی دارد. در صورتی که ماشین لباسشویی شما دو شیر است، از درست متصل کردن ورودی های سرد و گرم دستگاه به لوله های آب سرد و گرم اطمینان حاصل کنید. در صورت درست بودن این اتصالات نوبت به بررسی کردن المنت ماشین لباسشویی می رسد. در صورتی که المنت مشکل داشته باشد، ماشین لباسشویی در تنظیم کردن دمای آب ناتوان خواهد بود. در صورتی که المنت ماشین لباسشویی نیز سالم باشد، به احتمال بالایی ایراد ماشین لباسشویی شما از برد الکترونیکی آن باشد که دستور اشتباهی را برای ماشین لباسشویی صادر می نماید.

کد های خطا در ماشین لباسشویی سامسونگ – کد خطای DDC

در حالتی که این کد خطا بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی شما به نمایش گذاشته شد، ماشین لباسشویی شما به احتمال بالایی در قسمت درب با مشکل مواجه شده است. این ایراد می تواند به کوچکی بسته نبودن درب ماشین لباسشویی در لحظه  شروع به کار باشد تا به بزرگی ایراد برای میکروسوییچ درب ماشین لباسشویی. به هر حال برای رسیدگی به این ایراد به وجود آمده برای ماشین لباسشویی  باید درب ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید.

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

همان طور که عنوان نمودیم، در صورت نمایش این کد خطا ایراد ماشین لباسشویی در قسمت درب دستگاه قرار گرفته است. در این صورت باید از بسته بودن درب اطمینان جاصل نمایید. پس از آن  در صورت بسته بودن درب لاستیک دور درب و زبانه های آن را چک کنید که مشکلی نداشته باشند. در حالتی که قطعات نام برده شده نیز بدون ایراد بودند باید سیم کشی و اتصالات که در قسمت درب ماشین لباسشویی قرار دارد را بررسی کنید که مشکل دار نباشند. در صورتی که همه ی حالت های بالا را بررسی نمودید و با هیچ مشکلی برخورد نکردید، مشکل ماشین لباسشویی شما در قسمت میکروسوییچ درب دستگاه است و باید آن را تعویض نمایید.

کد های خطا در ماشین لباسشویی سامسونگ – کد خطای UE

این نوع کد خطا به کد خطای عمومی معروف است. در این حالت دستگاه دچار یک مشکل جزیی شده است که به راحتی قابل حل خواهد بود.

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

در صورت مشاهده چنین کد خطایی بهتر است که ماشین لباسشویی را برای چند دقیقع از برق خارج کنید و سپس آن را دوباره به برق بزنید. در صورتی که مشکل ماشین لباسشویی با این حرکت رفع نشد، این دستگاه نیاز به ریست شدن دارد.

 

کد های خطا در ماشین لباسشویی سامسونگ – کد خطای HE2

اگر این کد خطا برای در ماشین لباسشویی شما نشان داده شده است به این معنی است که گرم کننده خشک کن ماشین لباسشویی شما با ایراد مواجه شده است. این ایراد می تواند از سنسور ها تا قطعاتی در سیستم خشک کن به وجود آمده باشد.

 

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

در صورتی که این کد خطا را در ماشین لباسشویی مشاهده نمودید، بخشی که مربوط به خشک کن است به دلایلی بسته می شود. این امر به این علت است که سنسور ها تشخیص بالا بودن بیش از حد دما را داده اند. این گرم شدن بیش از حد می تواند به علت اشتباه سنسور یا مسدود شدن مسیر خشک کن و بالا رفتن دمای آن باشد. در هر صورت برای مشاهده ایراد این قسمت باید مخزن ماشین لباسشویی را خارج نمایید.

کد های خطا در ماشین لباسشویی سامسونگ – کد خطای E2

این کد خطا جز دسته کد های ساده قرار می گیرد. در صورتی که یکی از دکمه های دستگاه شما در داخل جای خود گیر کند، باعث ظاهر شدن این کد خطا خواهد شد.

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

در این صورت باید دکمه ایراد دار را پیدا کنید و آن را به حالت درستی که باید باشد در آورید.

 

کد های خطا در ماشین لباسشویی سامسونگ – کد خطای C8

در صورتی که این کد خطا برای شما به نمایش گذاشته شود به این معنی است که سنسور MEMS ماشین لباسشویی شما با مشکل مواجه شده است. در این حالت بهتر است هرچه سریع تر دستگاه را خاموش کنید.

چگونه این کد خطا را رفع نماییم؟

همان طور که عنوان نمودیم در اولین اقدام به سرعت دستگاه را خاموش کنید تا از بیشتر شدن آثار مخرب خرابی این سنسور جلوگیری نمایید. در هر صورت با نمایش این کد خطا و خراب شدن سنسور MEMS چاره ای جز تعویض آن برای شما باقی نمانده است.

توجه!

در صورتی که ماشین لباسشویی شما کد خطایی را برای شما به نمایش گذاشت بهتر است که از تعمیر آن به دست خودتان خودداری کنید زیرا این مشکلات به صورتی هستند که اگر کوچکترین اشتباهی را صورت دهید ممکن است آسیب های وارد شده به ماشین لباسشویی چند برابر شود.

 

در این مقاله که خدمت شما ارائه دادیم در مورد کد های خطا در ماشین لباسشویی های شرکت سامسونگ، معنی آن ها و چگونگی مواجه با آن ها صحبت کردیم. آیا برای شما سوالی یا ابهامی ایجاد شد؟ آیا نظر، انتقاد یا پیشنهادی برای در میان گذاشتن دارید؟ آن را با ما در قسمت ” ارسال نظر ” به اشتراک بگذارید.

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت