خرید تلفنی: 4383-784-0918

مقایسه تلویزیون AU9000 سامسونگ با تلویزیون NANO90 ال جی

مهدی صابریمهدی صابری
107 بازدید

در بازار تلویزیون، رقابت بین شرکت های توسعه یافته توانسته شرایط را برای پیشرفت فناوری ها و رسیدن این تکنولوژی ها به دست عموم فراهم کند. در صورت وجود این رقابت است که هر شرکت مجبور به ارائه امکانات به کاربر می شود و باید همیشه از به روز ترین فناوری های جهان پشتیبانی کند. در زمینه تولید تلویزیون سه شرکت سونی، ال جی و سامسونگ به عنوان بزرگترین شرکت های جهان به حساب می آیند و رقابت اصلی بین این کمپانی ها است. محصولات این شرکت ها، از به روز ترین امکانات حال حاضر دنیا استفاده کرده و بهترین تلویزیون های جهان هستند.

از این رو، مقایسه بین این محصولات سخت می شود اما برای انتخاب باید مقایسه ها را انجام داد و سعی در انتخابی مناسب با نیاز های خود داشت. در ادامه این مقاله که خدمت شما ارائه می دهیم، قصد داریم در مورد دو تلویزیون SAMSUNG AU9000 Vs LG NANO 90 صحبت کنیم و به مقایسه آن ها بپردازیم.

 

SAMSUNG AU9000

در بین سری های تلویزیون سامسونگ، سری های متعددی وجود دارد که بعضی از آن ها موفق و بعضی ناموفق بودند. امروز در این مقاله قصد داریم به معرفی عضوی از سری موفق AU بحث کنیم. SAMSUNG AU9000 یکی از تلویزیون های با کیفیت سامسونگ بوده که در نسل نهم سری AU جای می گیرد. تلویزیون SAMSUNG AU9000 محصول سال 2021 سامسونگ است و از به روز ترین امکانات شرکت سامسونگ استفاده می کند. این محصول تصاویر را با کیفیت4K UHD به نمایش می گذارد.

موتور پردازشگر در نظر گرفته شده برای این تلویزیون، Crystal Processor 4K است. این موتور پردازشگر ساخت شرکت سامسونگ بوده و به صورت انحصاری بر روی تعدادی از تلویزیون های شرکت سامسونگ قرار دارد. SAMSUNG AU9000 از نمایشگر LED بهره می برد و می توان انتظار بالایی از کیفیت تصویر ارائه شده توسط نمایشگر این تلویزیون داشت. این موضوع را می توان از رزلوشن آن که برابر 3840 در 2160 است، فهمید.

کنتراست تصویر ارائه شده توسط SAMSUNG AU9000، در حد بالایی قرار دارد و در مکان های تاریک و کم نور بهترین عملکرد خود را نمایش می دهد. سیستم صوتی این محصول از دو کانال تشکیل می شود و هردو این کانال ها می توانند صدایی با قدرت 20 وات تولید کنند. سیستم عامل SAMSUNG AU9000 همانند همه ی محصولات دیگر ساموسنگ از نوع تایزن است. تایزن یک سیستم عامل کاملا کابردی خواهد بود. رابط کاربری قوی و سادگی استفاده دو ویژگی اصلی این سیستم عامل است. سیستم عامل تایزن به راحتی به کاربر اجازه می دهد تا از تمامی امکانات تلویزیون بهرمند شود و در کنار آن به دنیای اینترنت و نرم افزار ها نیز متصل باشد.

LG NANO90

استفاده از فناوری نانوسل به ال جی این امکان را داده تا در تلویزیون های خود از کیفیت تصویر فوق العاده برخوردار باشد. در سال 2021 نیز تلویزیون بسیار با کیفیتی از طرف شرکت ال جی به بازار عرضه شد که از پیشرفته ترین تکنولوژی های ال جی بهره مند بودند. یکی از این تلویزیون ها LG NANO90 نام دارد. این تلویزیون می تواند تصاویر را با کیفیت 4K نمایش بگذارد و رزلولوشن تصویر آن 2160 در 1080 است.

رزولوشن بالای تصویر باعث می شود تا تراکم پیکسلی تصویر به حدی بالا رود که امکان دیدن هر پیکسل به تنهایی ناممکن باشد. صفحه نمایش این محصول از نوع IPS است. این نمایشگر دست ال جی را برای به کار بردن تکنولوژی های متعدد در این محصول باز گذاشته است، به همین دلیل می تواند در زمینه نمایش تصویر با کیفیت بسیار می تواند بسیار مطلوب عمل کند. با استفاده از فناوری رنگ Slime Direct ، تلویزیون LG NANO90 می تواند 1 میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد.

پردازشگر تصویر از نوعGen 4 α7 بوده که جزو پیشرفته ترین پردازنده های حال حاضر جهان است. نرخ تازه سازی تصویر برابر 120 هرتز است. نرخ تازه سازی بالای این تلویزیون باعث می شود تا این محصول شرکت ال جی به عنوان یک تلویزیون گیمنگ شناخته شود.
LG NANO90، از 4 کانال صوتی بهره مند است. این 4 کانال می توانند صدایی به قدرت 40 وات تولید کنند. سیستم عامل استفاده شده در LG NANO90از نوع WebOS است. این سیستم عامل مخصوص تلویزیون های ال جی بوده و رابط کاربری کارآمدی دارد. این سیستم عامل اتصال به اینترنت را آسان می کند و به کاربر اجازه می دهد تا به تمامی امکانات تلویزیون دسترسی داشته باشد.

مقایسه LG NANO90 و SAMSUNG AU9000

پیش از این به معرفی تلویزیون های LG NANO90 و SAMSUNG AU9000 پرداختیم و امکانات هر کدام را عنوان کردیم. فهمیدیم که این دو تلویزیون از امکانات پیشرفته ای برخودار هستند و از تکنولوژی های روز دنیا استفاده می کنند. حال در ادامه این مقاله، به مقایسه این دو تلویزیون در قسمت های مختلف می پردازیم.

– کیفیت تصویر

در معرفی تلویزیون ها اشاره کردیم، هر دو محصول می توانند تصاویری با کیفیت مطلوب و مشابه را تولید کنند. در LG NANO90 ، از پنل IPS استفاده می شود و با استفاده از تنکنولوژی های روز ال جی مانند فناوری نانوسل، LG NANO90 عملکردی مطلوب دارد. تلویزیون LG NANO90 این توانایی را دارد که از محتوی تا کیفیت 4K پشتیبانی کند و این نوع تصویر را به بهترین شکل ممکن به نمایش درآورد. این تلویزیون 2021 ال جی، در نمایش تصویر ها با کیفیت کمتر از 4K نیز به خوبی عمل می کند. LG NANO90 با استفاده از پردازنده قدرتمندی که در اختیار دارد، می تواند با افزایش کیفیت این نوع تصویر، ابتدا تغییر مثبتی در آن ها ایجاد کنند سپس محتوی را به نمایش در آورد.

این نوع نمایش سبب شده که دیدن محتوی با کیفیت پایین در این تلویزیون اتفاق نیفتد. در مقابل، در ساخت SAMSUNG AU9000 میبینیم که از هر نظر هیچ چیز نسبت به LG NANO90 کم ندارد. SAMSUNG AU9000 همانند محصول ال جی می تواند تصویر را با کیفیت 4K به خوبی نمایش دهد. پردازنده قدرتمند این تلویزیون، به راحتی کیفیت تصاویر را پس از تحلیل آن ها تغییر می دهد و میبینیم که افزایش کیفیت تصویر SAMSUNG AU9000 نیز رخ خواهد داد.

به صورت کلی، هر دو تلویزیون SAMSUNG AU9000 و LG NANO90 از نظر کیفیت تصویر در یک سطح کار می کنند. هر دو تلویزویون به خوبی کار خود را انجام می دهند و تفاوت زیادی بین این دو تلویزیون از این نظر وجود ندارد. به صورت کلی برای انتخاب از بین این دو تلویزیون، نمی توانید کیفیت را ملاک قرار دهید زیرا مشابه عمل می کنند و هر دو عملکردی ممتاز خواهند داشت.

– زاویه دید

یکی از ویژگی های تلویزیون که در مقایسه ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، زاویه دید است. این فاکتور، ویژگی از تلویزیون ها است که برای مقایسه گستره پخش تصویر با کیفیت استفاده می شود. در واقع، هرچسه تلویزیون زاویه دید وسیع تری داشته باشد، می تواند در زاویه برتری تصویر با کیفیت را در اختیار کاربر قرار دهد. در این نوع تلویزیون ها که زاویه دید وسیع است، کاربران بیشتری می توانند به صورت همزمان از تلویزیون استفاده کنند.

این ویژگی از تلویزیون ها بیشتر از هر چیزی به پنل آن ها بستگی دارد. یکی از پنل هایی که از نظر زاویه دید توانسته عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش بگذارد، IPS است. این پنل که در ساخت LG NANO90 مورد استفاده قرار گرفته، زاویه دید مسیعی به تلویزیون داده است و می تواند تا 178 درجه، تصاویر را بدون افت کیفیت پخش کند.

در مقابل، در ساخت SAMSUNG AU9000، از پنل VA استفاده شده است. این نوع پنل مزایای زیادی دارد اما در قسمت زاویه دید با یکی از نقطه ضعف های آن مواجه هستیم. پنل VA از نظر زاویه دید، عملکرد بسیار ضعیف تری نسبت به IPS دارد و همین موضوع سبب شده تا تلویزیون LG NANO90 از نظر زاویه دید برتر از محصول سامسونگ باشد. به صورت کلی برای خانواده های پرجمعیت پیشنهاد می شود سعی در خرید محصول ال جی داشته باشند.

 

– کنتراست

 

استفاده از پنل VA در ساخت تلویزیون، معایبی دارد اما در بخش های خاصی از هر پنل دیگر، بهتر کار خواهد کرد. یکی از زمینه های قدرت VA، کنتراست تصویر است. در صورتی که به تصویر ارائه شده توسط این پنل توجه کنید، شاهد یکدستی فوق العاده رنگ ها در این نمایشگر خواهید بود. این تلویزیون با کنترل بالایی که بر روی نور تولیدی دارد می تواند تاریکی های عمیقی را ایجاد کند و به صور یک دست، رنگ ها را نمایش دهد. یک دستی یک فاکتور مهم در کنتراست است و علاوه بر تاریکی های عمیق، یک دستی این همه نوع رنگ نیز مد نظر است.

از سوی دیگر، در پنل IPS به علت عدم کنترل زیاد بر روی میزان تولید روشنایی نمی توان انتظار بالایی از کنتراست این محصول داشت. LG NANO90 بیشتر تلویزیون مکان های روشن است که بتواند با قدرت بالای خود در تولید روشنایی، عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. پس به صورت کلی می توان گفت اگر به دیدن فیلم با تلویزیون با رنگ های طبیعی علاقمند هستید، بهتر است به سمت خرید SAMSUNG AU9000 حرکت کنید. این تلویزیون تجربه بصری فوق العاده را برای شما فراهم خواهد کرد. در مقابل، اگر بیشتر در مکان های روشن از تلویزیون استفاده می کنید و یا دیگر ویژگی ها برای شما در اولویت قرار دارد، محصول ال جی مناسب شما خواهد بود.

– بازتاب نور

در شرکت های تلویزیون سازی، همیشه بیشترین تلاش ممکن انجام می شود تا تلویزیونی بسازند که تا حد امکان تحت تاثیر محیط قرار نگیرد. در این صورت و با تاثیر نگرفتن از محیط افت کیفیت تلویزیون به علت شرایط محیطی معنی ندارد. یکی از شرایط محیط که تلویزیون ها را زیاد تحت تاثیر قرار می دهد، بازتاب نور است. بازتاب نور، به عملکرد تلویزیون در مقابل تابش نور مستقیم به صفحه تلویزیون است.

تلویزیون 70AU8002 سامسونگ

در این حالت، نوع پنل و نوع نور پردازی پس زمینه اصلی ترین فاکتور ها هستند. از آن جایی که محصول سامسونگ کنتراست بالایی دارد، طبیعی است که در مقابل نور مستقیم عملکرد ضعیف تری داشته باشد. این اتفاق به علت نوع پنل که VA است، می افتد.

 

– استحکام بدنه

با توجه به این مسئله که این دو تلویزیون توسط شرکت های متفاوتی ساخته شده اند، تفاوت های زیادی را می توان در طراحی بدنه آن ها دید. در ساخت این دو تلویزیون می توان تفاوت های زیادی را از ضخامت تا پایه ها دید. در این میان جنس بدنه نیز متفاوت است اما هر دو این تلویزیون ها استحکام قابل دفاعی دیده می شود.

به علت کیفیت ساخت بالای هر دو تلویزیون به سختی می توان یکی از آن ها را به عنوان محصول برتر در این بحث معرفی کرد. به صورت کلی در صورت تهیه هر کدام از محصول های LG NANO90 یا SAMSUNG AU9000 مشکلی در زمنیه مقاومت بدنه و استحکام ساخت برای شما به وجود نمی آید و می توان با خیال راحت از بین آن ها انتخاب کنید.

– ضخامت بدنه

در بحث مقایسه ضخامت تلویزیون ها، اختلاف زیادی بین SAMSUNG AU9000 و LG NANO90 دیده می شود. ضخامت تلویزیون SAMSUNG AU9000 برابر 2.7 سانتی متر است. در ساخت این تلویزیون از نور پس زمینه Edge استفاده می شود و همین موضوع، باعث پایین آمدن ضخامت تلویزیون SAMSUNG AU9000 می شود.

در مقابل، در محصول شرکت ال جی، ضخامت تلویزیون تنها 4.7 سانتی متر است. این محصول نیز بسیار نازک ساخته شده که اصلی ترین علت آن را می توان به استفاده از صفحه نمایش IPS و تکنولوژی نانوسل ربط داد. در این محصول از شیوه نورپردازی Edge استفاده می شود. شیوه نور پردازی به طراحان کمک کرده تا ضخامت را کم در نظر بگیرند ولی به وضوح طراحان سامسونگ فوق تر به نظر می رسند.

– صدا

هر دو تلویزیونی که در حال مقایسه آن ها هستیم، در بحث تولید صدا عملکردی کاملا مشابه دارند. در هر دو تلویزیون صدا با قدرت 20 وات تولید می شود و از دو کانال برای پخش صدا استفاده خواهد شد. صدا کاملا شفاف و واضح است و به صورتی رسا و با کیفیت به گوش کاربر می رسد. به صورت کلی در هر دو محصول مشکلی از نظر صدا برای کاربر به وجود نخواهد آمد.


– رفرش ریت

سرعت تازه سازی، ویژگی از تصویر است که به سرعت تغییر تصاویر توسط تلویزیون ربط دارد. هر چه تلویزیون در این عمل بتواند سریع تر عمل کند، سرعت تازه سازی تصویر بالا تری خواهد داشت. رفرش ریت بیشتر برای افرادی که قصد استفاده گیمنگ از تلویزویون دارند مهم است. در استفاده های گیمنگ، تصویر با سرعت بالایی عوض می شود و به همین دلیل باید تلویزیون بتواند خود را همگام با کنسول بازی جلو ببرد. در صورتی که نرخ رفرش ریت پایین باشد، شاهد ارائه تصویر با کیفیت پایین و پاره ای مواقع شاهد تصاویر لگ دار هستیم.

در هر دو تلویزیون LG NANO90 و SAMSUNG SU9000 سرعت رفرش ریت 120 هرتز است. این سرعت تازه سازی تصویر به هردو تلویزیون اجازه می دهد تا جدا از محتوی عادی، در ارائه محتوی گیمنگ نیز بسیار مطلوب عمل کنند و جایی برای ایراد باقی نگذارند. رفرش ریت در هر دو محصول متغیر بوده و بر اساس توع تصویر و کیفیت آن رفرش ریت تغییر کرده و در بهتر میزان ممکن تنظیم می شود. به صورت کلی هر دو تلویزیون کاملا گیمنگ هستند و می توانند در ارائه چنین محتوی به بهترین شکل ممکن عمل کنند.

– پورت ها

درگاه های ارتباطی هر تلویزیون، پل ارتباطی برای انتقال داده به تلویزیون است. هر چه تعداد این پورت ها بیشتر باشد، دست کاربر برای استفاده از تلویزیون باز تر خواهد بود. در نوع این پورت ها تفاوت های زیادی دیده نمی شود و فقط می توان از نظر تعداد آن ها مقایسه کرد. در تلویزیون SAMSUNG AU9000 شاهد استفاده از 3 پورت HDMI و 2 پورت USB هستیم. در مقابل LG NANO90 نیز از 4 پورت HDMI و 3 پورت USB استفاده می کند.

جمع بندی

در مقاله ای که خدمت شما ارائه دادیم، به مقایسه دو تلویزیون LG NANO90 و SAMSUNG AU9000 پرداختیم. با مقایسه این دو محصول فهمیدیم، هر دو این تلویزیون ها عملکرد مناسب دارند و به صورت نزدیکی کار می کنند. در زمینه هایی مانند کیفیت تصویر و صدا، عملکرد کاملا یکسان بود. در عملکرد مربوط به کنتراست محصول SAMSUNG AU9000 بهتر عمل می کند اما در روشنایی و مسائلی مانند زاویه دید، برتری با LG NANO80 است. از این رو می بینیم که برتری ها به صورت متعادلی بین این دو تلویزیون تقسیم شده است و نمی توان برتری را به صورت مطلق به یکی از آن ها نسبت داد. بهتر است انتخاب یکی به عهده شما باشد تا با نیاز های شخصی خود یک تلویزیون مناسب را از بین این دو، انتخاب کنید.

 

ما در این مقاله که خدمت شما ارائه دادیم، سعی کردیم به معرفی و مقایسه دو تلویزیون LG NANO90 و SAMSUNG AU9000 بپردازیم. آیا برای شما سوالی یا ابهامی ایجاد شد؟ آیا نظر، انتقاد یا پیشنهادی برای در میان گذاشتن دارید؟ آن را با ما در قسمت ” ارسال نظر ” به اشتراک بگذارید.

دسته بندی صوتی تصویری مقایسه
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت