خرید تلفنی: 4383-784-0918

بهترین تلویزیون ها برای پلی استیشن  و ایکس باکس

مهدی صابریمهدی صابری
136 بازدید

به تازگی از نسل جدید پلی استیشن و ایکس باکس رو نمایی شد. این کنسول های بازی در مشخصات چون کیفیت تصویر ارائه شده، سرعت تازه سازی تصویر و … پیشرفت هایی داشتند. در این بین آیا داشتن این کنسول های بازی برای بهره وری از این امکانات کافی است؟ پر واضح است، برای استفاده از امکانات جدید ارائه شده، فقط کنسول بازی کافی نبوده و به امکانات دیگری هم چون تلویزیون مناسب برای نمایش محتوی نیاز است. این تلویزیون ها، باید از حداقل امکاناتی بهره مند باشند تا توانایی استفاده از آن ها در زمینه گیمنگ به وجود آید. در ادامه، مقاله ای برای معرفی تلویزیون های مناسب  گیمنگ ارائه خواهد شد.

حداقل امکانات

تلویزیون استفاده شده برای نمایش تصاویر  پلی استیشن و ایکس باکس، باید حداقل امکاناتی داشته باشند، تا بتوان از تکنولوژِی های ارائه شده توسط این کنسول ها استفاده کرد. داشتن پورت HDMI  اولین شرط گیمنگ بودن، یک تلویزیون است. این نوع تلویزیون باید توانایی ارائه تصویر 4K را داشته باشد و سرعت تازه سازی تصویر در این تلویزیون ها، 120 هرتز باشد. امکانات ذکر شده کم ترین حد توانایی تلویزیون برای استفاده در کنسول هایی مانند PS5  است.

آیا نمی توان از تلویزیونی با امکانات پایین تر استفاده کرد؟

اگر  در منزل تلویزیون پلاسمایی دارید که پورت HDMI  دارد، می تواند برای بازی کردن با کنسول ها از آن استفاده کنید اما با چه کیفیتی!

در واقع در کنسول های امروزی، کیفیت تصویر، سرعت پردازش، کنتراست  تصویر و … در بالاترین حد پیشرفت تکنولوژِی جهانی قرار دارد. در این حالت، اگر کاربر با تلویزیونی بدون داشتن شرایط اولیه بازی کند، خیلی از امکانات ارائه شده توسط کنسول بازی را از دست می دهد. حداقل مشخصات ذکر شده، درجه کیفیتی از تلویزیون خواهد بود که می توان با استفاده از آن همه ی امکانات ارائه شده توسط کنسول را در پایین ترین سطح ممکن، در اختیار داشت.

تلویزیون های پیشنهادی

تا به این جا، در مورد حداقل امکانات تلویزیون برای استفاده در کنسول های بازی صحبت کردیم اما سوال اصلی را فراموش نکنیم. بهترین تلویزیون ها برای پلی استیشن و ایکس باکس کدامند؟

بزرگ ترین تولید کنندگان تلویزیون در سطح جهانی به ال جی، سامسونگ و سونی محدود می شود. هر کدام از این شرکت ها، تلویزیون های درجه یک جهانی را به تولید رسانده اند. هر کدام از این تلویزیون ها دارای نقاط قوت و ضعف متفاوت و متعددی بوده و همین دست کاربران را برای انتخاب باز می گذارد. ما نیز در ادامه این مطلب به معرفی بهترین های آن ها می پردازیم.


بیشتر بخوانید: آیا PS4 تلویزیون را خراب می‌کند؟


1. تلویزیون LG C9

یکی از محصولات بالارده LG  در صنعت تولید تلویزیون، C9  نام دارد. این تلویزیون از نوع OLED  بوده و تولید سال 2019 است. تلویزیون C9  می تواند تصاویر را با کیفیت 4K  به کاربر عرضه نماید. نرخ تازه سازی تصویر در این تلویزیون برابر 120 هرتز است. این نرخ تازه سازی نشان می دهد، زمان پاسخگویی این تلویزیون در حد پایینی نگه داشته شده است. نویز و تاری حرکت تصاویر در تلویزیون C9  برابر صفر مطلق است. پورت ورودی C9  از نوع HDMI 2.1  خواهد بود. این پورت مناسب ترین انتخاب برای استفاده از کنسول های بازی است.

این تلویزیون با صفحه OLED می تواند نیاز های یک گیمر را در هنگام استفاده پوشش دهد. ارائه تصویر 4K و مهم تر از همه سرعت بالای پردازش و تازه سازی تصویر LG C9  را به تلویزیونی مناسب گیم تبدیل کرده است.

1. تلویزیون LG C9

مزایا و معایب

تلویزیون C9، کم ترین تاخیر ورودی ممکن را دارد. کنتراست تصویر در این تلویزیون، به صورت معجزه آسایی عالی بوده و یک رنگ مشکی یک دست را به کاربر ارائه می دهد. طراحی C9  به صورت انجام گرفته تا زاویه دید گسترده ای در اختیار کاربر قرار گیرد. این ویژگی ها در کنار هم می توانند یک تلویزیون گیمنگ مناسب را تشکیل دهند.

در مورد معایب این تلویزیون می توان گفت تنظیم روشنایی خودکار ضعیفی در آن دیده می شود اما این عیب اصلی آن نیست. در واقع اصلی ترین ایراد C9 ، احتمال بالای پیکسل سوختگی این تلویزیون بوده و همین موضوع اصلا به مزاج کاربران خوش نمی آید. 

2. تلویزیون LG CX

یکی از بهترین انتخاب های ممکن در زمینه تلویزیون گیمینگ، CX  است. این تلویزیون، نسل جدید C9  بوده  و می توان کیفیت بهتری را از آن انتظار کشید. تلویزیون LG CX  محصول سال 2020 بوده و همانند  نسل قبلی می تواند تصاویر را با کیفیت 4K به نمایش بگذارد. استفاده از پنل OLED  سبب شده ویژگی های مختلف این تلویزیون مانند کنتراست، زاویه دید و … رشد چشم گیری داشته باشد. تلویزیون LG CX  مخصوص نمایش محتوی HDR  طراحی شده و بهترین حالت برای استفاده گیمنگ است. در ساخت LG CX  نسبت به نسل قبلی پیشرفت هایی لحاظ شده و برای مثال می توان به افزایش سرعت و قدرت پردازنده اشاره کرد. تاخیر ورودی در نسل قبلی برابر 13 میلی ثانیه بود اما در نسل جدید به رقم شگفت آور 6 رسیده است. این ویژگی ها دست به دست هم می دهد تا تلویزیون LG CX ، به یک محصول گیمنگ تبدیل شود.

یکی از مهم ترین تکنولوژی های مناسب گیم در تلویزیون ها، توانایی پشتیبانی از محتوی HDR است. LG CX  با توانایی پخش چنین محتویی و تاخیر ورودی بسیار کم می تواند یک انتخاب مطمئن برای استفاده گیمنگ باشد.

2. تلویزیون LG CX

مزایا و معایب

به لطف خلاقیت شرکت ال جی، تلویزیون LG CX  از تکنولوژی های تازه بهرمند است. یکی از این فناوری ها ارتقا دهنده محتوای کم کیفیت نام دارد. این قابلیت می تواند به تلویزیون کمک کند محتوی کم کیفیت را به تصاویری با کیفیت مناسب تبدیل کند. به لطف ارتقا پردازنده، تصاویر به کیفیت و سرعت بیشتری پردازش شده و به نمایش در می آیند.

در مقابل تلویزیون LG CX  معایبی نیز دارد. این تلویزیون نمی تواند از HDR 10+  پشتیبانی کند. اگر تصاویر برای مدت طولانی ثابت بماند، پیکسل ها واکنش مطلوبی نشان نمی دهند. در این حالت ممکن است، این پیکسل ها با سوختگی رو به رو شوند.

3. تلویزیون SONY X9000H

اگر قصد شما استفاده از کنسول پلی استیشن است، تلویزیون SONY X9000H می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد؛ زیرا هر دو محصول شرکت سونی هستند. برای مثال می توان از ریموت تلویزیون برای کنترل کنسول نیز استفاده کرد. تلویزیون SONY X9000H، از نظر امکانات بسیار پیشرفته بوده و می تواند تصاویر را با کیفیت 4K  به نمایش بگذارد. سرعت تازه سازی تصویر در این تلویزیون برابر 120 هرتز بوده و کاملا برای کنسول بازی مناسب خواهد بود. تاخیر در قسمت درگاه این تلویزیون برابر 7 میلی ثانیه بوده و تقریبا کم ترین تاخیر را در آن شاهد هستیم. کنتراست عالی، تفکیک رنگ با دقت بالا نیز از دیگر امکانات ایم محصول  است. پنل استفاده شده در ساخت تلویزیون SONY X9000H از نوع VA  بوده و می تواند به عملکرد بهتر روشنایی کمک کند. نباید این نکته را فراموش کرد، این باعث کاهش زاویه دید می شود.

این محصول شرکت سونی از سرعت تاخیر بسیار کمی برخودار است. این تاخیر کم در کنار تفکیک رنگ عالی و کنتراست مناسب می تواند یک انتخاب عالی برای استفاده گیمینگ باشد.

3. تلویزیون SONY X9000H

مزایا و معایب

همان طور که عنوان شد، کنتراست بسیار عالی و دقت در تفکیک رنگ تصویر ارائه شده توسط این تلویزیون بسیار مطلوب است. زمان پاسخ دهی تلویزیون SONY X9000H بسیار پایین بوده  و این موضوع از نظر حرکتی کنترل بسیار مناسبی به کاربر می دهد.

به علت استفاده از پنل VA، زاویه دید کاهش یافته و این موضوع می تواند مشکل زا باشد.

4. تلویزیون LG NANO 91

یکی از تلویزیون های 2020 شرکت LG، تلویزیون LG NANO 91  است. این تلویزیون از ال ای دی های سری هشت استفاده می کند و پنل آن از نوع IPS LCD  است. این تلویزیون می تواند تصاویر را با کیفیت 4K  به نمایش بگذارد. ویژگی اصلی تلویزیون LG NANO 91 ، مقرون به صرفه بودن آن است و در عین حال از تمامی فناوری ها پشتیبانی می کند. این تلویزیون از پورن HDMI 2.1  بهره می برد و زاویه دید بسیار مناسبی دارد. در ساخت تلویزیون LG NANO 91 ، از تکنولوژِی نانوسل استفاده شده است. این تکنولوژی می تواند سبب ایجاد رنگ های طبیعی شود و درخشان بودن تصاویر را نیز چند برابر می کند.

NANO 91 ساخت شرکت LG  به علت برخوداری از فناوری نانوسل در کنار تصویر 4K و سرعت تازه سازی تصویر بالا می تواند کامل کننده امکانات یک گیمر برای بازی باشد.

4. تلویزیون LG NANO 91

مزایا و معایب

همان طور که عنوان شد، یکی از ویژگی های مطلوب تلویزیون LG NANO 91، زاویه دید مناسب آن است. در هنگام بازتاب نور، پنل این تلویزیون می تواند به خوبی عمل کند و مانع ایجاد مشکل شود. وضوح رنگ ها به لطف استفاده از تکنولوژی نانوسل به حد اعلا رسیده است.

در این تلویزیون کنتراست تصویر، در حد قابل لمسی پایین است. به همین دلیل نمی توان سیاهی قابل قبولی را از این تلویزیون انتظار داشت.

5. تلویزیون SAMSUNG Q80T

یکی از تلویزیون هایی که می توان هم برای پلی استیشن و هم برای ایکس باکس مناسب دانست، SAMSUNG Q80T  است. این محصول از پنل VA  استفاده کرده و تصاویر را با کیفیت 4K  به نمایش می گذارد. در تلویزیون SAMSUNG Q80T  کنتراست تصویر بسیار بالا بوده و رنگ مشکی در آن یکدستی مجذوب کننده ای دارد. سرعت تازه سازی تصویر در این تلویزیون برابر 120 است. فناوری مخصوص گیمی که به این تلویزیون اضافه شده VRR   است. استفاده از این تکنولوژی باعث می شود، SAMSUNG Q80T  از فناوری نرخ تجدید پذیری متغیر پشتیبانی کند. دقت رنگ در این تلویزیون قابل تحسین بوده و زاویه دید نیز بسیار مناسب است.

تصویر با کیفیت، تفیفک رنگ عالی و سرعت پردازش تصویر کم ویژگی هایی هستند که Q80T را به تلویزیونی مناسب استفاده گیمینگ تبدیل کرده است.

5. تلویزیون SAMSUNG Q80T

 

مزایا و معایب

زاویه دید این تلویزیون در بهترین حالت قرار دارد. در هنگام بازتاب نور تلویزیون SAMSUNG Q80T  می تواند عملکردی بسیار مطلوب داشته باشد. در مورد معایب این تلویزیون می توان به گوشه های تصویر اشاره کرد که تناسب رنگ آن با مرکز تصویر متعادل نیست.

6. تلویزیون SAMSUNG TU8000

اگر به دنبال تلویزیونی اقتصادی مناسب استفاده گیمینگ هستید، SAMSUNG TU8000 می تواند انتخابی بسیار مناسب باشد. تلویزیون SAMSUNG TU8000 در اندازه های 43 تا 82 در دسترس بوده و از به روز ترین امکانات حال حاضر جهان بهره می برد. این محصول شرکت سامسونگ با اینکه قیمت بالایی ندارد از محتوی 4K پشتیبانی نموده و سرعت تازه سازی تصویر بالایی نیز دارد. Input Lantency  این تلویزیون در حدود 10 میلی ثانیه است که در استفاده های گیمینگ بسیار کمک کننده خواهد بود. تلویزیون SAMSUNG TU8000  می تواند از محتوی HDR 10 نیز پشتیبانی کند. این مدل از تلویزیون های سامسونگ از درگاه HDMI 2.0 پشتیبانی نمی کند. این مورد می تواند باعث کند شدن انتقال تصویر شود و سبب نارضایتی کاربر شود. 

6. تلویزیون SAMSUNG TU8000

تلویزیون SAMSUNG TU8000، تلویزیونی اقتصادی است و با قیمتی بسیار نازل می توانید تلویزیونی گیمنگ تهیه کنید. پشتیبانی از تصویر 4K  در کنار تاخیر کمتر از 10 میلی ثانیه باعث شده این تلویزیون در دسته تلویزیون های گیمنگ قرار گیرد.

مزایا و معایب

اصلی ترین مزیت این محصول قیمت پایین آن است. با وجود این قسمت، تلویزیون SAMSUNG TU8000 از هر محتوی کنسول PS4 پشتیبانی کرده و هیج مشکلی برای کاربر به وجود نمی آورد. در مقابل این تلویزیون از درگاه HDMI 2.0 برخوردار نیست و همین موضوع می تواند باعث کند شدن انتقال تصویر شود. 

7. تلویزیون SAMSUNG Q60T

یکی دیگر از محصولات اقتصادی سامسونگ که برای کاربرد های گیمینگ مناسب است، SAMSUNG Q60T  نام دارد. این محصول از پنل QLED  استفاده کرده و تصاویر را با کیفیت 4K  به نمایش می گذارد. در تلویزیون SAMSUNG Q60T  کنتراست تصویر بسیار بالا بوده و رنگ مشکی در آن یکدستی مجذوب کننده ای دارد. تاخیر در ورودی این تلویزیون بالای 10 میلی ثانیه پشبینی می شود. این امر به علت پشتبانی نکردن این SAMSUNG Q60T  از درگاه HDMI 2.1 خواهد بود. این محصول از محتوی HDR 10 پشتیبانی کرده و همین موضوع به گیمینگ شدن آن کمک شایانی خواهد کرد.

7. تلویزیون SAMSUNG Q60T

 

تصویر با کیفیت، تفیفک رنگ عالی و سرعت پردازش تصویر کم ویژگی هایی هستند که Q80T را به تلویزیونی مناسب استفاده گیمینگ تبدیل کرده است.

مزایا و معایب

اصلی ترین مزیت SAMSUNG Q60T ، اقتصادی بودن آن خواهد بود. این تلویزیون با قیمت مناسب از محتوی 4K پشتبانی کرده و می تواند خروجی های کنسول های بازی نام برده شده را به صورت کامل پشتیبانی کند.

در مقابل این تلویزیون از درگاه HDMI 2.1 برخودار نیست و همین موضوع می تواند باعث کند شدن انتقال تصویر شود. 

 

در این مقاله که خدمت شما ارائه شد در مورد بهترین تلویزیون های مناسب برای پلی استیشن یا ایکس باکس صحبت کردیم. آیا برای شما سوالی یا ابهامی ایجاد شد؟ آیا نظر، انتقاد یا پیشنهادی برای در میان گذاشتن دارید؟ آن را با ما در قسمت ” ارسال نظر ” به اشتراک بگذارید.

دسته بندی صوتی تصویری
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت